הנחיה מהפרקליטות: "לאפ דאנס" עשוי להיחשב "מעשה זנות"

בהנחיית הפרקליטות, המשטרה הוציאה לאחרונה מכתב התראה לבעלי מועדוני חשפנות, המבהיר את שינוי המדיניות ומתריע מפני פעילות אכיפה שתתבצע בנושא

מועדון חשפנות / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מועדון חשפנות / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שלמה למברגר, עדכן את גורמי האכיפה הרלוונטיים, ובכלל אלה את המשטרה, כי "לאפ דאנס" נחשב בנסיבות מסוימות "מעשה זנות" - כך הודיעה הערב (ד') הפרקליטות.

העדכון האמור בנוגע לעמדת הפרקליטות ביחס לתופעת ה"לאפ דאנס" עמה מתמודדות רשויות אכיפת החוק, מתחדד במסגרת עבודה המתבצעת בפרקליטות בימים אלה, לטובת תיקון הנחיית פרקליט המדינה 2.2, העוסקת במדיניות האכיפה בעבירות נלוות לזנות.

כפי שנמסר על-ידי המשנה לפרקליט המדינה לגורמי האכיפה, ביצוע של "לאפ דאנס" הוא בנסיבות מסוימות "מעשה זנות", וכך גם עולה מהפסיקה בנושא זה.

בהתאם לכך, המשך פעילות זו יהווה עבירה ועילה לנקיטת כל האמצעים שבדין, ובכלל זה נקיטת אמצעים מינהליים נגד, בין היתר, בעלי מועדוני החשפנות. לאור האמור, המשטרה התבקשה להביא לידיעת בעלי המועדונים את עמדת הפרקליטות בהקשר זה. עוד התבקשה המשטרה לפעול נגד התופעה והמשך התקיימותה, על-מנת למגרה.

בהתאם להנחייתו של עו"ד למברגר, המשטרה שלחה לאחרונה מכתב התראה לבעלי מועדוני חשפנות, המבהיר את שינוי המדיניות ומתריע מפני פעילות אכיפה משטרתית שתתבצע בנושא.

הנחיית פרקליט המדינה המתוקנת, אשר מצויה כאמור בשלבי גיבוש, צפויה להתפרסם במהלך התקופה הקרובה.

ההנחיה תתייחס, בין השאר, לאופן בו הוגדר "מעשה זנות" בפסיקה, תוך קביעת קריטריונים שיסייעו בבחינת השאלה האם מעשים מסוימים נכנסים תחת ההגדרה של מעשה שכזה, ובאילו נסיבות.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), מיוזמות ומובילות הצעת החוק לתיקון חוק העונשין - איסור על עבירות נלוות לחשפנות לצורך גירוי מיני, המבקשת, בין השאר, להשוות בין חשפנות לזנות בדין הפלילי, מסרה בתגובה להחלטת המשטרה לפעול נגד ריקודי ה"לאפ דאנס" במועדוני החשפנות: "מברכת על החלטת המשטרה שפעלו לבקשתי בהתאם וברוח הצעת החוק שמצויה בידי ועדת השרים. אני קוראת לממשלה לאשר את הצעת החוק ולהפוך את המדיניות לחוק ונורמה ברורה בישראל". 

ח"כ רוזין הוסיפה: "חשפנות היא חלק ממעגל הזנות. כחברה מוטלת עלינו האחריות לקבוע מה ערכי ומה מוסרי, גם אם אדם פרטי חושב אחרת. אי-אפשר להשלים עם מציאות בה נשים וגברים מוכרים את גופם ואת מיניותם לצורך סיפוק מיני".