תיק שיכון ובינוי: חוקרים הגיעו לסניף חברה-בת במרכז אמריקה

לפי הודעת שיכון ובינוי, חוקרי רשויות החקירה במרכז אמריקה הגיעו למשרדי החברה-הבת SBI לצורך איסוף חומר בנוגע לחקירה מקומית, כאשר המידע שנאסף מתייחס לפעילות עבר של החברה • ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי מדובר בסניף בגואטמלה • שיכון ובינוי הודיעה כי הסניף המקומי ממשיך בפעילותו הרגילה

לאחר חקירתה השבוע באזהרה של בעלת השליטה לשעבר שרי אריסון, חברת שיכון ובינוי  מדווחת היום (ד') לבורסה כי אתמול הגיעו חוקרים מקומיים למשרדי סניף במרכז אמריקה של אס.בי.אי (SBI) תשתיות בע"מ, חברה-בת של שיכון ובינוי הנמצאת בבעלות המלאה. ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי מדובר בסניף בגואטמלה

לפי הודעת שיכון ובינוי, שנחתמה על-ידי יקי מנדל (סמנכ"ל יועמ"ש), חוקרי רשויות החקירה המקומיים במרכז אמריקה הגיעו לצורך איסוף חומר בנוגע לחקירה מקומית, כאשר המידע שנאסף מתייחס לפעילות עבר של החברה. שיכון ובינוי הודיעה כי הסניף המקומי ממשיך בפעילותו הרגילה, ואין כל מגבלות על פעילותו.

נזכיר כי מדובר בפרשה בינלאומית שעניינה מתן שוחד על-ידי חברת שיכון ובינוי, הבונה בארץ וברחבי העולם, במסגרתה הועברו לכאורה תשלומי שוחד לנציגי ממשל זרים, בד-בבד עם ביצוע עבירות נוספות.

חשוב להבהיר כי עוד לא ברור כיצד והאם קשורה ההודעה על חקירת רשויות החקירה המקומיות במרכז אמריקה את פעילות החברה שם - לחקירת השוחד לכאורה.

מוקדם יותר השבוע כאמור, ובמסגרת חקירת פרשת השוחד, נחקרה באזהרה בעלת השליטה לשעבר בחברה, אשת העסקים שרי אריסון, כאשר יחד איתה נחקרה גם אפרת פלד, המשמשת כדירקטורית בשיכון ובינוי.

על-פי חשד המשטרה, תשלומי השוחד לכאורה נועדו לאפשר את ביצועם של מיזמי בנייה בהיקף של מאות מיליוני דולרים בקניה ובמדינות נוספות בעולם. מדובר בסבב נוסף של חקירות במסגרת החקירה שפרצה בפברואר השנה. במשרדי להב 433 של המשטרה רוצים להבין עד כמה גבוה בפירמידה של קבוצת שיכון ובינוי וקבוצת אריסון עולה פרשת השוחד לכאורה, והאם מנגנון השוחד הנחקר הובא גם לידיעת אריסון ומקורבים אחרים לה בתוך הקבוצה.

בחודש שעבר נעצר ונחקר משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי, בחשד למעורבות בפרשת השוחד, וכן נפתח סבב חקירות נוסף של החשודים "הוותיקים", בה ונחקרו, שוב, מנכ"ל שיכון ובינוי לשעבר, עופר קוטלר; יו"ר שיכון ובינוי לשעבר, רוית ברניב; ומנכ"ל SBI - סולל בונה ארצות חוץ, רוני פאלוך.

לאחר חקירתן של אריסון ופלד מסרה קבוצת אריסון כי "שרי אריסון ואפרת פלד זומנו מבעוד מועד למשרדי להב 433. הן שיתפו פעולה באופן מלא וסמוכות ובטוחות כי לא דבק כל רבב בהתנהלותן - וכי זו גם תהא מסקנת גורמי האכיפה. לקבוצת אריסון יש אפס סובלנות לכל התנהלות בלתי תקינה. הקבוצה פעלה, פועלת ותפעל להטמעת סטנדרטים ערכיים גבוהים בכל עשייתה ותחומי השקעותיה בישראל ובעולם - ותמשיך בעשייה עם ערך מוסף לטובת הכלכלה, החברה והסביבה".