אג"ח | סיקור שוטף

נעילה חיובית בת"א; מניית בריינסוויי זינקה ב-14%

מניית בריינסוויי זינקה לאחר שהחברה קיבלה אישור FDA למכשיר לטיפול בהפרעה טורדנית כפייתית • מניית סייפ-טי צנחה בכ-13% • עליות בולטות במניות טבע ופריגו

בורסת ת"א / צילום: איל יצהר
בורסת ת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:30

יומו הראשון (א') של שבוע המסחר בבורסת תל אביב ננעל בעליות שערים במדדים העיקריים. ת"א-35  ות"א-125  ננעלו בעליות ואילו מדד ת"א-בנקים  נסגר בירידות, בעקבות ירידת מניות מזרחי טפחות  ופועלים . מניית אודיוקודס  ירדה ב-2.74% לאחר כשבוע של עליות. מניית פוקס  רשמה עלייה לאחר פרסום דוחות חיוביים. קבוצת האופנה סיכמה את הרבעון השני עם שיפור של 12% במכירות, שעמדו על 432 מיליון שקל. מניות טבע  ופריגו  בלטו בעליות במדד ת"א-35.

מניית בריינסוויי  קפצה לאחר שדיווחה על אישור FDA. מניית קמטק  טיפסה ביותר מ-7% היום, לאחר שהחברה דיווחה כי היא מעוניינת לצרף את יעל אנדורן, מנכ"לית משרד האוצר לשעבר, לדירקטוריון.

13:00

בשעה זו המסחר בבורסת ת"א מתנהל בעליות. ת"א-35  ות"א-125  ממשיכים בעליות, ואילו ת"א-בנקים  ממשיך במגמה שלילית. המניות שבולטות בעליות במדד ת"א-35 הן עדיין טבע , פריגו  ולייבפרסון . בירידות בולטות הפועלים , מזרחי טפחות  ופרוטרום 

הממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, החליטה לאשר את המיזוג בין אלביט מערכות ותעש וזאת בתום תהליך הפרטה ממושך. לפי חוות-הדעת של הלפרין, לא נמצאו שיקולי תחרות שיכולים להוות מניעה לעסקה זו. אלביט מערכות תרכוש את תעש מהמדינה בכ-1.8 מיליארד שקל.

מניית פוקס  עולה בעקבות פרסום דוחותיה הכספיים של רשת האופנה לרבעון השני. גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון, התייחס לדוחות פוקס ואמר כי מדובר בתוצאות טובות, כשמביאים בחשבון השפעה עונתית שלילית משמעותית. לדבריו, "ניתן לראות כי התוצאות של החברה ממשיכות לעמוד בסתירה עם חששות השוק למשבר בתעשייה, שהובילו את המניה לירידה של 36% מנובמבר ועד למארס השנה". בשורה התחתונה, לדבריו, "החברה ממשיכה להציג דוחות טובים ושיפור משמעותי ברווחיות, והמניה ממשיכה להיסחר במחיר אטרקטיבי".

עוד פרסמו היום את דוחותיהן הכספיים לרבעון השני: חברת הביטוח מגדל , חברות הנדל"ן המניב בראק אן וי  וגירון פיתוח, חברת פורסייט , המפתחת מערכות למניעת תאונות דרכים, חברת מוצרי הצנרת המ-לט , חברת האנרגיה אנרג'יקס  וכן צ'וזן נכסים, העוסקת בהשכרת בתי אבות סיעודיים בארה"ב.

גם קבוצת אלקטרה  פרסמה היום בצהריים את דוחותיה הכספיים לרבעון השני, ולפיהם רשמה גידול בהכנסות וברווח הנקי. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך כ-33 מיליון שקל.

חברת אבטחת המידע סייפ-טי   השלימה את תמחור ההנפקה שלה בארה"ב, ותגייס כ-7.3 מיליון דולר. החברה אמורה לעבור כעת ממסחר מעבר לדלפק (OTC) בארה"ב, לרשימה המשנית של בורסת נאסד"ק שם היא תיסחר תחת הסימול SFET.

11:30

בשעה זו המסחר בבורסת ת"א מתנהל במגמה חיובית. מדד ת"א-35 , מדד ת"א-125 , מדד ת"א-טכנולוגיה  ומדד ת"א-נדלן  נסחרים בעליות. לעומת זאת, מדד ת"א-בנקים  עדיין נסחר במגמה אדומה, בהובלת מניות מזרחי טפחות  והפועלים 

המניות שבולטות בירידות במדד ת"א-35 הן מליסרון , מזרחי והפועלים. בולטות בעליות טבע , פריגו  ולייבפרסון .  

שפיר הנדסה  זכתה במכרז בפרויקט כביש 16. שפיר הנדסה ופיצרוטי האיטלקית יבנו ויתחזקו במשך 25 שנה את כביש 16, כביש הגישה החדש לירושלים. הקמת הפרויקט שעלותו נאמדת בכמיליארד שקל צפויה להתחיל בשנת 2019 והכביש ייפתח לתנועה בשנת 2023. 

הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פסגות אורי גרינפלד התייחס בסקירה השבועית שלו לגירעון: "הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים בנטרול פעולות חד פעמיות שמסתכמות בכ-9.5 מיליארד שקל, עומד כיום, להערכתנו, על 2.9% מהתוצר וצפוי להגיע לרמה של 3.3% בסוף השנה, כלומר חריגה מהיעד התקציבי שעומד על 2.9%".

9:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות. כך, מדד ת"א-35 , מדד ת"א-125 , מדד ת"א-טכנולוגיה  ומדד ת"א-נדלן  פתחו את המסחר בעליות. המניות הבולטות בעליות במדד ת"א-35 הן טבע , פריגו  ולייבפרסון . בירידות בולטות הפועלים , מזרחי טפחות  ופרוטרום . מדד ת"א-בנקים  נסחר בירידות, בהובלת הפועלים. 

חברת הביטוח מגדל  פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון השני. הרווח הנקי לאחר מס הסתכם ב-261 מיליון שקל, זינוק של 86% לעומת הרבעון המקביל. 

ההכנסות של המלט  עלו ב-25% ברבעון השני והסתכמו ב-44.5 מיליון דולר. הרווח הנקי עמד על 3.5 מיליון דולר, שיפור של 13% לעומת הרבעון המקביל.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה לאחרונה תביעה שהוגשה נגד חברת אזורים . הפעם על ידי משפחה שלא רכשה דירה ישירות מאזורים, אלא חתמה על הסכם לרכישת הזכויות של רוכש דירה בפרויקט. השופטת אסתר נחליאלי חיאט דחתה את התביעה וחייבה את התובעים בהוצאות משפט בסך 30 אלף שקל.

בריינסוויי  קיבלה אישור FDA למכשיר לא פולשני לטיפול בהפרעה טורדנית כפייתית (OCD). 

קבוצת קסטרו  הודיעה הבוקר על השלמת עסקת המיזוג, החלפת ורכישת מניות עם קבוצת חברות הודיס ומייסדיה.

7:15

המסחר בבורסת ת"א ייפתח היום (א'), יומו הראשון של המסחר, על רקע המגמה המעורבת בעולם. כך, בעוד שהמסחר בת"א, באסיה ובארה"ב ננעל בעליות שערים בשבוע שעבר, באירופה הוא ננעל במגמה אדומה. 

היום צפויוה חברת המלט  לפרסם את דוחות הרבעון השני שלה. 

המשבר המתמשך בטורקיה משפיע לרעה על השווקים באירופה. ביום שישי האחרון חברות הדירוג S&P ומוד'יס הורידו את הדירוג של האג"ח של טורקיה בשל המשבר. 

האירו התחזק מול הדולר ב-0.29% ביום שישי האחרון ושערו היציג עומד על על 4.1791 שקלים. השקל נחלש ב-0.07% מול הדולר, ששערו היציג הסתכם ב-3.6690 ביום שישי.