אל"מ יגאל בן עמי, מפקד בסיס הקריה, נחקר בעבירות שחיתות

אל"מ בן עמי נחקר בימים האחרונים במצ"ח וביקש להקדים את פרישתו מצה"ל • חשוד ביצירת קשרים כלכליים שקיים לכאורה עם גורמים חיצוניים לצבא • עו"ד אל"מ (במיל') אבי עמירם, המייצג את בן עמי, מסר בתגובה: "הקצין נדהם מהחשדות נגדו ומכחיש אותם נחרצות"

אל"מ יגאל בן עמי, מפקד בסיס הקריה / צילום: דובר צה"ל
אל"מ יגאל בן עמי, מפקד בסיס הקריה / צילום: דובר צה"ל

הלם בקריה בתל-אביב: היום (ה') הותר לפרסום כי בימים האחרונים נחקר במשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), מפקד בסיס הקריה, אלוף-משנה יגאל בן עמי. וזאת, בין השאר, בחשד למעשים שפוגעים בטוהר המידות ונוגדים את פקודות הצבא.

לפי הודעת דובר צה"ל, החקירה נמצאת בעיצומה, ולא ניתן למסור בשלב זה פרטים נוספים, כאשר עם השלמת החקירה ייבחנו ממצאיה על-ידי הפרקליטות הצבאית.

יחד עם זאת, ממידע שהועבר ל"גלובס" עולה כי אל"מ בן עמי חשוד בשחיתות לכאורה וביצירת קשרים כלכליים שקיים לכאורה עם גורמים חיצוניים לצבא, זאת בתקופת בה שימש כמפקד בסיס הקריה. הקצין עצמו יצא לחופשה וביקש להקדים את פרישתו מצה"ל לזמן הקרוב, בקשה אשר התקבלה על-ידי מפקדיו.

אל"מ רן כהן, הסנגור הצבאי הראשי, ואל"מ (מיל') אבי עמירם, המייצגים את הקצין, מסרו: "אל"ם יגאל בן עמי הוא קצין עתיר-זכויות ומפקד ותיק ומוערך שמשרת בצה"ל ללא דופי למעלה מ-30 שנה ביחידות שדה ובחזית העשייה. הקצין נדהם מהחשדות נגדו, והוא מכחיש אותם נחרצות. הקצין משתף פעולה באופן מלא בחקירה, משיב לכל השאלות ומציג בפירוט את תשובותיו וכן ראיות מצידו שסותרות את החשדות. אנו משוכנעים כי החשדות יתבדו, וקוראים להשלמה מהירה של החקירה".

עוד מסרו סנגוריו כי "הקצין ביקש לצאת לחופשה על-מנת לאפשר את סיום החקירה במהירות בלא כל הפרעה. מפקדיו נעתרו לבקשה, והוא מודה להם על כך".