מיתוג מחדש של מסוק או העתיד? יפן תפתח מכונית מעופפת

יפן משיקה תכנית ממשלתית לקידום פיתוח מכוניות מעופפת בשיתוף 21 חברות, ביניהן הסטארט-אפ CARTIVATOR שמגבה חברת טויוטה

המכונית המעופפת של CARTIVATOR / הדמייה: CARTIVATOR
המכונית המעופפת של CARTIVATOR / הדמייה: CARTIVATOR

יפן משיקה תכנית ממשלתית לקידום פיתוח מכוניות מעופפות בשיתוף 21 חברות וארגונים, ביניהן אובר, בואינג, איירבאס, Japan Airlines והסטארט-אפ Cartivator שמגובה ע"י טויוטה. מטרת התכנית היא להשיק רכבים מעופפים במדינה בעשור הבא. רשות המסחר של טוקיו הצהירה כי "ממשלת יפן תספק תמיכה הכוללת יצירת חוקים מקובלים, על מנת להפוך את הקונספט של מכוניות מעופפות למציאות".

הירושיג סקו, שר האוצר היפני, מנה החודש מספר יתרונות ושימושים למכוניות מעופפות. לדבריו, הן יקלו על פקקי תנועה, יעזרו להנגיש איים מרוחקים או איזורים הרריים בזמני אסונות, ויוכלו לשמש גם בתעשיית התיירות. יסאו השימוטו, חוקר בחברת Japan Aviation Management Research הסביר לבלומברג כי היפנים "מנסים לקבוע את הטון עבור התעשייה הזו לפני מדינות אחרות".

אובר כבר הציבה יעד לתחילת נסיעות במוניות אוויריות ב-2023, והיא משקיעה 23 מיליון דולר בפיתוח הטכנולוגיה בחמש השנים הבאות. חברות נוספות שמפתחות את הטכנולוגיה כוללות את הסטארט-אפ קיטי הוק שהקים מייסד גוגל לארי פייג', וחברות הרכב פולקסווגן, דיימלר ו-Geely הסינית.

אבל יש גם מי שמעט יותר סקפטי לגבי הקונספט העתידני. ג'ון זימר, מייסד-שותף ונשיא של ליפט, אחת מענקיות שיתוף הנסיעות העולמיות שמתחרה באובר, אמר בסוף השבוע כי בעוד שהוא מאמין שטכנולוגיות רכב אוטונומי וחשמלי יהיו חלק בלתי נפרד מהעתיד, הוא לא מרגיש את אותו הדבר לגבי מכוניות מעופפות. "נו באמת, זה פשוט מיתוג מחדש של הליקופטר" אמר בראיון לוול סטריט ג'ורנל. לאחר מכן הוא אמנם סייג את דבריו ואמר כי "אם זה יהפוך להיות בטיחותי מאוד, נח, מהנה ובמחיר הגיוני, אז זו בהחלט תהיה אופציה נוספת", אך סיכם באמירה שליפט מתמקדת כעת ב"תחבורה יבשתית" בלבד.