הבורסה בת"א | סיקור שוטף

סגירה חיובית בת"א; אלביט מערכות עלתה ב-4.3%

מניית מזור רובוטיקה עלתה היום בכ-1.7% אך איבדה עד כה כ-30% משוויה מתחילת אוגוסט • מניית פמס צנחה בכ-8% לאחר פרסום התוצאות הכספיות לרבעון השני • בזק עלתה ב-2.9%, מניית בי קומיוניקיישנס, בעלת השליטה בבזק, טיפסה ב-7%

בורסת ת"א / צילום: Shutterstock
בורסת ת"א / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר בבורסת ת"א ננעל בעליות. המניות שבלטו בעליות במדד ת"א-35  היו אלביט מערכות , בזק  וארפורט סיטי . בירידות בלטו הראל השקעות , מליסרון  ולאומי . מדד ת"א-בנקים  נסגר בירידות, בהובלת לאומי, מזרחי טפחות  והפועלים . ת"א-נדלן  נסגר בעליות, בהובלת צמח המרמן  ונורסטאר . גם מדד ת"א-125  נסגר בעליות. מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.25 מיליארד שקל היום.

רשת ישרוטל  וחברת בנייני העיר הלבנה רכשו את בניין דיזינגוף 99 בת"א והן צפויות להפוך אותו למלון של הרשת

הושלם המיזוג בין חברת מ.ט.י מחשבים שירותי תוכנה לחברה הבת שלה, MTI Wireless. כתוצאה מכך, החברה האם, ששוויה 66 מיליון שקל, נמחקת מהמסחר בבורסה בתל אביב.

השקל נחלש ב-0.16% לעומת הדולר וכעת שערו היציג של הדולר עומד על 3.655 שקלים. האירו התחזק ב-0.31% לעומת הדולר ושערו היציג עומד על 4.207 שקלים. 

המסחר באירופה מתנהל במגמה חיובית, למעט מדד הפוטסי הבריטי. המסחר בארה"ב נפתח בעליות. 

16:30

יום המסחר השלישי לשבוע התנהל במגמה חיובית, שהמשיכה את כיוון המסחר מתחילת השבוע. החוזים העתידיים בארה"ב הצביעו על מגמה חיובית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם.

בצד החיובי במדד ת"א 35, מניית אלביט מערכות  התחזקה בכ-4%. מניית כיל  עלתה בכ-2.5% וזו של בעלת השליטה בה, חברה לישראל , טיפסה בכ-1.5%.

עוד בצד החיובי של המדד, מניית מזור רובוטיקה  עלתה בכ-2% וזאת אחרי שמתחילת החודש היא סובלת מחולשה מהותית ואיבדה עד כה בתקופה זו כ-30% משוויה.

על רקע פרסום דוחות כספיים לרבעון השני של השנה, בצד החיובי מניית אפריקה נכסים  טיפסה בכ-4%-5% ומניית כלל ביטוח עלתה בכ-3% על רקע דוחות רבעון שני משופרים בעקבות השפעות חדות של הריבית ועל רקע תקווה ליציאה לדרך חדשה. לעומתן מניית פמס  צנחה בכ-8%. מניית פוקס  שפרסמה דוחות כספיים חיוביים מוקדם יותר השבוע עלתה בכ-4%.

עוד במסחר, מניית אל על  קפצה בכ-8% ללא דיווח מצד החברה ומניית כנפיים, בעלת השליטה באל על שפרסמה אמש את דוחותיה הכספיים הרבעוניים, קפצה בכ-10%.

בין המניות הקטנות, זו של מדיוי  קפצה ב-18%. אמש פרסמה החברה הבהרות ועדכונים לדוחות החברה לשנת 2017 לבקשות רשות ני"ע.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום יציבות.

במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה היום מגמה שלילית.

בבית ההשקעות אקסלנס ציינו בסקירתם השבועית כי "שוק המניות דרס גם את המשבר בטורקיה, כשהמיתאם בין המניות לבין הלירה הטורקית נשבר וכשמדד הפחד, ה- VIX , חזר לרמת שפל". מגמה זו, לפי אקסלנס, מהווה "דז'ה-וו למשבר באיטליה, מלחמת סחר, החשש מעליית תשואות, פרישת ארה"ב מהסכמי סחר, הסתבכות תהליך היציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי, זעזועים במחירי הסחורות, תכניות להקטנת מאזני הבנקים המרכזיים ועוד. אף אחד מאלה לא נפתר, רק נדחף הצידה, כשהמשקיעים המשיכו להתעניין רק בדבר אחד - רווחיות החברות, שהמשיכו אגב גם השבוע להפתיע לטובה. פספוס ברווחיה של חברת טנסנט הסינית הבליט זאת, כשגרר בשבוע שעבר לירידות משמעותיות יותר מאלה של היחלשות הלירה הטורקית".

בעניין המצב בטורקיה באקסלנס ציינו כי "התמוטטות כלכלית של טורקיה יכולה להפיל את גוש האירו מהדלת האחורית - ושום מילה על בנקים. כלכלנים ומשקיעים מנסים לברר את החשיפה בעולם לחוב החיצוני של טורקיה ולסחר איתה וכנראה הגיעו למסקנה שאפשר לחיות איתה, כשהשווקים חזרו לעליות וכיסו כמעט את כל ה'בור'. אבל סיכון נוסף שלא מופיע במודלים הוא שהתמוטטות כלכלית עלולה להוביל לגל הגירה מטורקיה לאיחוד וזה הולך לעשות הרבה צרות".

לפי אקסלנס, "כיום נושא ההגירה באירופה הוא גורם אי היציבות הפוליטית הגדול ביותר ואף נחשב לסיבה העיקרית לפרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, לעליות ה'פופוליסטים' באיטליה, להתחזקות הימין הקיצוני בצרפת והולנד, וזה עוד לפני שדיברנו על מדינות מזרח אירופה כמו הונגריה וצ'כיה. גל מהגרים חדש עשוי לסבך מאוד את העניינים".

14:30

בשעה זו מתנהל המסחר בבורסת תל אביב במגמה חיובית. מדדי ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-בנקים , ת"א-טכנולוגיה  ות"א-נדלן  נסחרים בעליות. המניות הבולטות בעליות במדד תל אביב 35 הן אלביט מערכות , כיל  ונייס . ממשיכות להוביל את הירידות במדד מניות לייבפרסון  והראל השקעות . מניית סודהסטרים  נסחרת בירידות. 

מנכ"ל חברת הבנייה דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל , רונן גינזבורג, זומן לחקירה נוספת במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה, כמעט 9 חודשים אחרי שנעצר ונחקר בחשד למתן שוחד לחבר הכנסת דוד ביטן. גינזבורג נעצר לראשונה בתחילת חודש ינואר השנה במסגרת חקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, בחשד שהיה מעורב במתן שוחד לבכירי עיריית ראשון לציון ובהם לביטן. 

רווח של כ-439 מיליון שקל בעקבות השפעות הריבית ושחרור עתודות הוביל את כלל ביטוח  לרווח כולל של כ-112 מיליון שקל ברבעון השני, גידול של כ-72%. הרווח משחרור העתודות קיזז מחיקה של 115 מיליון שקל בגין הפחתת מוניטין בפעילות הגמל, גידול בהפרשה לתביעות אובדן כושר עבודה במגזר ביטוח חיים ותשואות חלשות יותר מאשר ברבעון השני אשתקד. בסיכום המחצית הראשונה של 2018 כלל ביטוח עדיין מציגה הפסד בשורה התחתונה, שעומד על כ-4 מיליון שקל. זאת לעומת רווח כולל של כ-205 מיליון שקל שרשמה במחצית הראשונה אשתקד.

מגמה ירוקה במסחר באירופה, והחוזים העתידיים על וול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית. 

12:30

המסחר בבורסת תל אביב מתנהל בשעה זאת בעליות שערים בשני המדדים המובילים, ת"א-35  ות"א-125 . מניית פמס  צונחת לאחר פרסום הדוחות הכספיים הבוקר (ג'). אפריקה נכסים  דיווחה היום גם היא על תוצאותיה הכספיות, והמניה רושמת עליות. מניות כיל , לאומי  וטבע  בולטות בעליות שערים במחזורי מסחר גבוהים. מניית אלביט  מערכות מזנקת. מניות לייבפרסון  והראל  השקעות בולטות בירידות. 

מניית די.אן.איי ביומדיקל סולושינס  עולה כעת, לאחר שהחברה דיווחה על התוצאות הכספיות של חברת אנטרה, שכ-27.5% ממניותיה מוחזקות בידיה.    

בשעה זו נרשמות עליות במדדי המניות המובילים בבורסות אירופה, מלבד פוטסי 100. 

11:00

בשעה זו מתנהל המסחר בתל אביב בעליות שערים. המניות הבולטות בעליות: מלם תים , אלביט  וקמטק . בולטות בירידות: ביוטיים , מטריקס  ואודיוקודס . מניית טבע  ממשיכה לעלות הבוקר. מניית סודהסטרים  יורדת, לאחר שאתמול זינקה בכ-9% בעקבות ההודעה על ההסכם לרכישתה על ידי ענקית המשקאות הקלים פפסיקו.

האנליסטית שירה אחיעז מבית ההשקעות אי.בי.אי התייחסה לדוחות הכספיים שפרסמה הבוקר רשת המזון ויקטורי : "ויקטורי פרסמה דוח טוב לרבעון השני, עם צמיחה בהכנסות למרות עיתוי החג לצד שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית. בשורה התחתונה, השיפור מגיע בעיקר מהמרווח הגולמי. נראה כי שיפור כוח המיקוח מול הספקים לצד הסביבה העסקית הנוחה תומכים בתוצאות ויקטורי. כמו כן, אנו מעריכים כי פתיחת סניפים חדשים לצד סגירת הסניף המפסיד בכפר סבא שהושלמה ברבעון הראשון, יובילו להמשך שיפור בתוצאות. במחצית השנייה של השנה מתכננת ויקטורי לחנוך 2 סניפים חדשים, כך שבמהלך 2019 יהיו לה כבר יותר מ-50 סניפים. אנו נותרים בהמלצת תשואת יתר, במחיר יעד של 51 שקל למניה".

חברת הנדל"ן גזית גלוב  דיווחה הבוקר על תוצאותיה ברבעון השני של 2018. בין השאר, רשמה גזית גלוב גידול בתזרים נטו מנכסים זהים של 3.1% לעומת הרבעון המקביל ב-2017, וגידול של 1.4% בתפוסת הנכסים, שעלתה ל-96.3%. עם זאת, הרווח המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם ברבעון ב-72 מיליון שקל (כ-0.37 שקלים למניה בדילול), לעומת רווח של 371 מיליון שקל (1.87 שקלים למניה בדילול) ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד המיוחס לבעלי מניות החברה במחצית הראשונה של 2018 הסתכם ב-414 מיליון שקל (כ-2.14 שקלים למניה) לעומת רווח של כ-95 מיליון שקל (כ-0.44 שקלים למניה) בתקופה המקבילה אשתקד.

חברת כלכלית ירושלים  דיווחה גם היא הבוקר על תוצאותיה הכספיות ברבעון השני. לפי הדוחות, הרווח הגולמי מנכסים מניבים (NOI) בישראל במחצית הראשונה הסתכם ב-277 מיליון שקל - קיטון של כ-1% מהתקופה המקבילה. הרווח הגולמי (NOI) בחו"ל במחצית הראשונה הסתכם בכ-66.2 מיליון שקל - ירידה של 24.9%, הנובעת בעיקרה ממימוש נכסים בגרמניה, בצרפת ובקנדה. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של כלכלית ירושלים במחצית הראשונה של 2018 הסתכם ב-269.4 מיליון שקל - גידול של 208% מהתקופה המקבילה אשתקד. שיעור התפוסה בנכסי החברה בישראל עלה בתקופת הדוח בשיעור של כ-3%, לכ-88.6%.

10:13

הבורסה בתל-אביב נפתחה במגמה חיובית. היום (ג') פרסמו דוחות לרבעון השני של השנה החברות גזית גלוב , ויקטורי  כלל ביטוח , כלכלית ירושלים , אפריקה נכסים  ודלק קידוחים . מדד ת"א-נפט וגז  ומדד הבנקים  רושמים עליות,  והתקשורת  בירידות. 

בולטות לחיוב אלביט מערכות , הכשרת הישוב , מזור רובוטיקה  וטבע . בולטות לשלילה ביוטיים , מטריקס  ואודיוקודס .

המסחר בבורסות באסיה מתנהל בעליות שערים ברובו: הניקיי היפני , ההנג סנג  ושנחאי  רושמים עליות. האווירה החיובית מושפעת משיחות הסחר העתידיות להתקיים בין ארה"ב לסין.  

08:13

רשת השיווק ויקטורי שבניהולו של אייל רביד פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון השני של 2018, בהם דיווחה על עלייה בהכנסות ל-420 מיליון שקל בזכות פתיחת סניפים חדשים ועלייה בפדיון חנויות זהות. הרווח התפעולי עלה לכ-12 מיליון שקל, והחברה הודיעה כי תחלק דיבידנד בסך 15 מיליון שקל. 

08:10 

המנהלים המיוחדים של יורוקום קיבלו הצעה לרכישת חברת תקשורת הלוויינים סאטקום מערכות  ב-29 מיליון שקל. 

06:30

המסחר בבורסה בתל-אביב ייפתח היום על רקע הסגירה החיובית אתמול והנעילה החיובית בבורסות וול סטריט אמש. המדדים המובילים התקרבו לשיא אמש בבורסות ניו-יורק: מדד הדאו ג'ונס ברמתו הגבוהה ביותר מאז פברואר, ומדד ה-S&P 500 נסגר במרחק של פחות מ-1% מהשיא. המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת עם עלייה במדדי המניות של סין, כשברקע חידוש שיחות הסחר בין סין לארה"ב. מחירי הנפט מטפסים. 

הניקיי היפני  מתנודד, ומדד ההנג סנג  ושנחאי  רושמים עליות.  

בין החברות שיפרסמו היום דוחותיהן לרבעון השני של השנה: אפריקה נכסים  וגזית גלוב 

החדשות הגדולות אתמול היו כי חברת פפסיקו  האמריקאית הגישה הצעה לרכישת סודהסטרים  הישראלית, שמייצרת מכשירי הגזה, תמורת 3.2 מיליארד דולר. העסקה היא במחיר של 144 דולר למניה - פרמיה של 11% על מחיר הסגירה של המניה ביום שישי האחרון. עם זאת, מניית סודהסטרים זינקה בעקבות הדוחות האחרונים, כך שהפרמיה על מחיר המניה בחודש האחרון עומד על 32%. אתמול נסגרה המניה בעליות של 9%.

עד כמה מוצלחת עסקת המכירה של סודהסטרים למשקיעים בחברה ניתן ללמוד מהמספרים הבאים: המחיר בעסקת המכירה עומד על 144 דולר למניית סודהסטרים (כ-528 שקל). מחיר זה משקף תשואה של 755% על מחיר המניה בעת שהתחילה להיסחר בתל-אביב לפני פחות מ-3 שנים (דצמבר 2015). בנוסף, מחיר העסקה גבוה ב-620% מהמחיר בהנפקתה הראשונית של סודהסטרים בנאסד"ק בנובמבר 2010.

מניית ארד  זינקה אתמול בכ-10% במחזור גבוה לאחר שארד, הפועלת בתחום מדי המים ונמצאת בשליטת הקיבוצים רמות מנשה ודליה, פרסמה דוחות טובים לרבעון השני. 

מניית יוניטרוניקס  זינקה אתמול במחזור גבוה במהלך המסחר בבורסה, לאחר שיוניטרוניקס דיווחה על תוצאות טובות לרבעון השני של השנה, והודיעה כי היא שוקלת לפצל את פעילות הפתרונות האוטומטיים, ולהנפיקה בבורסה כחברה נפרדת.