אמיר לוי מתמודד על תפקיד מנכ"ל שירותי בריאות כללית

הממונה על התקציבים באוצר, מתמודד על תפקיד המנכ"ל בכללית לאחר עזיבתו המפתיעה של נועז בר-ניר • עוד מתמודדים נבחנו על-יד וועדת איתור בראשות יו"ר הדירקטוריון

הממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי מתמודד על תפקיד מנכ"ל שירותי בריאות כללית. לוי שכיהן בתפקיד הממונה על התקציבים בשנים 2013-2017 שב לאחרונה מלימודים בארה"ב במסגרת תקופת הצינון. ככל הידוע לוי הוא המתמודד היחיד על התקפיד שמגיע מחוץ למערכת הבריאות. במהלך כהונתו באוצר ביצע לוי מספר רפורמות לחיזוק הרפואה הציבורית ובהן סגירת הטרמינל לאיסוף חולים במערכת הציבורית והפנייתם לבתי החולים הפרטיים (חוק צינון רופאים), ביטול שיטת ההחזר ומעבר להסדרים בביטוחים המשלמים של קופות החולים וביטוחי הבריאות הפרטיים והתוכנית לקיצור תורים. לוי גם מביא עימו ניסיון בניהול מו"מ מול ההסתדרות לתפקיד המאופיין בהתנהלות מול וועדים דומיננטיים (הרופאים, האחיות ועובדי המשק).

תפקיד מנכ"ל הכללית התפנה לאחר עזיבתו המפתיעה של נועז בר-ניר, בתום קדנציה קצרה וסוערת. וועדת האיתור בראשות יו"ר הדירקטוריון בחנה לתפקיד מספר מועמדים ובהם מנהל בית החולים סורוקה אהוד דוידזון, מנהל מחוז חיפה בכללית רו"ח אלי כהן, סמנכ"ל וראש חטיבת התכנון בכללית סיגל רגב רוזנברג, מנכ"ל מנורה מבטחים לשעבר מוטי רוזן ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר איתן חי עם.