כלכלית ירושלים הקטינה הוצאות המימון - ורווחיה זינקו פי 5

הרווח הנקי הרבעוני של קבוצת הנדל"ן המניב עלה לכ-100 מיליון שקל - פי חמישה מהרבעון המקביל אשתקד • בעקבות השיפור בתזרים מפעילות העלתה החברה את תחזית ה-FFO השנתי ב-10% ל-305-315 מיליון שקל

מנכ"ל כלכלית ירושלים, דודו זבידה / צילום: איל יצהר
מנכ"ל כלכלית ירושלים, דודו זבידה / צילום: איל יצהר

ירידה חדה בהוצאות המימון (נטו) סידרה לקבוצת הנדל"ן המניב כלכלית ירושלים קפיצה של פי חמישה ברווח הנקי ברבעון השני של השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-100 מיליון שקל.

בשורה העליונה הציגה כלכלית ירושלים ירידה של 6.6% בהכנסות ברבעון זה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-269 מיליון שקל. זאת, בשעה שבהכנסה התפעולית הנקייה (NOI) נרשמה ברבעון ירידה של 5.5% לעומת הרבעון המקביל, לכ-170 מיליון שקל, ואילו בתזרים הנקי מפעילות (FFO) נרשמה עלייה של 3.5% לכ-59 מיליון שקל ברבעון. 

הירידה בהוצאות המימון של כלכלית נבעה בעיקר מצמצום בהוצאות תשלומי ריבית עקב קיטון בחובות החברה וירידה בשיעור הריבית הממוצעת, לצד התחזקות הדולר והאירו. 

תוצאות המחצית של כלכלית ירושלים
 תוצאות המחצית של כלכלית ירושלים

הצעה למיזוג עם מבני תעשייה

בסיכום המחצית הראשונה של השנה הציגה כלכלית ירושלים ירידה של 7% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, לרמה של 539 מיליון שקל. ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) רשמה בתקופה זו ירידה של 6.8% והסתכמה בכ-343 מיליון שקל, ואילו בתזרים הנקי מפעילות (FFO) נרשמה עלייה של 31% לכ-160 מיליון שקל.

גם בסיכום המחצית הראשונה רשמה החברה ירידה חדה של כ-90% בהוצאות המימון (נטו), שעמדו בתקופה זו על כ-40 מיליון שקל בלבד - מה שהביא לקפיצה של 338% ברווח הנקי שהגיע לכ-216 מיליון שקל. בעקבות השיפור בתזרים מפעילות העלתה החברה את תחזית ה-FFO השנתי בכ-10% לרמה של 305-315 מיליון שקל.

מניית כלכלית  רשמה היום (ג') עלייה של 2% בבורסה והשלימה התקדמות של 14% בשלושה חודשים. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-2.8 מיליארד שקל, בעוד הונה העצמי הסתכם בסוף יוני ב-3.6 מיליארד שקל.

בבעלות כלכלית ירושלים יש כיום 643 נכסים מניבים בישראל, בשטח כולל של כ-1.7 מיליון מ"ר, המושכרים לכ-2,890 שוכרים. עוד 10 פרויקטים שיוזמת החברה, בהיקף של כ-190 אלף מ"ר, נמצאים בשלבי בנייה ותכנון. שיעור התפוסה בנכסים בישראל עלה במחצית הראשונה של השנה בכ-3% והגיע ל-88.6%.

בחודש יוני, לקראת סוף הרבעון השני, דיווחה כלכלית ירושלים כי הדירקטוריון שלה החליט לפנות לדירקטוריון החברה-הבת מבני תעשייה (68.3%), בהצעה לנהל משא-ומתן למיזוג שתי החברות בעסקת מניות.

כלכלית ירושלים הפכה בשנים האחרונות לחברה ללא בעלי שליטה, לאחר שהיא ובעל השליטה הקודם אליעזר פישמן נקלעו לקשיים. מנכ"ל כלכלית ירושלים, דודו זבידה, הוביל כמה מהלכים פיננסיים של גיוס הון וחוב, שדיללו את גרעין השליטה וצירפו לחברה משקיעים חדשים מהמגזר הפרטי והמוסדי. כך למשל, איש העסקים דוד פורר מחזיק כיום ב-24.2% ממניות כלכלית ירושלים, ואילו חברת סאמיט, שנמצאת בשליטת זוהר לוי, מחזיקה ב-5.7% ממניותיה.