טבע מעודדת: תוצאות חיוביות בניסוי תרופה לכאבים כרוניים

טבע מפתחת את Fasinumab, המיועדת לטפל בכאבים כרוניים שנובעים מדלקת מפרקים ניוונית של הברך או הירך, יחד עם חברת Regeneron • "אנו מעודדים מנתונים אלו ומצפים להתקדם בתכנית הניסוי", אמר הנשיא והמדען הראשי של Regeneron

חדשות חיוביות בגזרת המוצרים המקוריים של חברת התרופות טבע: החברה דיווחה היום על תוצאות מקדמיות חיוביות מניסוי קליני שלב 3 (השלב המתקדם ביותר) ב-Fasinumab, שטבע מפתחת יחד עם חברת Regeneron ומיועד לטפל בכאבים כרוניים שנובעים מדלקת מפרקים ניוונית של הברך או הירך.

הניסוי השווה בין שתי אפשרויות טיפול ב-Fasinumab (הזרקה תת עורית של 1 מ"ג בכל ארבעה או שמונה שבועות) מול פלצבו (תרופת דמה). לפי הדיווח של טבע, בניתוח היעילות אשר התבצע בשבוע ה-16, הניסוי עמד בשני היעדים העיקריים ובכל היעדים המשניים. המטופלים ב-fasinumabחוו פחות כאב באופן משמעותי, ושיפרו באופן משמעותי את היכולות הפיזיות שלהם לעומת הבסיס, בהשוואה לפלצבו.

"אנו מעודדים מנתונים אלו ומצפים להתקדם בתכנית הניסוי הפיבוטלית בשלב 3 בקרב מטופלים עם דלקת מפרקים ניוונית של הברך או הירך, אשר קיימות להם כיום מעט מאוד אפשרויות טיפוליות עבור הכאב הכרוני שלהם, מעבר לתרופות אנטי דלקתיות לא סטרואידיות ואופיודים," אמר ד"ר ג'ורג' ד. ינוקופולוס, נשיא והמדען הראשי של Regeneron.

טבע חתמה על הסכם שיתוף הפעולה עם Regeneron לפיתוח ומסחור התרופה לפני כשנתיים, כשההסכם כלל תשלום מקדמה של 250 מיליון דולר וטבע קיבלה על עצמה עלויות מחקר ופיתוח שהוערכו אז בכחצי מיליארד דולר. בכפוף לעמידה באבני דרך שונות, לפי ההסכם תשלם טבע לשותפה סכומים נוספים של עד 1.9 מיליארד דולר. לאחרונה טבע הפסיקה את הפיתוח של התרופה במינונים הגבוהים יותר, בשל פרופיל סיכוי-סיכון בעייתי.

בתגובה ציינו כלכלני קרדיט סוויס כי "אנחנו מעודדים מהדיווח וממתינים לראות מידע נוסף, בפרט על רקע הפסקת פיתוח המינונים הגבוהים. נראה שהנכס הזה, המוערך בחסר, עשוי להפוך למקור של אפסייד לטבע".

טבע  , בניהולו של קאר שולץ, נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי 22.9 מיליארד דולר. בתרופה מקורית אחרת של טבע, אמורה להתקבל בעוד חודש החלטה של ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) האם לאשרה לשיווק. מדובר בתרופה fremanezumab לטיפול במיגרנות, שאמורה להגיע לשוק תחרותי אך גדול מאוד.