בדרך למהפכה? טראמפ מתכנן לבטל את חובת הדיווח הרבעוני

צייץ בטוויטר כי שוחח עם אנשי עסקים מובילים שציינו את המהלך כגורם לצמיחה וליצירת משרות

טראמפ עם מנכ"לי מיקרוסופט ואפל, סאטיה נאדלה וטים קוק / צילום: Carlos Barria, רויטרס
טראמפ עם מנכ"לי מיקרוסופט ואפל, סאטיה נאדלה וטים קוק / צילום: Carlos Barria, רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הביע היום (ו') תמיכה בביטול שיטת הפרסום של דוחות כספיים מדי רבעון מצד חברות ציבוריות, בטענה שהמהלך ייתן דחיפה לעסקים וכתוצאה מכך יביא ליצירת משרות.

בציוץ בטוויטר הבוקר (שעון ארה"ב) אמר טראמפ כי שוחח עם "אנשים מובילים בעולם העסקים", בנוגע לרעיונות שלהם על צמיחה, והם מאמינים כי פרסום תוצאות כספיות מדי רבעון מהווה אבן נגף בדרך לצמיחה.

בציוץ כתב טראמפ: "בשיחה עם כמה מן המנהיגים העסקיים המובילים בעולם שאלתי מהו הדבר שיהפוך את העסקים (משרות) בארה"ב לטובים אף יותר. 'עצור את הדיווח הרבעוני ועבור לשיטה של שישה חודשים', אמר אחד מהם. הדבר יאפשר גמישות רבה יותר ויחסוך כסף. ביקשתי מרשות ני"ע ללמוד את הנושא!".

הסוגיה הנוגעת לאופן שבו הדיווחים התכופים כובלים את ידיהם של המנהלים אינה חדשה. מנכ"לים מתלוננים לעתים קרובות על התהליך שבו חברות מנסות לעמוד בציפיות שמציבים האנליסטים של וול סטריט, ועל התנודות בשוק שנובעות מכך.

בתחילת יוני השנה קוננו שתי דמויות מובילות מהתאגידים הכבדים ביותר בארה"ב, וורן באפט מנכ"ל ברקשייר הת'אוויי וג'יימי דיימון מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, על שיטת ההנחיות לקראת הדוחות הרבעוניים, שבהן מעלות חברות תחזיות לגבי רווחיהן העתידיים.  

"תוצאות רבעוניות הן פונקציה של מזג אוויר, מחירי סחורות, נפחי מסחר, תמחור של המתחרים. וכמנכ"ל, אין לך באמת שליטה על כל זה", אמר דיימון בריאיון ל-CNBC.