קולורצ'יפ הישראלית במו"מ למכירת החברה לפי 300 מיליון ד'

קולורצ'יפ מיקנעם פיתחה רכיבי תקשורת אלקטרו-אופטית ברוחב פס גבוה, המשמשים לתעבורת נתונים במרכזי תקשורת של חברות גדולות

חברת Color chip הישראלית נמצאת במשא ומתן למכירה לחברה סינית בסכום של 300 מיליון דולר. העסקה טרם סוכמה סופית אך גורם המצוי בפרטים מציין כי שלוש המשקיעות העיקריות בחברה, קרנות IGP, BRM וג'מיני צפויות לקבל 60 מיליון דולר כל אחת. העסקה המתוכננת מסמנת המשך עניין של חברות סיניות בחברות טכנולוגיה ישראליות, ובענף מעריכים כי בעקבותיה יבואו נוספות. תעשיית השבבים הסינית נמצאת בתנופת פיתוח בעידוד ממשלתי בתקופה האחרונה, במטרה להתמודד עם ההובלה האמריקאית בשוק העולמי.

חברת קולורצ'יפ מיקנעם פיתחה רכיבי תקשורת אלקטרו-אופטית ברוחב פס גבוה, המשמשים לתעבורת נתונים במרכזי תקשורת של חברות גדולות. בין לקוחותיה גם חברת פייסבוק, שעושה שימוש ברכיבים הישראלים במרכזי נתונים שהיא מפעילה במדינות שונות. החברה הוקמה בשנת 2001 על ידי אלי ערד המשמש כיום כסמנכ"ל טכנולוגיה, שמעון אקהויז, ופרופ' שלמה רושין. מנכ"ל החברה היא יגאל עזרא.

לקולורצ'יפ היסטוריה עגומה של פיטורים וצמצומים, שהביאו את החברה אל סף פירוק בשנת 2009, ואולם תהליכי היערכות מחדש הצליחו להביא לכניסה לשווקים חדשים ולגיוסים נוספים מקרנות הון סיכון. סך הגיוסים של החברה מסתכמים ב-97 מיליון דולר. בחודש אפריל 2017 גייסה החברה 37 מיליון דולר, בהובלה של קרנות CIRTech , ו- Scale-Up . כמו כן השקיעו בחברה קרנות ורטקס ובסמר בתחילת דרכה.