שיערוכי תנין וכריש סייעו לדלק להרוויח 170 מיליון שקל ברבעון

הרווח נקי של קבוצת דלק ברבעון השני ירד ב-5.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • הרווח נרשם בעיקר הודות לרווחים ניכרים משיערוכים של מאגרי הגז "תנין" ו"כריש" • רווחי הפניקס תרמו לרווח הנקי של דלק 15 מיליון שקל, והנפקת דלק תמלוגים הניבה לה רווח לאחר מס של 61 מיליון שקל

קבוצת דלק, שנמצאת בשליטת יצחק תשובה, פרסמה הבוקר (ה') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני והמחצית הראשונה של 2018. בשורה התחתונ רשמה החברה רווח נקי של 170 מיליון שקל ברבעון - ירידה של 5.5% לעומת הרבעון המקביל. את המחצית הראשונה סיימה החברה עם עלייה של 3% ברווח הנקי, שהסתכם ב-413 מיליון שקל.

הרווח ברבעון השני נרשם בעיקר הודות לרווחים ניכרים מפעילויות ש"הופסקו" ופעילויות אחרות, בעיקר בשל שיערוכים של מאגרי הגז "תנין" ו"כריש", שהניבו לחברה רווח לאחר מס של כ-163 מיליון שקל. רווחי חברת הביטוח הפניקס תרמו לרווח הנקי של קבוצת דלק 15 מיליון שקל, והנפקת דלק תמלוגים הניבה לחברה רווח לאחר מס של כ-61 מיליון שקל.

כמו כן, לאחר שדלק הכירה ברבעון הראשון ברווח של כ-20 מיליון שקל בגלל עליית ערך מניות החברה הזרה פארו, מימוש ההחזקה הזו באפריל הניב לחברה ברבעון השני רווח נוסף של כ-53 מיליון שקל. מנגד, דלק מחזיקה בהשקעה בחברת דלק רכב, שמוצגת לפי שיטת השווי המאזני, כשבקבוצה מפרטים כי חלקה בתוצאותיה הסתכם ברבעון בירידה של 73 מיליון שקל, כך שמתחילת השנה מדובר בירידה כוללת של כ-84 מיליון שקל.

תרומת המגזרים השונים לתוצאות קבוצת דלק במחצית
 תרומת המגזרים השונים לתוצאות קבוצת דלק במחצית

זינוק בהכנסות בים הצפוני

בפעילותה כקבוצת אנרגיה בינלאומית - בפעילות הפקת הנפט בים הצפוני, המתבצעת באמצעות חברת איתקה הקנדית, שעליה השתלטה דלק אשתקד - נרשמה קפיצה של 236% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל לכ-336 מיליון שקל. מנגד, בשורה התחתונה רשמה איתקה הפסד נקי של כ-32 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בהכנסות איתקה במחצית השנה הראשונה נרשמה קפיצה של 420%, והן הגיעו במחצית לכ-519 מיליון שקל. ואולם, הרווח הנקי שלה הצטמק ב-62% בתקופה זו, ועמד על כ-21 מיליון שקל.

ההכנסות של איתקה צפויות להמשיך ולגדול במחצית השנייה השנה, שכן בתחילת השבוע דיווחה דלק כי איתקה רוכשת את הזכויות הנמצאות בידי שותפיה ברישיונות ובמתקנים באזור מאגר "סטלה" המורחב בים הצפוני (כ-50%), הכוללים את שני המאגרים המפיקים "סטלה" (Stella) ו"הרייר" (Harrier) וכן את מאגר "הוריקן" (Hurricane), שפיתוחו צפוי להתחיל בשנים הקרובות.

במסגרת העסקה הפכה איתקה גם לבעלים היחיד במתקן ההפקה הצף, שבאמצעותו מתבצעות עבודות ההפקה והקידוח במאגרים. בעקבות העסקה, תחזית ההפקה של איתקה ממאגרי "סטלה" צפויה לגדול בכ-50%.

בנוגע לתוצאות של איתקה, מסבירים בדלק כי ברבעון השני הופסקו באופן יזום, בהתאם לתוכנית העבודה המקורית של איתקה, עבודות ההפקה ממאגר "סטלה" למשך חודש, שבמהלכו התבצע חיבור של מתקן ההפקה למאגר "הרייר". בסמוך לאחר מכן התחילה ההפקה בפועל מהמאגר - עובדה שמשפיעה לטובה על כמות ההפקה החודשית של איתקה, כשהתוספת בגין ההפקה של המאגר מסתכמת בכ-5,000 חביות נפט ליום.

עוד מסבירים בדלק כי ברבעון השני נפגעו תוצאות איתקה מהוצאות חשבונאיות, בין השאר, בשל התאמת עסקאות גידור שביצעה החברה, וההפסקה בהפעלת פלטפורמת ההפקה. בנטרול ההפחתות החשבונאיות, איתקה הייתה מסיימת את הרבעון השני ברווח של 2.5 מיליון דולר.

ההכנסות משיווק דלקים עלו 30%

פעילות הפקת הגז בישראל, במאגר "תמר", תרמה לקבוצת דלק ברבעון השני הכנסות של 355 מיליון שקל - ירידה של 23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (דלק צמצמה את ההחזקות במאגר בעקבות הנפקת תמר פטרוליום ביולי אשתקד), והוסיפה כ-106 מיליון שקל לרווח הנקי של דלק בתקופה זו - ירידה של 11% לעומת הרבעון המקביל.

במחצית הראשונה של השנה, נרשמה בפעילות הפקת הגז הטבעי בישראל ירידה של 27% בהכנסות, לרמה של 683 מיליון שקל, וירידה של 12% בתרומה לרווח הנקי של הקבוצה, לכ-207 מיליון שקל.

בהכנסות מפעילות שיווק הדלקים בישראל, באמצעות רשת תחנות התדלוק וחנויות הנוחות דלק ישראל, נרשמה עלייה של 30% בהכנסות ברבעון ויציבות ברווח, ברמה של כ-27 מיליון שקל ברבעון. במחצית השנה הראשונה, פעילות שיווק הדלקים בישראל רשמה עלייה של 21% בהכנסות, שהגיע לכ-2.4 מיליארד שקל, והרווח הנקי ממנה גדל ב-28% והגיע לכ-59 מיליון שקל. ההכנסות ממגזרים אחרים גדלו ב-74% והגיעו לכ-255 מיליון שקל.

מניית קבוצת דלק  הגיבה היום לדוחות בעלייה קלה והשלימה טיפוס של קרוב ל-10% בשבועיים האחרונים. שוויה של הקבוצה בבורסה הגיע לכ-6.6 מיליארד שקל.

מנכ"ל קבוצת דלק, אסי ברטפלד, אמר היום כי "נכון למועד פרסום הדוחות, כ-60% מפיתוח 'לוויתן' כבר הושלם, והצוותים עובדים במרץ בהתאם ללוחות הזמנים ולתקציב, לקראת הגעת אסדת ההפקה לישראל בתוך כ-4 חודשים, ותחילת הפקה מהמאגר כבר במהלך 2019".