נעילה ירוקה בוול סטריט; S&P 500 הגיע לשיא של כל הזמנים

המדדים המובילים טיפסו, S&P 500 זינק ל-2873 נקודות ושבר את השיא הקודם שנקבע בינואר • שער הנעילה בתום יום המסחר 2862.96 נקודות • ג'יי.פי מורגן צ'ייס ישיק שירות השקעות דיגיטלי חדש חינמי בשבוע הבא, מניות ספקיות הברוקראז' הגיבו בירידות • מניות הטכנולוגיה הובילו את העליות בנאסד"ק • המסחר באירופה ננעל בעליות

שיאים נשברים בוול סטריט / צילום: Reuters, Brendan McDermid
שיאים נשברים בוול סטריט / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים. מדד S&P 500  עלה והשווה לשיא תוך יומי של כל הזמנים - 2873, אבל בסופו של דבר לא שמר על המומנטום, ירד וננעל בתום יום המסחר על 2862.96 נקודות.  דאו ג'ונס  ונאסד"ק  גם הם ננעלו בעליות כשהנאסד"ק רשם עלייה של כ-7%.

 

ביומיים האחרונים ניכרת התאוששות בשוקים מעבר לים לאור הדיווחים על משא ומתן שמטרתו לסיים את מלחמת הסחר בין המדינות. משלחת סינית המונה תשעה משתתפים תערוך דיונים בביג'ינג עם גורמים אמריקאיים רשמיים, כך לפי "וול סטריט ג'ורנל". עם זאת מחרתיים צפוי להיכנס לתוקף מכס נוסף בשיעור של 25% על יבוא מסין בהיקף 16 מיליארד דולר. 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ממשיך לתקוף את המדיניות של הפדרל ריזרב. אתמול (ב'), בראיון לרויטרס, אמר טראמפ: "אני לא מתפעל מהעלאות הריבית", והוסיף: "הפד צריך להושיט לי יותר עזרה (באמצעות מדיניות מוניטרית מקלה). המדינות האחרות עושות זאת". לדבריו, "סין והאיחוד האירופי עושים מניפולציות בשערי המטבעות שלהם".

האירו  והליש"ט  התחזקו היום מול הדולר האמריקאי. מחיר הנפט  טיפס. 

מניות הטכנולוגיה מובילות בניו יורק עם נטפליקס  וטוויטר  שטיפסו בכ-3%, ומניות השבבים אינטל , AMD , קוואלקום , מיקרון  ואנבידיה  רשמו עליות כולן.

ג'י.פי מורגן צ'ייס , הבנק הגדול בעולם, הודיע כי ישיק שירות השקעות דיגיטלי חדש בחינם או בעלויות מוזלות. מניות ספקיות הברוקראז' הגיבו בירידות. לפי דיווח באתר CNBC הבנק ישיק בשבוע הבא שירות בשם "You Invest" (יו אינווסט), שיספק לכל מורידי האפליקציה או המשתמשים באתר האינטרנט של השירות לפחות 100 פעולות מסחר בחינם, במניות או בתעודות סל (ETF), בשנה הראשונה לשימוש. השירות החדש יכלול גם כלים לבניית תיק השקעות וגישה נטולת תשלום למחקרים על מניות.

מניית קוסטקו וולסייל  עלתה לאחר פרסום דוחות מוצלחים של חברת האם טי.ג'יי.אקס .

BHP Billiton  פרסמה דוחות טובים לרבעון השני של השנה אך התחזיות שלה לשנה הבאה מאכזבות את המשקיעים. במסחר המקדים המניה ירדה.

הספקים של טסלה  מודאגים מן המצב הפיננסי של החברה, כך לפי דיווח וול סטריט ג'ורנל. הדאגה התעוררה בעקבות עלויות הייצור של מודל 3 של המכונית החשמלית.  

חברת פפסיקו  הודיעה אתמול כי תרכוש את חברת סודהסטרים  הישראלית במחיר העתק של 3.2 מיליארד דולר.