אמזון לוקחת את הבית החכם לקצה: מה צפוי בתערוכת IFA

בסוף השבוע הקרוב תיפתח בברלין תערוכת IFA 2018, שיושקו בה מכשירים חדשים ואבות טיפוס מסקרנים • ממכנסיים רובוטיים חכמים, דרך רולרבליידס של סגווי, וכלה במוצרי מציאות מדומה עם מסכי 8K - אלה ההכרזות העיקריות שצפויות למשוך תשומת-לב

IFA היא תערוכת הטכנולוגיה הגדולה באירופה, ואחת משלוש הגדולות בעולם. התערוכה תפתח בברלין ביום שישי הקרוב ותימשך שישה ימים, שבמהלכם היא צפויה לארח למעלה מ-200 אלף אנשים. בתערוכה מוצגים מוצרי צריכה אלקטרוניים מכל הסוגים, חלקם מכשירים חדשים שיגיעו לשוק זמן קצר אחר כך, חלקם מכשירים שהושקו רק לאחרונה, וחלקם חידושים טכנולוגיים ואבות טיפוס שלא צפויים להגיע לחנויות בקרוב, או אפילו בכלל.

אל תצפו להכרזה על הסמארטפון החדש שיסחוף אתכם: IFA מעולם לא הייתה תערוכה של סמארטפונים. לשם כך יש את MWC, ורבות מהחברות בוחרות להכריז על חידושים ב-CES, שנחשבת לתערוכה הגדולה בעולם. IFA מפורסמת דווקא באלקטרוניקה ביתית, כמו טלוויזיות, רמקולים ומוצרים חכמים לשימוש ביתי: החל ממקררים חכמים וסירים חכמים, דרך שואבי אבק חכמים ומטהרי אוויר ומים, ועד המכנסיים הרובוטיים החדשים של LG או אלקטרוניקה לבישה המוכרת יותר מתחומי הבריאות והספורט. הנה כמה מהדברים העיקריים שצפויים ב-IFA 2018.

ארון עם בינה מלאכותית

דניאל ראוש, סגן נשיא בתים חכמים באמזון, יישא השנה נאום בתערוכה. זוהי הפעם הראשונה שדובר מרכזי מטעם אמזון יישא דברים ב-IFA, ולכן סביר שהחברה תציג כמה חידושים. אפשר לצפות שהחברה תציג מכשירים מחוברים לבית החכם, שניתנים לחיבור ולשליטה על ידי הסייענית הקולית אלכסה, אחרי שכבר נכנסה למיקרוגלים, שואבי אבק וגופי תאורה.  

הדגש של LG השנה הוא על טכנולוגיות אינטליגנציה מלאכותית. מוקדם יותר החודש, החברה הודיעה על כוונתה לפתוח מרכז מחקר חדש בתחום בקנדה. בנוסף, מנכ"ל LG אקטרוניקס צפוי לשאת דברים ביום פתיחת התערוכה, ולהתייחס בו ל-ThinQ, פלטפורמת ה-AI של החברה. הפלטפורמה הושקה בתחילת השנה ועומדת בבסיס כלל המכשירים החכמים של LG.

דוגמאות למכשירים שיעשו שימוש בטכנולוגיה זו וצפויים להיות מוצגים בברלין הם הגרסאות החדשות לארון החכם של החברה שעליו הכריזה לקראת התערוכה, אשר אמור להיות מסוגל לאחסן, לנקות בגדים ולגהץ אותם באדים, וכן להציג את הבגדים שבתוכו ואת מצבם על צג חיצוני. מכשירים מחוברים נוספים שצפויים להגיע מ-LG הם מראה חכמה ומטבח מחובר מלא. בשנה שעברה בוש ופנסוניק הציגו מקררים וארונות בגדים חכמים, שניתן לצפות לגרסאות חדשות שלהם השנה. פנסוניק תביא גם רמקול חכם חדש שיפעיל את הגרסה האחרונה של העוזרת הקולית של גוגל. השנה החברה חוגגת יום הולדת 100, והיא מתכננת הפתעה לתערוכה לכבוד המאורע.

ללבוש את רובוט המכנסיים

LG הכריזה שהיא הולכת להציג בתערוכה את ה-CLOi SuitBot, מכנסיים חכמים ראשונים מסוגם. מדובר בשלד רובוטי שנלבש מעל המכנסיים וכולל "סנדלים". הוא תומך בגב התחתון בזמן עמידה או הליכה, והופך לכיסא עם גלגלים במצב ישיבה. הוא נועד לשמש חברות בתחום השירותים והתעשייה, כאביזר עבודה שיסייע להן להפיק יותר מהעובדים שלהן. למשל, מי שילבש את הרובוט אמור להיות מסוגל לשאת משאות כבדים יותר או להשתמש בכלי עבודה שדורשים כוח רב.

פרט למכנסיים, אנו צפויים לראות עוד מספר רב של שעונים חכמים, ומודדי כושר שונים. LG מפתחת שעון חדש שאולי יוצג; סמסונג צפויה להציג דגם חדש משלה לקראת התערוכה.

אנחנו מצפים לראות גם את פיטנס טראקר החדש של Fitbit, ה-Fitbit Charge 3, שיגיע עם מסך מגע מלא ובטריה שאמורה להחזיק מעמד שבוע שלם. סגוואי תגיע עם הרולרבליידס החדשים שלה לאירופה לראשונה, על אף שהמוצר הושק כבר בארצות-הברית. 

למרות הכול: סמארטפונים

אחד המוצרים המסקרנים בקטגוריית הסמארטפונים צפוי להגיע מסטארט-אפ בשם Royole, הממוקם בקליפורניה ומייצר מסכים גמישים לטלפונים ניידים. מאז 2013 אנחנו רואים נסיונות של יצרניות הטלפונים הגדולות להביא טלפון עם מסך גמיש שיעשה את זה נכון. Royole מתכוונת לקחת את זה עד הקצה: החברה אמרה ל-Cnet כי היא תציג בתערוכה סמארטפון עם מסך שיכול להכרך סביב פרק היד, אך בשלב זה מדובר באב טיפוס בלבד.

LG מעוניינת לסחוף את IFA השנה: בעוד החברות האחרות שומרות את הכרזותיהן בערפל, LG מודיעה לאורך השבוע האחרון על השקה צפויה אחת אחרי השנייה. ה-G7 One, שנחשף אתמול (ג'), הוא מכשיר בתמחור גבוה שצפוי להריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד One ללא תוספי תוכנה של LG. המכשיר השני שיושק, G7 Fit, יהווה גרסה זולה ופשוטה יותר שלו, ולעומת ה-One דווקא יריץ תוספי יצרן על מערכת ההפעלה.

ב-IFA בשנה שעברה LG חשפה את ה-V30, והניחוש של רבים היה שתחשוף השנה את מכשיר ההמשך, V40. אך כיוון שהכריזה על מכשירי G7 החדשים, והשיקה את מכשיר ה-V35 לפני חודשיים, לא סביר במיוחד שהחברה תציג מכשיר נוסף בסדרה. מלבד LG, יתכן שסוני תשיק מכשיר דגל חדש, את ה-Xperia XZ3, שפרטים שונים אודותיו דולפים בשבועות האחרונים. בלאקברי מתכננת גם היא הפתעה, שעשויה להיות גרסת "לייט" ל-KEY2 שהשיקה לפני כמה חודשים.

וואווי קבעה את תאריך ההשקה של סדרת Mate 20 שלה לאוקטובר, אבל אנחנו מקווים לקבל בברלין הצצה למכשיר החדש, שאמור להתחרות בסדרת ה-Note של סמסונג. סמסונג לעומת זאת לא צפויה להשיק מכשיר השנה, פרט ל-Note 9 שהושק מוקדם יותר החודש באירוע בו הושק גם הרמקול החכם Bixby.

מסכים, טלוויזיות ומחשבים אישיים

סמסונג לא צפויה להפתיע, כיוון שב-CES כבר הציגה מסך 8K - אלא שב-CES לא היה למוצר מחיר או תאריך שחרור של ממש, כך שאנו מצפים לשמוע עליו פרטים נוספים; בשנה שעברה, טושיבה הציגה טלוויזיית HD בעיצוב מלחמת הכוכבים, כך שגם אם היא תביא לנו עוד מסך 4K או 8K, אולי הוא יגיע בעיצוב משעשע; TCL צפויה להגיע עם טלוויזיית אנדרואיד חכמה חדשה ומסך QLED; חברת LG צפויה להציג דגמים נוספים וגדולים יותר של טלוויזיות ה-OLED שלה. בהתחשב בתמחור של מוצרים מהסוג הזה בשנה שעברה, אפשר לצפות שהמחירים יהיו למעלה מעשרת אלפים דולר.

LG הודיעה כי תשיק מסכים המיועדים במיוחד לגיימינג ובכך החברה מצהירה כי היא שמה דגש מיוחד על קהל הגיימרים. המסך, הנקרא UltraGear, הוא בעל תצוגה רחבה בגודל 34 אינץ' ומבנה מעוגל. החברה הודיעה כי תצוגת הצבעים של המסך והמבנה שלו נועדו לאפשר לגיימרים להגיע לתוצאות טובות יותר. ב-LG דואגים גם לאווירה, ומאחורי המסך יש מעגל תאורה צבעוני שיכול להתחלף בין שישה צבעים.

עוד ידוע כי נשמר מקום מיוחד בחלל התערוכה למוצרי הגיימינג החדשים של פיליפס: מסכים מעוגלים ומוצרי תאורה מעומעמת. גם Acer תציג דגמים חדשים למחשבים שהציגה בשנה שעברה כמו ה-Acer Predator Orion 9000, מחשב המיועד לגיימינג שהשנה צפויה להגיע גרסה חדשה שלו.

Acer הציגה בשנה שעברה מחשבים ניידים קלילים, וגם את ה-Switch 7, המחשב הנייד הראשון ללא מאוורר. כולם מסכימים שהגיע הזמן ש-ASUS תביא לנו כרומבוק חדש. מלבד זאת, בתחום המחשבים הניידים אנחנו לא מצפים לחידושים מרגשים במיוחד, אלא לעוד מחשבים דינמיים יותר, קלים יותר ועם תצוגה טובה יותר. לנובו, למשל, צפויה להשיק לפטופ חדש וקל משקל עם מסך של 15.6 אינץ', שנועד להתחרות עם ה-XPS 15 של Dell.

מציאות מדומה באיכות גבוהה

בשנה שעברה, Pimax הציגו את משקפי ה-VR הראשונים עם מסכי 8K. אסוס חשפה משקפי מציאות מדומה שנועדו להיות נוחים לשימוש ולמנוע עייפות והזעה בפנים. השנה אנחנו מצפים לראות מכשירים שישמו דגש על שימושיות ונוחות ויצליחו לשלב תמונה באיכות גבוהה.

המכשיר המדובר ביותר בתחום בחודשים האחרונים היה Mirage Solo של לנובו. משקפי מציאות מדומה שעוקבים אחר תנועת הראש בחלל, ולא רק אחרי כיוון המבט, שאינם דורשים חיבור למחשב, ושמחירם נגיש יחסית. לנובו צפויה להציג מכשירים נוספים בתחום בטווח מחירים סביר. Oculus מפתחת סט מציאות מדומה דומה עבור הפלטפורמה של פייסבוק, אך לא צפויה להציגו בתערוכה, ותאריך היעד שלו נמצא הרחק ב-2019.  

רמקולים ואוזניות, פלוס מגנטים

RHA הכריזה כי תשיק השנה אוזניות מגנטיות בשם CL2 Planar, בהן הטכנולוגיה המגנטית הוטמעה לראשונה באוזניות אלחוטיות וקטנות. LG כבר השיקה החודש את האזניות החדשות שלה, שמשלבות את העוזרת האישית של גוגל.

סמסונג חשפה כבר את הרמקול החכם האחרון שלה, ה-Bixby home speaker. לעומתה, חברת Bang & Olufsen עורכת לפחות שלוש מסיבות עיתונאים בתערוכה, וצפויה להשיק בהן רמקול חכם חדש שמתחבר לעוזרת הקולית של גוגל. גם Harman Kardon הכריזה כי תשיק השנה רמקול שיתמוך בעוזרת הקולית, ויהיה זמין להזמנות מוקדמות החל מספטמבר.

לצד הרמקולים החכמים, פיליפס וחברת הרמקולים B&W הכריזו מוקדם יותר השנה על שיתוף פעולה בעניין מעט אחר: הן חברו כדי לפתוח פתרון אודיו איכותי לטלוויזיות. הצצה ראשונה לפירות שיתוף הפעולה הזה נחווה גם כן בתערוכה.