UBS אופטימי: המלצת קנייה לבזק במחיר של 6 שקלים

במקרה שהתחרות בשוק הסלולרי תירגע, פלאפון תוכל לחזור לשיעור רווחיות תפעולית של 30% מההכנסות  דודו מזרחי המנכ"ל הנכנס, יגיש תוכנית אסטרטגית בתוך 4-5 חודשים שבבסיסה הדלקת הסיבים האופטיים של החברה • שוק סיטונאי יעיל ייתר את עסקת סלקום-IBC

דודו מזרחי, המנכ"ל החדש של בזק שייכנס לתפקידו ב-2 בספטמבר / צילום: איל יצהר
דודו מזרחי, המנכ"ל החדש של בזק שייכנס לתפקידו ב-2 בספטמבר / צילום: איל יצהר

בנק UBS העניק המלצת קנייה למניית בזק  במחיר יעד של 6 שקלים, לעומת מחיר שוק של 3.85 שקלים. האנליסט כריס גרונדברג מלונדון ביקר בשבוע שעבר בישראל ונפגש עם בכירים בחברות התקשורת.

לדברי גרונדברג, דודו מזרחי, המנכ"ל החדש של בזק שייכנס לתפקידו ב-2 בספטמבר, אמור להשיק תוכנית עסקית חדשה בחודשים הקרובים שתכלול 4 רגליים: הדלקה של הסיבים האופטיים, מיזוגים וסינרגיות בין החברות-הבנות, התייעלות במבנה ההוצאות של הקבוצה ובאנדלינג וסינרגיה ברמת ההכנסות (טריפל/קואטרו). 

לדברי גרונדברג, שוק התקשורת בישראל עדיין סוער, אבל אופק בהיר יותר מתקרב. "הרושם שלנו מהביקור בתל-אביב הוא שהשוק נשאר פוליטי ותחרותי באופן קיצוני, אבל נראה שיש תחזית לשינוי בתקופה הבינונית בקרב המנהלים בחברות התקשורת. התחושה היא שהתחרות בשוק ותמחור השירותים אינם יציבים במיוחד בכל הקשור להשקעות בסיבים אופטיים ולדור החמישי". 

גרונדברג ציין כי הדלקת הסיבים תהיה גורם מפתח באסטרטגיה החזויה של בזק, וכי מזרחי צפוי להציג תוכנית אסטרטגית בתוך 4-5 חודשים, והוסיף כי בזק תצטרך להגיע להבנות עם הרגולטור לגבי פריסת הסיבים שלה. כנראה בעקבות שיחות שערך, גרונדברג מציין כי בזק מצפה למערכת יחסים טובה יותר עם משרד התקשורת; וכי העובדה שלמזרחי יש ניסיון בתחום הרגולציה עוד מהתקופה שכיהן בתפקידים שונים בבזק, צפויה לעזור במקרה הזה. 

בהתייחסו לשוק הסלולר ציין גרונדברג כי הקונצנזוס הוא שהתחרות בין 6 מפעילים אינה יציבה ותשפיע על כניסת ישראל לדור החמישי ולתחום הסיבים האופטיים לבתים. הרגולטור ככל הנראה לא יתיר מיזוגים למרות מספר ניסיונות, אבל הוא יתיר "יציאה" לחברות שירצו לצאת מהשוק. הוא הסביר כי חלה רגיעה בנטישה מאז כניסת השחקן החדש בשוק מבית אקספון, We4G.

גרונדברג ציין עוד כי אם הרגולטור יפחית את מחירי השימוש בתשתיות בזק, העסקה של סלקום לרכוש את השליטה ב-IBC (מיזם הסיבים האופטיים - אנלימיטד) לא תניב פירות. לדבריו, ההכנסות המצטברות שתניב ביטול ההפרדה המבנית יגיעו ל-427 מיליון שקל, והחיסכון בהוצאות יניב 122 מיליון שקל.

לא ברור בניתוח של גרונדברג לאיזה תקופת זמן הוא מתייחס. הוא העריך כי הרווחיות התפעולית של פלאפון בהינתן התייצבות במחירי השוק הסלולר יכולה לחזור לרמה של 30% מההכנסות.