זה האשכוליות: גן שמואל הכפילו את הרווח הרבעוני

מניית החברה רשמה היום עליות שהגיעו ל-18%, מחקו את הירידות מתחילת השנה והביאו את שווי החברה לכ-500 מיליון שקל

מטעים, פרדסים, פירות הדר / שאטרסטוק
מטעים, פרדסים, פירות הדר / שאטרסטוק

הביקוש הגובר למוצרי אשכוליות, שתמך בשיפור ניכר בתוצאותיה הכספיות של חברת גן שמואל , הקפיץ היום את מנייתה בשיעורים דו-ספרתיים, שעמדו בשעות הצהריים על כ-18% ומחקו לה את הירידות שרשמה מתחילת השנה, לשווי חברה נוכחי של כ-500 מיליון שקל.

בסיכום רבעוני הציגה החברה שבשליטת קיבוץ גן שמואל שיפור של 17% בהכנסותיה הרבעוניות, שהגיעו ל-70 מיליון דולר, ואחרי זינוק דו-ספרתי חד ברווחיה הגולמיים והתפעוליים נהנתה מקפיצה של יותר מ-90% ברווח הנקי שלה לתקופה זו, שהגיע ל-7 מיליון דולר.

עיקר פעילותה של גן שמואל מתרכזת באספקת חומרי גלם לתעשיית המשקאות הטבעיים והקלים בארץ ובעולם, וכן היא מספקת מיץ טבעי בעיקר תחת המותג פרימור.

בגן שמואל מסבירים כי בשנה האחרונה "וביתר חריפות לאחר ההוריקן 'אירמה' (שהתחולל בקיץ 2017, א' ל') שפגע בצורה הרסנית בפרדסנות האמריקאית, מתמודדת החברה עם מצב שבו לראשונה לאחר שנים הביקוש למוצרי אשכוליות גבוה בהרבה מההיצע".

מצב זה, לפי גן שמואל, "הצפוי להימשך יותר משנה אחת (כי לא נצפות נטיעות חדשות של אשכוליות בהיקף משמעותי בעולם), הביא את רמות המחיר של רכזי האשכוליות לשיאים חדשים".

שיעור הרווחיות הגבוה של מוצרי האשכוליות הוביל לזינוק של קרוב ל-60% ברווח הגולמי של החברה, תוך שיפור שיעורו מהמכירות, והשתרשר עד לשורה התחתונה.

בפעילות השוטפת, בגן שמואל מייחסים חלק ניכר מהעלייה בהכנסות לאיחוד מכירות חברה בת (מיטב תעשיות רוטבים ומזון) שהגדילה את ההכנסות, אולם לא תרמה לרווח.

בתקופת מחצית השנה הראשונה השיפור מתון יותר, עם עלייה של 15% ברווח הנקי, שהתקרב ל-12 מיליון דולר, לצד שיפור של 7% בהכנסות שהגיעו ל-122 מיליון דולר.