האם עתירה לבג"ץ תעכב מינויים בכירים בשירות המדינה?

התנועה לטוהר המידות הגישה עתירה לבג"ץ בדרישה לבטל את מינוי נציגי הציבור בוועדה למינויים בכירים • טענת התנועה היא שישנם פגמים במועמדותם של שני הנציגים, רו"ח איריס שטרק ותא"ל (מיל') יעקב נגל, שנובעים מהיותם מקורביו של רה"מ נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: לעמ אבי אוחיון
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: לעמ אבי אוחיון

האם עתירה לבג"ץ תעכב שורה של מינויים בכירים וחשובים בשירות המדינה? הממשלה בראשות בנימין נתניהו מקדמת בימים אלה מינויים ל-7 תפקידים בכירים ביותר בשירות המדינה - רמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, ראש המוסד, נגיד בנק ישראל, ראש שב"כ, ראש שב"ס והמשנה לנגיד בנק ישראל.

ואולם עתירה שהגישה התנועה לטוהר המידות בדרישה לבטל את מינוי נציגי הציבור בוועדה למינויים בכירים בראשות השופט אליעזר גולדברג, שללא אישור שלה לא ניתן לבצע את המינויים, מעכבת את הליכי המינוי.

בעתירה, שהוגשה כבר בחודש מאי ועומדת בקרוב להתעדכן, מבקשת התנועה לטוהר המידות מבג"ץ לבטל את החלטת הממשלה על מינויים של שני נציגי ציבור - רו"ח איריס שטרק ותא"ל (מיל') יעקב נגל - כחברים ב"וועדת גולדברג". השופט גולדברג החליף את השופט יעקב טירקל בראש הוועדה, שתפקידה לאשר את היבטי טוהר המידות אצל מועמדים לתפקיד הרמטכ"ל, המפכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד, נציב שב"ס וכן נגיד בנק ישראל והמשנה לנגיד.

באמצעות עו"ד יובל יועז טוענת התנועה לטוהר המידות כי במועמדותם ובמינויים של שני נציגי הציבור נפלה שורה של פגמים, הנובעים בעיקרם מהיותם מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומהעובדה שלא דיווחו על זיקתם האישית לשרים בממשלה, בטופס המועמדות שלהם.

עוד טוענת התנועה כי במינוי השניים מבקש ראש הממשלה לעקוף את הנחייתו של היועץ המשפטי לממשלה, שהורה לשר לביטחון פנים למנוע כל מעורבות של נתניהו בהליך מינויו של מפכ"ל המשטרה הבא, נוכח החקירות הפליליות המתנהלות נגדו. את התנועה מייצגים בעתירה עו"ד יובל יועז וד"ר רפי נץ-צנגוט.