עליות באירופה בציפייה לשיחות ארה"ב-סין; האירו מתחזק

סיום מסחר חיובי בבורסות אסיה • מגמה חיובית במסחר בוול סטריט, כשאמש ה-S&P 500 נסגר במרחק של פחות מ-1% מהשיא, ומדד הדאו ג'ונס נסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז פברואר • טראמפ: "לא מתפעל מהעלאות הריבית של הפד" • מחירי הנפט מטפסים

בורסת פריז / צילום: Shutterstock
בורסת פריז / צילום: Shutterstock

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ג') בעליות, מלבד מדד פוטסי הבריטי. המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה חיובית בעיקר עם עליות בבורסות סין, בציפייה לשיחות בין ארה"ב לסין. המסחר בבורסות וול סטריט הסתיים אמש בעליות, כשהמדדים המובילים התקרבו לשיא. מדד S&P 500 נסגר במרחק של פחות מ-1% מהשיא, ומדד הדאו ג'ונס נסגר ברמתו הגבוהה ביותר מאז פברואר. מחירי הנפט  מטפסים. 

ערך האירו (EUR/USD ) עולה מול הדולר לאחר דבריו של הנשיא טראמפ על מניפולציות שמבצעים הסינים והאירופאים במטבעות שלהם.

 

מנית BHP Billiton  יורדת, לאחר שפרסמה תחזיות מאכזבות. מניית אגרקו  עולה, לאחר שבנק ההשקעות HSBC נתן המלצת קנייה למניה. 

ביומיים האחרונים ניכרת התאוששות בשוקים מעבר לים לאור הדיווחים על משא ומתן שמטרתו לסיים את מלחמת הסחר בין המדינות. משלחת סינית המונה תשעה משתתפים תערוך דיונים בביג'ינג עם גורמים אמריקאיים רשמיים, כך לפי "וול סטריט ג'ורנל".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ממשיך לתקוף את המדיניות של הפדרל ריזרב. אתמול (ב'), בראיון לרויטרס, אמר טראמפ: "אני לא מתפעל מהעלאות הריבית", והוסיף: "הפד צריך להושיט לי יותר עזרה (באמצעות מדיניות מוניטרית מקלה). המדינות האחרות עושות זאת". לדבריו, "סין והאיחוד האירופי עושים מניפולציות בשערי המטבעות שלהם". 

אתמול פורסם כי חברת פפסיקו  האמריקאית הגישה הצעת לרכישת סודהסטרים  הישראלית, שמייצרת מכשירי הגזה, תמורת 3.2 מיליארד דולר. העסקה היא במחיר 144 דולר למניה - פרמיה של 11% על מחיר הסגירה של המניה ביום שישי האחרון. עם זאת, מניית סודהסטרים זינקה בעקבות הדוחות האחרונים כך שהפרמיה על מחיר המניה בחודש האחרון עומד על 32%.

הרכישה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות וכפופה להצבעת בעלי המניות של סודהסטרים, לאישורים רגולטוריים מסוימים ולתנאים מקובלים אחרים. השלמת העסקה צפויה עד לינואר 2019.

הניקיי היפני  התנודד במהלך המסחר היום. מדד ההנג סנג  ומדד שנחאי  רשמו עליות. ה-ASX 200 האוסטרלי נסגר בירידות.