נעילה חיובית בוול סטריט; מניית טבע זינקה בכ-7%, הדאו קפץ

עליות בוול סטריט בעקבות הדיווחים על כי ארה"ב וסין צפויות לחדש את השיחות סביב מדיניות הסחר בין שתי המדינות • הנפט חזר לעליות • וולמארט מזנקת בעקבות דוחות טובים • אלביט מערכות נופלת במסחר בנאסד"ק • טבע מזנקת לאחר שדיווחה היום על תוצאות מקדמיות חיוביות מניסוי קליני

סוחר בבורסת ניו-יורק / צילום: רויטרס
סוחר בבורסת ניו-יורק / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות. מדד הדאו זינק בכ-400 נקודות לרמה הגבוהה ביותר מאז ה-10 לאפריל. מחירי הנפט עלו, והזהב יורד. המסחר באירופה ננעל בעליות ואילו המסחר באסיה ננעל בירידות שערים. אתמול המסחר בארה"ב ננעל בירידות שערים, כך שמדד הנאסד"ק איבד 1.23%. 

 

סין וארה"ב צפויות לחדש את השיחות לגבי מדיניות הסחר לקראת סוף החודש. משלחת סינית, בראשות סגן שר המסחר הסיני וונג שוון תיפגש עם משלחת של נציגים אמריקאים, בראשות נציג משרד האוצר האמריקאי דיוויד מאלפס, כך לפי משרד המסחר הסיני. לא ברור אם המפגש יתקיים לפני או אחרי ה-23 באוגוסט, כאשר אז ארה"ב צפויה להכניס לפועל מכסים נוספים על מוצרים סינים בהיקף 16 מיליארד דולר. הממשל האמריקאי אישר את ההודעה של משרד הסחר הסיני.

הלירה הטורקית ממשיכה להתייצב, לאחר שאמש קיבלה הכלכלה הטורקית סיוע קטארי. אתמול נחלצה קטאר לעזרת נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, והבטיחה להשקיע בטורקיה 15 מיליארד דולר.

אתמול הנפט  איבד מעל ל-3%, אך היום הנפט עבר לעליות. היום התפרסם מלאי הגז הטבעי בארה"ב שעמד על 33 מיליארד. הערכות היו למלאי בהיקף 30 מיליארד.

נתונים נוספים התפרסמו היום בגזרת המאקרו: נתון אישורי הבנייה שניתנו בחודש האחרון עמד על 1.31 מיליון אישורים, בדומה לצפי; התחלות בנייה חדשות בחודש האחרון הסתכמו ב-1.17 מיליון, בעוד הצפי היה ל-1.27 מיליון התחלות בנייה; ודרישות אבטלה במהלך השבוע האחרון היו 212 אלף, כשהצפי עמד על 215 אלף דרישות. 

מניית טבע  זינקה לאחר שדיווחה היום על תוצאות מקדמיות חיוביות מניסוי קליני שלב 3 (השלב המתקדם ביותר) ב-Fasinumab, שטבע מפתחת יחד עם חברת Regeneron ומיועד לטפל בכאבים כרוניים שנובעים מדלקת מפרקים ניוונית של הברך או הירך.

וולמארט  הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים לרבעון השני. הכנסות החברה עלו ב-3.8% ל-128.03 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 125.97 מיליארד דולר. ההפסד של וולמארט הסתכם ב-861 מיליון דולר, לעומת הפסד בהיקף 2.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל. 

החברה הביטחונית אלביט מערכות  פרסמה היום את דוחות הרבעון השני, שבו רשמה צמיחה של 9% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל, לרמה של 892 מיליון דולר, ועלייה של 47% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, ל-92 מיליון דולר.

סלקום  פרסמה דוחות חלשים. ברבעון השני הסתכמו הכנסות סלקום ב-927 מיליון שקל, ירידה של 3.6% מהרבעון המקביל ושל 0.6% מהרבעון הקודם. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ירד ב-44% ביחס לרבעון המקביל והסתכם ב-133 מיליון שקל, שהם 14.3% מההכנסות. כאמור, בשורה התחתונה סלקום עברה להפסד נקי.

סיסקו  הכתה אתמול את תחזיות השוק לרבעון השני. הכנסות החברה צמחו ב-6% ל-12.84 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 12.77 מיליארד דולר.

מניית בואינג  ריכזה עניין לאחר שבית ההשקעות נתן למניה המלצת קנייה. 

הרשות הבריטית המפקחת על מיזוגים ורכישות קבעה היום כי חברת וולט דיסני  חייבת להגיש הצעת רכישה עבור רשת הטלוויזיה Sky אם בכוונתה לרכוש את 21st Century Fox . מחיר המניה שקבעה הרשות הוא 14 פאונד  17.80 דולא).

אמזון  שוקלת לפתוח בבריטניה אתר להשוואות מחירי ביטוח. לשם כך, אמזון מנהלת מגעים עם מספר חברות ביטוח מובילות באירופה.