המ-לט משתפרת: עלייה של 41% ברווח הנקי בחציון הראשון

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-5.1 מיליון דולר, גידול של כ-30% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח רבעוני נקי של כ-3.5 מיליון דולר, שיפור של 14% לעומת הרבעון המקביל

חברת המ-לט, הפועלת בתחום של פיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מחברים, שסתומים ומערכות לתחום הבקרה בתעשיות התהליכיות והאולטרה נקיות, ממשיכה להציג שיפור בתוצאות העסקיות. הבוקר (א') דיווחה החברה על צמיחה של 25% במכירות ברבעון השני, לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-44.5 מיליון דולר. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-5.1 מיליון דולר (כ-11% מסך המכירות), גידול של כ-30% בהשוואה לרבעון המקביל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-3.5 מיליון דולר, שיפור של 14% לעומת הרבעון המקביל.

תוצאות המ-לט
 תוצאות המ-לט

בסיכום המחצית הראשונה של השנה הציגה החברה צמיחה של 30% במכירות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, שהגיעו לכ-89.1 מיליון דולר, עלייה של 46% ברווח התפעולי שהגיע לרמה של כ-10 מיליון דולר ושיפור של 41% ברווח הנקי שהסתכם בכ-8 מיליון דולר.

המניה זינקה ב-100% בשנה האחרונה

בעלת השליטה בהמ-לט, אותה מוביל המנכ"ל אמיר וידמן, היא קרן פימי, המחזיקה בכ-60% ממניות החברה. פימי רכשה את השליטה בהמ-לט לפני כ-6 שנים (באמצע 2012) מידי דסק"ש של נוחי דנקנר לפי שווי של כ-430 מיליון שקל. כיום נסחרת החברה בבורסה בשווי של כ-1.3 מיליארד שקל לאחר קפיצה של קרוב ל-100% בשנה האחרונה (כולל עלייה של 3.5% היום), כך שהקרן שמוביל ישי דוידי רושמת בינתיים רווח "על הנייר" של יותר מפי 3 על השקעתה (כולל דיבידנדים).

לפני כחודשיים דיווחה המ-לט כי היא רוכשת בסכום של 5-6 מיליון דולר את S&S Valve, חברה דרום-קוריאנית בעלת 35 שנות ניסיון בפיתוח, ייצור ושיווק של ברזי תהליך וברזי בקרה לסגמנט ההולכה של נוזלים וגזים (תחום בקרת הזרימה). הרכישה האחרונה, שהושלמה בשבוע שעבר, הצטרפה ל-5 רכישות של חברות או טכנולוגיות שביצעה המ-לט בשלוש השנים האחרונות. הרכישות, ביחד עם צמיחה אורגנית, הביאו לשיפור ניכר בתוצאותיה בשנתיים האחרונות.

המנכ"ל וידמן ציין היום עם פרסום הדוחות כי "אנו ממשיכים לבסס את מעמדנו בתעשיות השונות בקרב חברות ענק עולמיות מהשורה הראשונה ונערכים לתמיכה בביקושים ובצמיחה המתוכננת בשווקים השונים בשנים הבאות על ידי הגברת כושר הייצור, קליטת מכונות חדשניות וגיוס כח אדם. הקמת המפעל החדש בסין מתקדמת לפי התוכנית ואנו רואים בו פוטנציאל גדול בחדירה לשוק המוליכים למחצה ובתמיכה בביקושים בשוק האנרגיה הגרעינית באסיה בכלל ובסין בפרט".

עוד הוא אמר כי "החודש השלמנו רכישת חברה בקוריאה ובכך המ-לט נכנסת לתחום משמעותי חדש של ניהול מערכות בקרת זרימה להולכה של נוזלים וגזים המשמשים בתעשיות הגז והנפט, הפטרוכימיה, הספנות, האנרגיה והתעשייה הכללית ובמיוחד לטרמינלים לגז טבעי. פוטנציאל השוק של מגוון מוצרי החברה הנרכשת, כולל ברזי תהליך וברזי בקרה, מוערך בכ-40 מיליארד דולר, פי עשרה מהשוק שאותו המ-לט משרתת כיום בכל הטריטוריות שבהן היא פועלת.

"פעילות זו סינרגטית לפעילות הקבוצה בתחום התעשייה התהליכית ומחזקת את יכולתנו להרחיב נתחי שוק עם פתרונות חדשים ומשלימים לביסוס נוכחותנו באסיה. בתחום הנפט והגז אנו חווים התאוששות עם עליית מחיר הנפט, שבאה לידי ביטוי בגידול בהזמנות. תחום טכנולוגיות פיתוח מוצרים מבוססי 'אינטרנט של הדברים', מתקדם ובמהלך הרבעון פתחנו מרכז פיתוח בסינגפור בנוסף לזה שבישראל".