גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"הילדים שגדלים עם סמארטפון ביד הרבה יותר חכמים מאיתנו"

היא הישראלית שהתברגה הכי גבוה בענקית הקמעונאות הבינלאומית אמזון ● אחרי שבנתה קריירה בחברות האינטרנט המובילות בעולם, היום ד"ר יואל מארק היא סגנית נשיא בינלאומית באמזון ומובילה את המחקר על אלקסה, העוזרת האישית הדיגיטלית המהפכנית, בתחום השופינג ● בשיחה עם "ליידי גלובס" היא מגלה מה יקרה ביום שאנשים ומכונות ישתפו פעולה בטבעיות

כשבאמזון החליטו לרהט מחדש את מרכז הפיתוח שלהם בחיפה, והציעו לעומדת בראשו, ד"ר יואל מארק, להכניס רהיטים בעיצוב יוקרתי, היא סירבה. "אמרתי להם, ‘לא, לא, זה לא מתאים, אנחנו כאן בעניין של לבוא לעבודה עם כפכפים, תנו לי משהו פשוט, כל מה שישדר לנו שאנחנו על החוף’. אנחנו צוות מאוד לא פורמלי. אם חברי הצוות רוצים להביא צעצועים או משחקים מהבית (והם עושים את זה) כדי ליצור אווירה יותר נעימה ולעודד את היצירתיות, זה בסדר גמור מבחינתי. אפילו לי יש צעצועים על השולחן. אני חושבת שזה אכן משפיע על היצירתיות שלנו, ועל האופן שבו אנחנו עובדים".

השנה מונתה מארק לתפקיד הבכיר והנחשק מאוד של סגנית נשיא בינלאומית למחקר בענקית הקמעונאות הבינלאומית, אמזון, והיא מובילה את המחקר על העוזרת האישית הדיגיטלית, אלקסה, בתחום השופינג. קודם לכן כיהנה כסגנית נשיא ומנהלת מעבדות מחקר ביאהו העולמית, והייתה ראש מרכז הפיתוח של גוגל בחיפה.

"כשהגעתי לאמזון", היא מספרת ל"ליידי גלובס", "גיליתי תרבות עבודה חדשה. כל פגישה באמזון מתחילה ב-10 עד 30 דקות של קריאה בשקט. מי שמזמן את הפגישה מכין מסמך (נרטיב) שמתאר את הצורך שעליו אנו עונים, התועלת ללקוחות וכן הלאה. אורכו של המסמך לא עולה על שישה עמודים, והוא צריך להיות בהיר ולהיתמך על ידי נתונים ועובדות אובייקטיביות. ברגע שכולם מסיימים את הקריאה, מתחילים בדיון.

"זו פרקטיקה מרתקת, שמשמשת כבסיס לשוויון בין אנשי טכנולוגיה. המעבר לתרבות ארגונית מבוססת נרטיב היה צעד משמעותי שאימצתי ויישמתי בהתלהבות. ברור לי שזה מעלה את איכות המפגשים. הקושי הגדול הוא כשאת זו שמזמנת את הפגישה - את מכירה את המסמך שלך בעל פה, ואת צריכה להחזיק מעמד 30 דקות כשאנשים אחרים קוראים אותו, ולנחש במהלכן כיצד הם יגיבו - הדריכות בזמן השקט יכולה לעלות על העצבים".

אילו כלים ניהוליים צברת לאורך השנים?

"לפני שהצטרפתי לאמזון, באחת משיחות הטלפון המאוחרות עם החוף המערבי, צפיתי בקולגה מתווכח שוב ושוב במפגש צוות נגד החלטה שהחברה קיבלה. כולם, בין שהסכימו איתו ובין שלא, קיבלו את ההחלטה - חוץ ממנו. שמעתי את הבוס שלי מסביר עם המון סבלנות למה זו החלטה נכונה. העניין הוא שזה לקח כל כך הרבה זמן, שכל יתר חברי הצוות היו מותשים, ורק רצינו להגיד לבוס ‘מספיק! פשוט תגיד לו שזו ההחלטה וזה סופי, כדי שנוכל להתקדם’.

"אחר כך אמרתי לו, ‘ידעת שאתה צודק. כל אחד מחברי הצוות, מלבד אחד, ידע שאתה צודק. מדוע לא הפסקת את הדיון?’. התשובה שלו הייתה, ‘כמובן שהבנתי שהוא עקשן לשם עקשנות, אבל הייתי חייב לקבל את הסכמתו המלאה, גם אם הדבר מעייף, כיוון שאנחנו רוצים להמשיך לעבוד אתו’.

"מאז אני תמיד מזכירה לעצמי שגם אם לא יבינו אותי בדיונים, עליי להיות סבלנית ולהמשיך להסביר את עמדתי שוב ושוב, גם אם הדבר מתיש. צוותים מצליחים ונכשלים בגלל אנשים - זו הסיבה שרבים מאתנו, שהתחילו את הקריירה שלהם בחו"ל, שבים הביתה לישראל ונשארים כאן. אגב, באמזון מעודדים אותנו להשמיע דעה שונה, אך מרגע שהחלטה מתקבלת, אנו נדרשים למחויבות מוחלטת".

איך את מתמודדת עם אנשים רעילים?

"אם אתה לא לבד מול אדם רעיל ויש לך צוות מאחוריך, הוא לא יצליח להשפיע עליך. אבל חשוב להגיד שלפעמים אנשים קופצים למסקנות מהר מדי, אומרים על מישהו שהוא רעיל או בא בגישה שלילית, ואני אומרת: תנו לצד השני ליהנות מהספק, אל תניחו שהוא שלילי בכוונה, אלא תניחו שהוא לא הבין לאן אתם חותרים. שימו את עצמכם בנעליו, ואם לא תהיו ביקורתיים כלפיו, אולי תצליחו לשנות את האווירה. בשנה שאני באמזון זה קרה פעמיים, והגישה הזו עבדה. כשאתה אופטימי וחיובי, זה מידבק".

"אנשים מפחדים שמכונות יחליפו אותם, אבל הן רק יפנו לנו זמן לעשות דברים יותר מעניינים". יואל מארק / צילום: רמי זרנגר

אל תהיו מרוצים

למארק, 58, יש רזומה ארוך ומרשים בתחום הפיתוח. אחרי שהשלימה את הדוקטורט שלה בטכניון הצטרפה ל-IBM מחקר, וצברה שם 17 שנות ניסיון בתחום ההנדסה. ב-2006 הקימה את מרכז הפיתוח של גוגל בחיפה, ועמדה בראשו. משם עברה, כאמור, ליאהו, ואז לאמזון.

בשנתיים האחרונות הרחיבה אמזון את פעילותה הרבה מעבר לתחום המסחר המקוון שדרכו פרצה לעולם. היא רכשה את רשת הסופרמקטים הול פודס מרקט, אולפני סרטים וטלוויזיה ושירות מוזיקה, ובאוגוסט האחרון דווח שהיא זוממת להיכנס לשוק בתי הקולנוע. על פי הדיווחים היא מתכננת להיכנס גם לשוק הישראלי בתחומים שאינם מזון, מה שעשוי להשפיע דרמטית על השוק הקמעונאי בארץ.

מה בעידן הדיגיטלי הפתיע אותך?

"הייתי מופתעת ביותר מה’לידה מחדש’ של הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה. לפני יותר מ-30 שנה עשיתי את התואר הראשון שלי בתחום הבינה המלאכותית. בדוקטורט עברתי לתחום החיפוש, כיוון ששיטות של בינה מלאכותית, ורשתות נוירונים במיוחד, עבדו אך ורק על הדגמות, ולא במציאות. כך שכאשר ראיתי שלמידה עמוקה מתעוררת לחיים מחדש, לפני מספר שנים, הייתי ספקנית ביותר. ברור שטעיתי. למידה עמוקה הוכיחה את עצמה, במיוחד בתחום הראייה הממוחשבת (למשל במכוניות אוטונומיות) ועיבוד שפה טבעית.

"מה שמדאיג אותי הוא שצעירים רבים שעוסקים בלמידה עמוקה מתייחסים אליה כאל קופסה שחורה, ולא מבינים באמת כיצד היא עובדת ומהן השלכותיה. במובן מסוים, הדבר דומה לוודו, בעוד שמדע צריך להיות כל דבר מלבד קסם. חוקרים, במיוחד צעירים, צריכים לנסות באופן שיטתי גישות שונות, ולא לקפוץ ישר לגישה האופנתית, אם אינם יודעים מדוע היא עובדת. לא הייתי הולכת לגישה קיצונית של ‘פחד מבינה מלאכותית’, אבל עצתי לכל המהנדסים והחוקרים הצעירים היא לשאול תמיד מה הסיבה מאחורי הדברים, ואף פעם לא להיות סתם מרוצים מתוצאות חיוביות.

"עבורי היה זה שיעור בצניעות, ואני אוהבת שיעורים כאלה. כשאת חוקרת מנוסה, יש לך נטייה לומר לחוקרים צעירים: ‘לא, אל תנסו את זה, ניסינו את זה לפני 10 או 20 שנים, ונחלנו כישלון צורב’. אבל כשהסביבה משתנה, ניתן להמציא כל דבר מחדש. זה הפך אותי ליותר אופטימית: תמיד יש תקווה להגשמת חלומות ישנים. זו גם אחת הסיבות שרציתי להצטרף לצוות אלקסה. מה יותר עתידני מלדבר אל מכונה בתקווה שהיא תבין אותי?".

אלקסה, העוזרת האישית שפותחה באמזון, שינתה את פני המציאות כפי שהכרנו עד היום. היא הייתה הראשונה מסוגה בשוק, כשג'ף בזוס השיק אותה בנובמבר 2014, ואולי משום כך קיבלה בתחילה תגובות כמו 'גימיק חסר תועלת'. אבל לא עבר זמן רב עד שהפכה לפופולרית, בין היתר מפני שהיא מאפשרת שליטה על מוצרי בית חכם באמצעות פקודות קוליות, ניתן לבצע באמצעותה קניות, היא עונה על מגוון רחב של שאלות, משמיעה מוזיקה, מקריאה ספרים ועוד מגוון רחב של פעולות. לעתים היא גם יכולה להביך: השנה פורסם כי אלקסה הקליטה בחשאי שיחה פרטית של משתמש בפורטלנד, ושלחה אותה לעובד בחברה שלו.

מה המשימה העיקרית שלך באלקסה?

"אני עוסקת בכל מה שקשור לחוויית הקנייה, לא רק בקנייה עצמה. נניח שאני מכינה פסטה, והידיים שלי רטובות, ופתאום אני מגלה שחסר לי שום. אז אני יכולה פשוט להגיד לאלקסה, תקני לי שום ותדאגי שזה יגיע אליי הביתה. בעצם מה שאנחנו עושים זה להביא שקט נפשי לאנושות.

"דוגמה אחרת - אמי היא אלמנה שחיה לבד בתל אביב, ונתתי לה אלקסה בצרפתית. בשבילה לדעת שאם היא נופלת בבית והיא רחוקה מהטלפון, היא עדיין יכולה לדבר איתי דרך אלקסה, זה מאוד מרגיע. כך שזה ממש מועיל לאנשים מבוגרים, הם לא צריכים לעשות שום דבר חוץ מלדבר, וזה גורם לי להרגיש טוב עם עצמי בבוקר: אנחנו עוזרים לאנשים ומקילים עליהם".

במובן מסוים, אלקסה גם מחליפה קשרים בינאישיים.

"היא לא מחליפה אנשים. אנשים מפחדים שמכונות עומדות להחליף אותם, אבל הן רק יפנו לנו זמן לעשות דברים יותר מעניינים. מכונות ואנשים ישתפו פעולה, כל ההתפתחות הטכנולוגית הזו תהפוך אותנו לחכמים יותר, ותשפר את איכות חיינו. ואגב, תמיד יהיו משימות שמכונות לא יוכלו לעשות - למשל כל דבר שדורש גמישות מחשבתית - ויהיה צורך באנשים".

מתי אלקסה תעשה עלייה?

"אין לי מושג", היא צוחקת. "זה לא יהיה קל. תחשבי כמה שנים אני בישראל ועדיין יש לי מבטא, ולאלקסה אסור שיהיה מבטא".

 

אוהבת מסכים

את מודאגת מהעובדה שאנשים עוברים לחיות בתוך מסכים?

"אני לא מודאגת בכלל. אני אוהבת מסכים, אין בהם שום דבר רע, הם פונקציונליים. היום גם אפשר לעשות שיחות וידיאו וממש לראות אחד את השני, כלומר הטכנולוגיה מאפשרת תקשורת הרבה יותר טובה. אני אוהבת את הקינדל שלי, קוראת ספרים רק שם. אני לא מכורה, אבל גם כשאני יוצאת לרוץ זה עם הטלפון.

"אנשים מבוגרים תמיד אומרים שפעם היה יותר טוב והיו יותר ערכים, אבל אני לא חושבת כך. אני חושבת שהאנושות במקום הרבה יותר טוב היום. הילדים של היום, שגדלים עם סמארטפון ביד, הרבה יותר חכמים מאיתנו. אני אופטימית, ואני לא חושבת שהמצב יהיה יותר גרוע. להפך".

היום רובנו הפכנו יותר פתוחים לחידושים?

"בעבר חידושים טכנולוגיים היו רק לארלי אדפטרס. אם המערכת לא הייתה פרפקט, אנשים לא רצו לגעת בה. היום אנשים סקרנים, ואפילו אמא שלי מוכנה להיות ארלי אדפטר. זה שכבר לא מפחדים מטכנולוגיה כמו פעם, זו התקדמות משמעותית".

איזו תובנה אישית הפקת בעשור האחרון?

"דברים טובים מתרחשים אם את סבלנית. היו רגעים בקריירה שלי, בחברות קודמות, שדברים הפכו להיות מאתגרים באמת, עם אי ודאות רבה לגבי העתיד. למדתי להמתין, וראיתי שהדברים לרוב מסתיימים באופן חיובי, אם את שומרת על האופטימיות ועל האתיקה שלך".

לפרויקט 50 המשפיעות של 'ליידי גלובס' לשנת 2018

עוד כתבות

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

מגמה מעורבת בוול סטריט; רשת הרהיטים RH מזנקת ב-16%, שיאומי ב-12%

נאסד"ק יורד ב-0.2% ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר באנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח