הפועלים הסכים לגישור בתביעה; עו"ד הבית רם כספי יגשר

מדובר בתביעה נגזרת שהוגשה לפני כשנה ע"י בעל מניות מיעוט בבנק הפועלים בשל האשראי שניתן לאליעזר פישמן • הליך הגישור צפוי להיות חסוי

עו"ד רם כספי / איל יצהר
עו"ד רם כספי / איל יצהר

בנק הפועלים החליט ללכת להליך של גישור בתביעה נגזרת שהוגשה נגדו בנוגע לאשראי שהעניק לאיש העסקים אליעזר פישמן (לשעבר בעל השליטה ב"גלובס") - כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסם היום (ה') הבנק. ל"גלובס" נודע כי המגשר צפוי להיות עו"ד רם כספי. מדובר בתביעה שהוגשה לפני כשנה על-ידי בעל מניות מיעוט בבנק, אותו מייצג עו"ד תומר ברם.

רם כספי נחשב לעורך דין המקורב לבנק הפועלים וכזה שעבד עבורו במספר פרשות, בין היתר בפרשת ההדחה של דני דנקנר מתפקיד היו"ר.

נציין כי הליך הגישור צפוי להיות חסוי. לא מן הנמנע כי הנכונות של בנק הפועלים להגיע לפשרה בתביעה זו נעשתה על רקע העיסוק הציבורי הגובר באשראי שניתן לפישמן.

התיק של פישמן הוא אחד הנושאים המרכזיים שוועדת החקירה הפרלמנטרית בראשות ח"כ איתן כבל, בנוגע לאשראי לטייקונים, מתכוונת לעסוק בו. הבנקים כבר הודיעו לוועדה כי לא יעבירו לה פרטים על לווים ספציפיים, ולכן בוועדה מתכוונים להסתמך על מידע פומבי.

לאחרונה פורסם כי הוועדה אף פנתה כבר לבית המשפט בבקשה לקבל לידיה את כל החומרים הקשורים לתיק פשיטת הרגל של פישמן. אם התביעה הנגזרת הנוכחית נגד הבנק הייתה מתנהלת בבית המשפט, היא ככל הנראה הייתה צפויה להביא לפרסום חומרים או/ו עדויות, שהיו נופלים כפרי בשל לידיה של הוועדה, זאת בעוד הליך הגישור צפוי להישאר חסוי.

התביעה הנגזרת שהוגשה היא נגד שורה של בכירים בעבר ובהווה של הבנק, בטענה כי הביאו לנזקים לבנק בהתנהלות האשראי שניתן לפישמן ובטיפולו לאחר שכבר נקלע לקשיים. התובעים ניסו לפני כן לחייב את הבנק למסור מסמכים הקשורים לאשראי שניתן לפישמן.

בית המשפט המחוזי קיבל את הבקשה, אבל העליון הפך את ההחלטה לבקשת בנק הפועלים. למרות זאת הגישו התובעים את התביעה הנגזרת, מה שנראה היה כהחלטה נכונה לאור הפשרה הצפויה בתיק.

את בנק הפועלים מייצג בתיק עו"ד פיני רובין ממשרד גורניצקי ושות'.