ברקוביץ' מתבקש לפצות את ח"כ עיסאווי פריג' ב-100 אלף ש'

דרישתו של ח"כ פריג' לפיצוי מגיעה בהמשך להודעת קשת על השעייתה לשבוע את תוכנית האירוח המשותפת של אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג • פריג': "דברי הסתה גזעניים מסוג זה הביאו לרצח של ראש ממשלה בישראל" • ברקוביץ': "יש לי מחלוקות עמוקות עם חלק מהח"כים הערבים, אבל לא הייתה לי כוונה להכתים את כולם"

אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג / צילום: רונן אקרמן באדיבות קשת
אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג / צילום: רונן אקרמן באדיבות קשת

יומיים אחרי שהאשים בפריים-טיים את חברי הכנסת הערבים בריגול, נדרש היום (א') שחקן נבחרת ישראל בכדורגל לשעבר והמנחה בהווה, אייל ברקוביץ', לפצות את חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) ב-100 אלף שקל.

ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי חבר הכנסת פריג' שלח היום, באמצעות בא-כוחו, עו"ד ערן לב, מכתב לברקוביץ', במסגרתו הביע תרעומת על הדברים הקשים שאמר ברקוביץ' בשידור, ודרש כי האחרון יפצה אותו.

דרישתו של חבר הכנסת פריג' מגיעה בהמשך להודעת קשת על השעייתה לשבוע של תוכנית האירוח של ברקוביץ', שאותה הוא מנחה לצדה של שדרית הרדיו והטלוויזיה אופירה אסייג. הסיבה לשליחת המכתב החריף נעוצה בדברים שאמר ברקוביץ' ביום שישי האחרון (17.8.2018) בתוכנית. לפי המכתב, במסגרת התוכנית אמר ברקוביץ' דברים "המהווים כולם משום הסתה והוצאת לשון הרע כנגד מרשי", מציין עו"ד לב.

כדוגמה לדברים שאמר ברקוביץ, מציין עו"ד לב כי בתשובה לשאלתה של המנחה שלצידו אסייג, בדבר הימנעותם של חברי כנסת ערבים מלהופיע בתוכניתם, ענה ברקוביץ' כי "..הם (חברי הכנסת הערבים - ע.ל) יודעים שהם סוסים טרויאנים. הם יודעים שהם יושבים בכנסת, אבל הם מרגלים. והם יודעים שהם לא משלנו, אז הם יודעים מה אני הולך להגיד להם... אל תבואו. אני לא יכול לראות אתכם..."

עוד נטען במכתב כי במענה לשאלה ספציפית שהפנתה אליו אסייג, בנוגע לחבר הכנסת פריג' והופעותיו בתוכנית השבת, השיב ברקוביץ' כי גם הראיונות עם פריג' "כמעט והסתיימו באלימות".

בא-כוחו של פריג' לא חסך שבטו משחקן העבר וציין, כי דבריו של ברקוביץ' מהווים חלק "מדפוס חוזר של אמירות גזעניות ומשתלחות" המאפיינות את התבטאותו האחרונה של ברקוביץ', כך לדבריו.

מכתבו של חבר הכנסת פריג' נשלח חרף הודעת התנצלות שפרסמה חברת קשת. זאת, לדבריו של עו"ד לב, משום שההודעה שפורסמה, "הנחזית כהתנצלות" מצידו של ברקוביץ', מהווה למעשה הודעה לאקונית שנאמרה מהשפה ולחוץ.

עוד טוען עו"ד לב כי בהודעה שפורסמה, ברקוביץ' לא חוזר בו מהדברים שאמר, ואף לא ציין את שמו של חבר הכנסת פריג'.

נוכח האמור, עו"ד לב דורש כי ברקוביץ 'יפצה את חבר הכנסת פריג' בכ-100 אלף שקל, "בגין דברי-הבלע" שהטיח בו.

ח"כ עיסאווי פריג' מסר: "למותר לציין כי דברי הסתה גזעניים מסוג זה, מעבר להיותם משום הוצאת לשון הרע, הם בדיוק מסוג אותם דברי הסתה אשר הביאו לרצח של ראש ממשלה בישראל. יודגש כי הדברים שנאמרו על-ידי ברקוביץ' מהווים חלק מדפוס חוזר של אמירות גזעניות ומשלחות המאפיינות את התבטאותו במסגרת תוכנית זו".

מקשת נמסר בתגובה: "הדברים שנאמרו בתוכנית חרגו מהקו של חופש הביטוי בו דוגלת החברה. בשל חומרת הדברים, הוחלט להקדיש את הימים הקרובים לבחינת הנהלים והכללים. אי לכך לא תשודר התוכנית ביום שישי הקרוב".

אייל ברקוביץ' מסר בתגובה: "לא התכוונתי לפגוע - לא בציבור הערבי וגם לא בכל חברי הכנסת הערבים. אמנם יש לי מחלוקות עמוקות עם חלקם, אבל לא הייתה לי כוונה לפגוע ולהכתים את כולם. חלק מהביטויים בהם השתמשתי היו לא ראויים, ועל כך אני מתנצל".