מלך תאילנד משקיע בפאגאיה: החברה גייסה 14 מיליון דולר

בגיוס ההון של חברת הפינטק הישראלית Pagaya השתתף גם בנק המסחר של סיאם - השני בגודלו בתאילנד • החברה הוקמה לפני שנתיים ומעסיקה 30 עובדים במשרדיה בת"א

מימין לשמאל: יהב יולזרי, אביטל פרדו, גל קרובינר / צילום: ענבל מרמרי
מימין לשמאל: יהב יולזרי, אביטל פרדו, גל קרובינר / צילום: ענבל מרמרי

חברת הפינטק הישראלית Pagaya הודיעה היום (ה') על סגירת גיוס הון סבב B בהיקף 14 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן ההון סיכון האמריקאית OAK באמצעות השותף הבכיר דן פטרוזו, בשיתוף עם הארווי גולוב, לשעבר יו"ר ומנכ"ל אמריקן אקספרס העולמית. בגיוס השתתף גם SIAM COMMERCIAL BANK, הבנק השני בגודלו בתאילנד הנמצא בבעלות מלך תאילנד.

עוד השתתפו בסבב הגיוס כלל ביטוח, GF INVESTMENTS ומשקיעת הסיד של החברה, ויולה ונצ'רס באמצעות השותף המייסד אבי זאבי, המשמש יו"ר פאגאיה. פטרוזו וגולוב מצטרפים כעת לדירקטוריון החברה.

פאגאיה, שהוקמה אך לפני שנתיים, פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לניהול השקעות למשקיעים מוסדיים בתחום ההלוואות המקוונות, תחום שהפך אטרקטיבי בשנים האחרונות בקרב קרנות גידור, משקיעים פרטיים גדולים ומוסדות פיננסיים. הטכנולוגיה של פאגאיה מאפשרת להביא להגדלת ההחזר למשקיעים ולהורדת הסיכון עבורם, על ידי שימוש בנתונים של הלוואות קודמות ומאגרי מידע נוספים כדי לבחור בזמן קצר את ההלוואות עם כדאיות ההשקעה הגבוהה ביותר.

באמצעות הטכנולוגיה פתחה פאגאיה שווקים חדשים עבור גופים מוסדיים והיא מנהלת כיום נכסים בהיקף מיליארד שקל באמצעות קרנות ההשקעה שלה, שבהן מושקעים גופים מוסדיים רבים מישראל. בין היתר מדובר בבנק פועלים, בנק לאומי, חברות הביטוח הפניקס, כלל ביטוח ובית ההשקעות מיטב דש. החברה צופה להכפיל את סך הנכסים המנוהלים על ידה בחודשים הקרובים.

פאגאיה הוקמה בשנת 2016 ע"י היזמים יהב יולזרי, אביטל פרדו וגל קרובינר. החברה מעסיקה 30 עובדים במשרדיה בתל-אביב.

סבב הגיוס הנוכחי מגיע בהמשך לשנה מצוינת שעוברת על פאגאיה, שבמהלכה סגרה עסקת גיוס חוב בהיקף של 75 מיליון דולר עם סיטי בנק העולמית וגייסה מנהל השקעות בכיר מבלק רוק, חברת ניהול הנכסים וההשקעות הגדולה בעולם. גיוס ההון יסייע לפאגאיה להרחיב את סל המוצרים הפיננסים שלה ולהשיק אסטרטגיות השקעה נוספות כמו גם הרחבת צוות המחקר והפיתוח של החברה אשר מורכב בעיקרו ממומחי בינה מלאכותית.

גל קרובינר מנכ"ל החברה: "סיפור ההצלחה של פאגאיה הוא הסיפור של הגופים המוסדיים בישראל שזיהו את ייחודיות החברה בראשית דרכה ובהשקעתם נתנו את אמונם בה. המשקיעים החדשים שהצטרפו לפאגאיה נותנים ביטוי נוסף לייחודיות הטכנולוגית של החברה ויתרמו לפאגאיה לממש את חזונה להפוך לבית ההשקעות המוביל בעולם בתחומה".

דן פטרוזו, שותף בכיר בקרן ההון סיכון העולמית OAK: "בינה מלאכותית תהפוך לחלק בלתי נפרד מהעולם הפיננסי המוסדי בעתיד הקרוב, צוות העילית של פאגאיה בראשות המייסדים פיתח את השיטות הטובות ביותר שאנו עדים להן להטמעת בינה מלכותית בעולם ניהול הנכסים וההשקעות",

הארבי גולוב מנכ"ל ויו"ר אמריקן אקספרס העולמי לשעבר: "גם היום כאשר תעשיית הפינטק מתבגרת עדיין קיים פער חיתומי אשר מקשה על הגופים המוסדיים להיחשף למתן הלוואות ללווים איכותיים. פאגאיה פותרת את סוגיה זו עבור הגופים המוסדיים באמצעות יכולות החיתום המודרניות אשר פיתחה".
יוסי דורי, משנה למנכ"ל כלל ביטוח, מנהל חטיבת השקעות ומנכ"ל כנ"ף: "ההשקעה בפאגאיה הינה חלק מהאסטרטגיה של כלל ביטוח לאפשר לעמיתיה להיחשף בין היתר, גם לחברות המובילות את עולם הפינטק, כמו גם למוצרים פיננסים ייחודיים כפי שפיתחה פאגאיה".

אבי זאבי, שותף מייסד ויולה ונצ'רס: "כקרן שליוותה את החברה מימיה הראשונים, אנו מאמינים ביכולתה של פאגאיה והמייסדים לעשות מהפכה בתחום ניהול הנכסים ושמחים על הצטרפותם של משקיעים אסטרטגיים, מובילים בעולם הפינטק לשלב הצמיחה של החברה״.