פז נפט שיפרה את פעילות הזיקוק והכפילה את הרווח הנקי

החברה רשמה קפיצה של 302% ברווח התפעולי ברבעון השני, ובשורה התחתונה הכפלה של הרווח הנקי לעומת הרבעון המקביל, לרמה של 90 מיליון שקל • במכירות רשת תחנות התדלוק וחנויות הנוחות נרשמה ברבעון עלייה של 27% לכ-3 מיליארד שקל

יונה פוגל, מנכ"ל פז נפט / צילום: אביב חופי
יונה פוגל, מנכ"ל פז נפט / צילום: אביב חופי

שיפור בפעילות בית הזיקוק של חברת פז נפט הביא להכפלת רווחיה ברבעון השני של השנה. מהדוחות שפרסמה החברה היום (א') עולה כי הכנסותיה ברבעון האחרון הגיעו לכ-3.7 מיליארד שקל, צמיחה של 61% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

פז, הפועלת בתחום האנרגיה באמצעות בית זיקוק באשדוד, מפעילה רשת תחנות תדלוק וחנויות נוחות לצד מכירת מוצרים לתעשייה, רשמה קפיצה של 302% ברווח התפעולי ברבעון ובשורה התחתונה הציגה כאמור הכפלה ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל, לרמה של 90 מיליון שקל.

במכירות רשת תחנות התדלוק וחנויות הנוחות נרשמה ברבעון עלייה של 27% לכ-3 מיליארד שקל על רקע עליית מחירי הדלקים ושיפור של 5% במכירות של רשת חנויות הנוחות Yellow שהגיעו לכ-232 מיליון שקל. הרווח התפעולי מפעילות זו רשם ירידה של כ-2% ברבעון על רקע הורדת מרווח השיווק של בנזין ב-5 אג' לליטר והסתכם בכ-107 מיליוני שקל.

בית הזיקוק, שעבר שיפוץ ברבעון המקביל ב-2017, עבר לרווחיות תפעולית של כ-60 מיליון שקל ברבעון האחרון לעומת הפסד של כ- 80 מיליון שקל ברבעון המקביל, ופעילות התעשייה של פז רשמה רווח תפעולי של כ-33 מיליון שקל, ירידה של 18% לעומת הרבעון המקביל.

בסיכום חצי שנתי רשמה פז עלייה של 29% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-6.7 מיליארד שקל, אולם קפיצה בהוצאות המימון חתכה את הרווח הנקי ב-47% לרמה של 166 מיליון שקל.

המנכ"ל יונה פוגל ציין היום כי "מתוך הכרה בהתפתחויות הצפויות בשוק האנרגיה והקמעונאות אנו בוחנים כל העת כיצד למקסם ולייעל את הפעילות הנוכחית ומאתרים השקעות בעולמות פעולה חדשים המשיקים לפעילותנו. יוזמות אלו יגדילו את פעילות הקבוצה ורווחיותה בתחומים שאינם מושפעים מעולם הדלק התחבורתי עצמו, כך שנצמצם את החשיפה האפשרית לשינויים הצפויים בעולם משתנה זה ונמשיך לצמוח בעולמות משיקים לצד המשך פעילות מסורתית. כחלק מבניית תשתית עתידית זו אנו בוחנים פעילות כשחקן משמעותי במשק החשמל המתחדש, השקעה במתקני התפלה והעמקת פעילות הנדל"ן כך שתמקסם את הפעילות והרווחיות מזכויות הנדל"ן שטרם מומשו שברשותנו".