גליקמן-שמיר-סמסונוב זכה מחדש בתקציב דואר ישראל

במכרז על תקציב הדואר התמודדו גם משרדי הפרסום אדלר חומסקי, ראובני-פרידן ושמעוני פינקלשטיין • היקף התקציב: כ-9 מיליון שקל בשנה

דואר ישראל / צילום: איל יצהר
דואר ישראל / צילום: איל יצהר

עוד מכרז פרסום מסתיים ללא הפתעות גדולות: ל"גלובס" נודע כי משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב זכה מחדש בתקציב הפרסום של דואר ישראל. זה הלקוח השני החודש שהמשרד מצליח לשמר את תקציבו, לאחר שזכה מחדש לפני כשבועיים יחד עם יהושע TBWA בתקציב הפרסום של הטוטו.

במכרז על תקציב הדואר התמודדו גם משרדי הפרסום אדלר חומסקי, ראובני-פרידן ושמעוני-פינקלשטיין. שני משרדים נוספים - מקאן תל-אביב ויהושע TBWA - היו אמורים לקחת אף הם חלק במכרז, אך פרשו בגלל טיפול בתקציבים מנוגדי אינטרסים.

תקציב הפרסום של הדואר לא נחשב לתקציב גדול מאוד במונחים של ענף הפרסום, והיקפו כ-9 מיליון שקל בשנה, אולם התהליך המואץ שעובר הדואר בשנים האחרונות - כניסתו לעולמות האיקומרס והדיגיטל, הניסיון לייצר מהפכה משמעותית בשירות והאתגרים השיווקיים והפרסומיים הניצבים בפניו - הופכים אותו למסקרן מאוד למשרדים הגדולים.

תקציב הפרסום של הדואר מנוהל זה כעשור במשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. עוד לפני המכרז העריכו בשוק כי לגילקמן יש סיכוי גבוה לזכות בו, כיוון שבדואר ישראל מרוצים מאוד מהעבודה המשותפת, ואלמלא חוק חובת המכרזים, מכרז חדש לא היה מתקיים.

בתחילת הדרך נראה היה כי למרות העניין הרב שעורר המכרז בענף, רוב המשרדים לא יוכלו להתמודד בו בגלל תנאי שקבע כי כל עבודת המדיה, הדיגיטל והסושיאל תיעשה באמצעות משרד הפרסום עצמו ולא באמצעות חברות-בנות. רוב משרדי הפרסום שיכולים מבחינת תנאי הסף האחרים לקחת חלק במכרז, פועלים כקבוצה שבה יש לפחות חברת מדיה נפרדת, וברוב המקרים גם פעילויות הדיגיטל והסושיאל נמצאות בחברות-בנות. למעשה, בתנאי המכרז המקורי יכלו להתמודד רק שני משרדים: גליקמן-שמיר-סמסונוב ויהושע TBWA. בדואר היו קשובים ושינו את תנאי הסף, ואכן המשרדים הגדולים בחרו להתמודד על התקציב.