שופרסל מזהירה מתרמית: לא מעניקים קופונים ב-900 שקל

מתוך הודעה שרצה ברשתות החברתיות: "שימו לב מדובר בתרגיל חכם של החמאס שבעזרת האפלייקציה המכשיר טלפון שלכם הופך לכלי ריגול ! אנו מודיעים בזאת שכל מי שנפל בזה והוריד את האפליקציה חייב למחוק אותה ולבצע שחזור מלא לטלפון" • הודעת תרמית שמערבת את מקדונלד'ס ישראל גם החלה לרוץ ברשתות

סניף שופרסל / צילום: תמר מצפי
סניף שופרסל / צילום: תמר מצפי

הודעה שרצה בשעות האחרונות (ו') ברשתות החברתיות טוענת להונאה על גבה של שופרסל, שכדי לפלפל את תוכנה משולבת בה אזהרה כי מדובר בפעילות של החמאס. הודעות מעין אלה רצות מעת לעת ברשתות החברתיות אלא שכאן ה"סוכריה" היא חלוקה של תווי שי, סוכריה שבגינה מספר הנופלים בפח צפוי לגדול.

וזו לשון ההודעה: "הודעה חשובה ומשותפת למשרד הביטחון ויחידת הסייבר 23.08.2018 נכון לשעה 00:20 : * אזרחים יקרים רץ בווצטאפ בשעות האחרונות הודעה שרשת שופרסל חוגגת 60 ומעניקה קופונים ע"ס 900 שקל. בסיום השלבים מועברים להורדת אפליקציה לא מוכרת, שימו לב מדובר בתרגיל חכם של החמאס שבעזרת האפלייקציה המכשיר טלפון שלכם הופך לכלי ריגול ! אנו מודיעים בזאת שכל מי שנפל בזה והוריד את האפליקציה חייב למחוק אותה ולבצע שחזור מלא לטלפון. (לפני שעושים גיבוי כמובן לחומרים החשובים שישנם במכשיר!)

לסיום בהתאם לאופיין של הודעות אלה מפצירים "להעביר הלאה ולשתף! ולשתף! דחוף לכל החברים שכבר נפלו והורידו את האפליקציה".

בשופרסל מציינים כי אכן מדובר בתרמית. מהרשת נמסר בתגובה: "התוודענו כי בשעות האחרונות מתבצעת הונאה ברחבי הרשת ששופרסל חוגגת 60 שנה ומעניקה קופונים ע"ס 900 שקל. מדובר בתרמית שאינה קשורה לשופרסל בשום צורה שהיא ואנו מבקשים להזהיר את הציבור לא להשתמש ולהיכנס לקישור בנושא שכן הוא עשוי לכלול וירוסים או כל דבר פוגעני אחר. שופרסל פנתה למשטרה והעניין בטיפול". 

כעת גם מקדונלדס ישראל נמצאת במרכז תרמית. הודעה שמופצת ברשת היא שבתמורה למענה לסקר רשת המזון המהיר מחלקת שוברים. "מדובר בתרמית מוחלטת" מזהירים ברשת.