צמחה ב-61%: עליבאבא מדווחת על רווח של 12.23 מיליארד דולר

ענקית הסחר אונליין הסינית עליבאבא פרסמה את דוחותיה היום (ה') ועקפה את התחזיות עם צמיחה של כ-61% מאותה התקופה בשנת 2017 • ההכנסה הנקייה של החברה הסתכמה ב-8.69 מיליארד יואן, ירידה של כ-40% מאותה התקופה בשנה שעברה

ג'ק מא, יו"ר קבוצת עליבאבא / צילום: feelphoto, שאטרסטוק
ג'ק מא, יו"ר קבוצת עליבאבא / צילום: feelphoto, שאטרסטוק

חברת הסחר המקוונת  עליבאבא  פרסמה את דוחותיה הכספיים היום (ה') ועקפה את תחזיות האנליסטים. לצמיחת החברה אחראים בעיקר ליבת האי-קומרס של עסקיה אך גם חטיבת המחשוב על גבי ענן שלה שנמצאת בצמיחה.

עליבאבא הכניסה 80.92 מיליארד יואן (12.23 מיליארד דולר) לעומת תחזיות של 80.75 מיליארד יואן, כך על פי דיווח רויטרס. מדובר בצמיחה של 61% בהשוואה לדיווח הרווחים של אותה התקופה בשנה שעברה. ההכנסה הנקייה של החברה הסתכמה ב-8.69 מיליארד יואן, ירידה של כ-40% מאותה התקופה בשנת 2017. הרווח של החברה למניה הוא 3.30 יואן.

החברה רושמת עליות של כ-2% במסחר המוקדם בוול סטריט אך לאחרונה הייתה תחת לחץ יחד עם שאר המניות הסיניות בעקבות חששות המשקיעים מפני הסלמה במלחמת הסחר בין סין לארה"ב. מניית החברה הגיעה לשיאה ביוני כשנסחרה סביב 210.86 דולר אך מאז הספיקה לרדת בכ-15.5%.

נזכיר שעליבאבא אינה רק ענקית סחר אונליין, היא דוחפת את שירותי הענן שלה בשנים האחרונות ולמרות שמדובר בנתח קטן מאוד מהכנסותיה, הצמיחה בחטיבה האמורה הייתה ענקית. אנליסטים מצפים לעוד קפיצה בצמיחה של החטיבה ברבעון הנוכחי.