פתאל רוכשת מלון בסקוטלנד בכ-52 מיליון ליש"ט

פתאל מתכוונת להוסיף למלון, שכולל 186 חדרים, 101 חדרים נוספים בעלות של כ-14 מיליון ליש"ט • הסכם הרכישה כולל גם חלקה פנויה שסמוכה למלון, ובה מתכוונת פתאל לבנות מלון NYX חדש בעלות של כ-17 מיליון ליש"ט

חברת המלונות פתאל ממשיכה להתרחב באירופה. החברה דיווחה הבוקר (א') כי חברה נכדה אנגלית בבעלות ובשליטה מלאה של פתאל (נכסים) אירופה, התקשרה בהסכם לרכישת מלון, חלקה פנויה וחלקה סמוכה נוספת עליה מבנה מגורים בעיר אדינבורו בסקוטלנד בתמורה לכ-52 מיליון ליש"ט (לא כולל מסים).

במסגרת העסקה רוכשת החברה את מלוא הזכויות במלון קיים הכולל 186 חדרים ומושכר לחברת Jury’s Inn, שהינה חברה נכדה בבעלות ובשליטה מלאה של פתאל.

על החלקה הפנויה בכוונת החברה לבנות אגף נוסף למלון הקיים, שיכלול 101 חדרים נוספים בעלות של כ-14 מיליון ליש"ט. כך, שהמלון צפוי לכלול לאחר הבנייה 287 חדרים. בחברה מציינים כי תכניות הבנייה הקיימות מאפשרות הוצאת היתרי בנייה להרחבת המלון.

על החלקה הסמוכה, עליה נדרש שינוי ייעוד קרקע, בכוונת החברה לבנות מלון NYX חדש הכולל 131 חדרים בעלות כוללת של כ-17 מיליון ליש"ט ובנוסף לבנות 31 יחידות דיור בעלות של כמיליון ליש"ט.

עוד עולה מהדיווח כי להערכת פתאל עבודות ההרחבה, השיפוץ של המלון הקיים, הקמת המלון החדש ויחידות הדיור יחלו במהלך המחצית הראשונה של שנת 2019 ויושלמו עד לרבעון הראשון של שנת 2021.

כ-60% מעלות העסקה, ההרחבה, הקמת המלון החדש ובניית יחידות הדיור ימומנו ממקור בנקאי ואת היתרה תממן החברה ממקורותיה העצמיים. העסקה תושלם ככל הנראה עד ה-30 בנובמבר השנה.

ביום חמישי האחרון הודיעה פתאל החזקות על השלמת העסקה לרכישת מלוא הון המניות של חברת החזקות הולנדית המחזיקה בזכויות בעלות, ניהול והשכרה של 13 בתי מלון APOLLO בתמורה לכ- 153 מיליון אירו (בכפוף להתאמות ולא כולל הוצאות עסקה).

בתי המלון הנרכשים כוללים מעל 1,900 חדרים ומדורגים ברמת 4-5 כוכבים. עם השלמת העסקה מחזיקה הרשת 14 בתי מלון בהולנד הכוללים יחד 2041 חדרים, לא כולל מלון בהקמה באמסטרדם שיכלול 490 חדרים (צפוי להיפתח במהלך 2019).

רשת מלונות פתאל, בבעלות משפחת פתאל (72.1%), הוקמה על ידי דוד פתאל במרץ 1999 והיא מתמחה באמצעות תאגידים המוחזקים על ידה, בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה כן ברכישה והקמה של מלונות חדשים. הרשת מפעילה כיום כ- 36,000 חדרים ב- 186 בתי מלון ב- 17 מדינות.

באירופה מנוהלת הרשת על ידי דני רוג'ר והיא כוללת 146 בתי מלון , מתוכם 52 בבעלות מלאה או חלקית, 89 בשכירות ו-5 בניהול .

דוד פתאל ציין היום כי "עם השלמת העסקה תחזיק פתאל החזקות 11 בתי מלון בסקוטלנד, מתוכם 4 בתי מלון באדינבורו, שנחשבת באי הבריטי לעיר התיירות השנייה בגודלה אחרי לונדון וסה"כ 43 בתי מלון באי הבריטי. העסקה בהולנד הפכה את הרשת למשמעותית במדינה, עם אחזקה של 15 בתי מלון ולרשת הגדולה ביותר באמסטרדם".