נעילה אדומה בת"א; מניית מזרחי טפחות נפלה ב-4%

ירידה של 0.7% במדד הבנקים ו-0.8% במדד הביטוח • פרוטרום ירדה במחזור מסחר גדול, שבוע לפני יציאת המניה ממדדי ת"א • מניית פלאזה סנטרס צנחה ביותר מ-23% • מניית הפניקס ירדה בעקבות הדוחות לרבעון השני

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום במגמה שלילית. מדדי  מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים-5 , ת"א-טכנולוגיה  ות"א-נדלן  נסגרו בירידות. המניות שבלטו בעליות בת"א-35 הן בזן , חברה לישראל  וטאואר . בירידות בלטו מזרחי טפחות , הפניקס  ובזק. 

פרוטרום  ירדה במחזור מסחר גדול, שבוע לפני יציאת המניה ממדדי ת"א. 

מניית פלאזה סנטר -ס  צנחה ביותר מ-23%. מניית בלוקצ'יין כריה  כריה זינקה בכמעט 31%. בקרב מניות חברות התקשורת, בזק  בלטה בירידות. גם מניית אינטרנט זהב  ומניית סלקום  נפלו.

בין מניות מדד ת"א-125, מניית שיכון ובינוי ירדה היום ב-3.47%, לאחר שהחברה פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השני. לפי הדוחות, הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו בכ-2.7 מיליארד שקל - ירידה של 20% בהשוואה למחצית המקבילה ב-2017.

מחזור המסחר במניות הסתכם ב-1.42 מיליארד שקל, באג"ח הוא הסתכם ב-1.97 מיליארד שקל. 

המסחר בוול סטריט ממשיך להתנהל בעליות בשעה זו. 

16:40

המסחר בבורסת ת"א עבר בשעה זו לירידות. כך, מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים-5  ות"א-טכנולוגיה  נסחרים בירידות. המניות הבולטות בעליות במדד ת"א-35 הן חברה לישראל, אופקו ובזן. בירידות בולטות מזרחי טפחות , הפניקס  ולייבפרסון 

בנק הפועלים  ממשיך לקדם את האופציות השונות לקראת היפרדותו הצפויה מחברת כרטיסי האשראי ישראכרט . ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מתחיל הבנק בסבב שיחות עם המשקיעים המוסדיים המרכזיים בשוק לקראת הנפקה אפשרית של החברה.

המסחר בארה"ב נפתח בעליות, כשמדד S&P 500  עבר עם פתיחת המסחר את רף ה-2,900 נקודות. גם מדד הדאו ג'ונס  מתקרב לשבירת שיא. 

15:15

מדדי ת"א-125  ות"א-35 ממשיכים לעלות בשעה זו, אחרי בוקר של ירידות. אתמול טיפסו מדדי המניות בוול סטריט לשיאים חדשים בעקבות הכרזתו של הנשיא דונלד טראמפ על הסכם סחר חדש עם מקסיקו, במקביל לעליות קלות במדדי המניות באירופה וצפי לפתיחת מסחר יציבה עם נטייה לעליות בניו יורק בהמשך היום.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל פיננסים, מציין בעקבות ההסכם הצפוי בין ארה"ב למקסיקו כי "אנחנו מאמינים שלמרות המדיניות האגרסיבית של נשיא ארה"ב כלפי שותפות הסחר שלו, נראה הסכמים בסופו של דבר גם עם אירופה וסין".

בבית ההשקעות איי.בי.איי מתייחסים בסקירה השבועית לירידות בשוק המניות הסיני בחודשים האחרונים ומציינים כי "המדיניות המרחיבה שננקטת בסין צפויה להבשיל תוך 1-2 רבעונים כך שבתרחיש שבו הפגיעה ממלחמת הסחר תהיה מתונה יחסית, ההסתברות לקבל האצה בקצב הצמיחה בסין גבוהה למדיי. התממשות תרחיש זה תוביל לביצוע עודף של המדד הסיני וזאת לאחר ביצוע חסר משמעותי שנרשם בו במהלך החודשים האחרונים".

בתרחיש זה, אומרים באיי.בי.איי, תהיה השפעה חיובית גם על השווקים המתעוררים במזרח אסיה. "למעשה הירידה החדה במדדים הסיניים שיקפה צפי להתמתנות ניכרת בצמיחה שבאה לידי ביטוי בהתכווצות מהירה של המכפילים מרמה של מעל 13 בסוף 2017 לכ-10.5 כיום. בהתחשב בכך שנרשמה לאחרונה ירידה מהירה בתשואות האג"ח בסין, הרי שהיא מחדדת עוד יותר את העלייה החדה בפרמיית הסיכון הגלומה בתמחור הנוכחי".

בנוגע למדיניות הריבית בישראל מציינים בבית ההשקעות כי "ביום רביעי הקרוב צפויה הוועדה המוניטארית להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%. בעוד ההחלטה עצמה צפויה למדיי הפוקוס יהיה סביב הרטוריקה של הבנק בנוגע לשינוי פוטנציאלי במדיניות. הועדה המוניטארית צפויה לציין את ההתקדמות בהתבססות סביבת האינפלציה בתוך היעד, אך לא בעוצמה שמצדיקה בשלב זה שינוי במדיניות".

בשוק האג"ח נסחרו היום הממשלתיות השקליות הארוכות ומדדי התל בונד המרכזיים ביציבות. 

בשוק המטבעות נסחר הדולר בירידה של כ-0.4% סביב 3.62 שקלים ואילו האירו התחזק בכ-0.3% לרמה של 4.24 שקלים.

מניית מזרחי טפחות  בולטת בירידה בעקבות המלצה שלילית של איי.בי.איי, והפניקס  יורדת לאחר פרסום הדוחות של החברה לרבעון השני.

מנגד, ספאנטק  בולטת בעלייה לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים לרבעון השני של השנה. עוד בולטות בעליות: אופקו , נכסים ובנין , שפיר הנדסה , אלביט מערכות , בזן , חברה לישראל  ורמי לוי .

בין המניות הקטנות בלטה אל על  בעליות, במגמה חיובית זה שבועיים. גם תפרון  רושמת עלייה זה ארבעה ימי מסחר. בלוקצ'יין כריה  ממשיכה לבלוט במחזור ער, על רקע עליית מחיר הביטקוין.

13:30

לאחר בוקר של ירידות שערים, שינתה הבורסה בתל אביב כיוון, וכעת מדדי ת"א-125  ות"א-35  רושמים עליות שערים. את העליות במדד תל אביב 35 מובילות אופקו , פתאל  ובזן . את הירידות מובילות מזרחי טפחות  והפניקס . מניות מזרחי טפחות והפניקס מובילות גם את הירידות במדדי הבנקים והביטוח - בהתאמה. מניית בזק  מוסיפה לרדת. 

מניית בלוקצ'יין כרייה  מוסיפה לעלות. החברה דיווחה בשבוע שעבר על כוונתה לשנות את שמה לביטפארמס, כשם הפעילות של חוות כריית הביטקוין שבה היא מחזיקה בקוויבק. מחיר הביטקוין עלה בכ-8% בשבוע האחרון, ונכון לעכשיו הוא נסחר ברמה של כ-6,930 דולר.

12:15

בשעה זו המסחר בתל אביב מנהל במגמה שלילית. מדדי ת"א-35  ות"א-125  יורדים. את הירידה במדד הביטוח  מובילות הפניקס  והראל . מדד הבנקים  יורד בהובלת מניית מזרחי טפחות 

מניית  פורסייט רושמת עלייה, לאחר שהחברה דיווחה על הסכם למכירת מערכת נוספת (אב-טיפוס) מסוג QuadSight לחברת רכב אירופית. מדובר בעסקה שנייה בתוך שלושה חודשים למכירת מערכת מסוג זה ליצרן ציוד מקורי (OEM) אירופי מוביל, לאחר שהמערכת הראשונה הוזמנה על ידי חטיבת המשאיות של יצרן רכבים מהמובילים באירופה. 

10:30

בשעה זו המסחר בבורסה בת"א מתנהל במגמה שלילית, עם שני המדדים המובילים, ת"א-125 ות"א-35 בירידה. גם מדדי ת"א-בנקים  ות"א-טכנולוגיה  רושמים ירידות. מניות חברת הפניקס , מזרחי טפחות  והראל השקעות  בולטות בירידות במדד ת"א-35.

חקירת העלמת המס בארה"ב שמתנהלת מול מזרחי טפחות פוגעת בפעילות הבנק הבוקר.

מניית בזק  יורדת הבוקר, ברקע נמצאת קבלת תביעה ייצוגית נגד החברה בטענה שלא דיווחה כראוי על הרפומה בשוק הסיטונאי.

בין המניות הקטנות יותר שבולטות בעליות, נמצאת בלוקצ'יין כריה , שממשיכה לטפס היום, לאחר שאתמול עלתה בכמעט 18%.

9:45

יום המסחר השלישי לשבוע זה בת"א נפתח היום במגמה שלילית, מדדי ת"א-125  ות"א-35  רושמים ירידות, כך גם מדד ת"א-בנקים . חברת הפניקס  פרסמה דוחות כספיים ומנייתה יורדת. מניות אופקו הלת'  ואלביט מערכות  בולטות בעליות בפתיחת מדד ת"א-35. המסחר באסיה ננעל בעליות שערים.

7:30

יום המסחר השלישי לשבוע זה בת"א ייפתח היום (ג') על רקע נעילה חיובית אתמול. מדד המניות ת"א-125  ננעל אתמול כשהוא קרוב לשער שיא. השיא הקודם של מדד ת"א-125 (שעד פברואר 2017 נקרא ת"א-100) נרשם ב-18 באוגוסט 2015, אז הגיע לרמה של 1,503.53 נקודות. אתמול המדד כבר עלה לרמה של 1,486.02 נקודות - מרחק של 17.5 נקודות בלבד מהשיא. עלייה של עוד 1.17%, והמדד ישבור שיא בן 3 שנים. במדד זה נכללות 125 המניות שנכללות במדדים ת"א-35  ות"א-90.

מדד ת"א-35 (שעד לפברואר 2017 נקרא ת"א-25), המדד המוביל של בורסת תל אביב, רשם גם הוא לפני כשלוש שנים, ב-5 באוגוסט 2015, שיא של 1,723.56 נקודות. אתמול ננעל ת"א-35 ברמה של 1,652.83 - כך שהוא רחוק ב-70.73 נקודות (יותר מ-4%) משיאו. אתמול בלטו בעליות במדד מניות פתאל החזקות , אופקו  והראל השקעות .

מדד ת"א-בנקים  זינק אתמול בהובלת מניות בנק הפועלים  ולאומי .

המסחר באסיה מתנהל בשעה זו בעליות שערים כשברקע חתימת הסכם הסחר חופשי בין ארה"ב למקסיקו אמש, ניקיי, שנחאי, קוספי והנג סנג כולן רושמות עליות שערים.  המסחר בבורסות בוול סטריט ננעל אמש במגמה חיובית. מדד נאסד"ק ננעל בשיא כל הזמנים כאשר עקף לראשונה את רף ה-8,000 נקודות, גם מדד 500 S&P הגיע לשיא כל הזמנים. צפי לפתיחה ירוקה גם בשוקי אירופה על רקע ההסכם.

השקל נחלש אתמול מול הדולר שוב, ושערו היציג עומד כעת על 3.636 שקלים. שערו היציג של האירו הוא 4.203 שקלים.

חברת הפניקס  פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה.