עקב הטענות נגד הראל ויזל: מניית פוקס נחתכה ב-13% בשבוע

ניתן להניח כי המשקיעים חוששים מהשלכות שליליות שיהיו לפרשת ההטרדות המיניות לכאורה על פעילות החברה, העשויות להוביל לפגיעה משמעותית במכירותיה או אף לסיום תפקידו של ויזל

הראל ויזל, מנכ"ל פוקס ומבעלי השליטה בחברה / צלם: אמיר מאירי
הראל ויזל, מנכ"ל פוקס ומבעלי השליטה בחברה / צלם: אמיר מאירי

מניית קבוצת האופנה פוקס  הגיבה היום (ד') בעוצמה לפרסומים נוספים מאמש בערוץ 10, של עדויות כנגד התנהלותו של הראל ויזל, מבעלי השליטה בקבוצת פוקס והמנכ"ל שלה, וצללה בשעות הבוקר בכ-7.5%-10%. הירידות הבוקר היו חריפות יותר מאלה שנרשמו ביום רביעי שעבר, אז איבדה המניה כ-6% משוויה במחזור מסחר גדול מהרגיל, בעקבות פרסומים ראשונים מתחקיר שערך רביב דרוקר בנוגע להתנהלותו של ויזל. מאז החזירה לעצמה פוקס חלק מאותן ירידות, כך שמהיוודע דבר ההאשמות בהטרדות מיניות לכאורה נגד הרוח החיה מאחורי קבוצת האופנה הגדולה, השילה מנייתה בתוך שבוע בלבד כ-13% מערכה (נכון לשעות הצהריים היום).

ניתן להעריך כי ההחרפה במגמה השלילית שנרשמה היום במניה הגיעה בשל האפשרות שהפרסום הנוסף אינו האחרון בפרשה, כאשר מי שעומד במרכז ההאשמות הוא האיש שהחברה מזוהה עמו יותר מכל, ושנתפס בקרב המשקיעים כדומיננטי מאוד בניהול הקבוצה.

ניתן להניח כי המשקיעים חוששים מהשלכות שליליות שיהיו לפרשה על פעילות החברה, העשויות להוביל לפגיעה משמעותית במכירותיה או אף לסיום תפקידו של ויזל. בבית ההשקעות אי.בי.אי ציינו בשבוע שעבר, בעקבות הפרסום הראשון בפרשה, כי "פרמיית הסיכון של החברה בהחלט עלתה. האי-ודאות צפויה להערכתנו להוביל לביצועי חסר בתקופה הקרובה, עד שכיוון הדברים יתבהר". 

מניית פוקס עדיין עולה 12% מתחילת השנה
 מניית פוקס עדיין עולה 12% מתחילת השנה

קפיצה דו-ספרתית בשווי מהשפל ועד התפוצצות הפרשה

המגמה השלילית לאחרונה במניית פוקס קטעה לה תקופה חיובית, שבאה לידי ביטוי בקפיצה דו-ספרתית חדה בשוויה תוך פחות מחצי שנה. עם זאת, אחרי הירידות האחרונות מניית פוקס מציגה זינוק של כ-45% מאז חודש מארס האחרון, אז היא הגיעה לרמת שפל תקופתית, כשסבלה, כמו מתחרותיה הבורסאיות (קסטרו וגולף), מהסנטימנט בשוק האופנה שבא לידי ביטוי בצלילה של כ-30%-35% בשווין של אלו תוך חודשים ספורים.

בפרספקטיבה רחבה יותר, ב-5 השנים האחרונות ועד אמצע השבוע שעבר מניית פוקס מציגה תשואה חיובית של כ-25%, שלאחר השבוע האחרון מתכווצת לכ-10% בלבד, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי הנע סביב 1 מיליארד שקל. נזכיר כי בשיאה, בינואר 2014, החברה הייתה שווה כ-1.47 מיליארד שקל.

בתחילת שבוע המסחר הקודם, מניית פוקס טיפסה בכ-9% תוך 3 ימים על רקע פרסום דוחות כספיים חיוביים, בטרם הגיע הפרסום בנוגע לויזל.

בסיכום המחצית הראשונה של 2018 הכנסותיה של פוקס טיפסו ב-16% והגיעו ל-857 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה זינק פי 4.5, ל-59 מיליון שקל.