הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה אדומה בת"א; מזור רובוטיקה נפלה ב-7%

המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה שלילית אך הלירה הטורקית סוגרת פערים מול הדולר • חוקרים הגיעו לסניף של חברה בת של שיכון ובינוי בארה"ב לצורך איסוף חומר לחקירה מקומית

הבורסה בת"א / צילום: רויטרס
הבורסה בת"א / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום במגמה שלילית. ת"א-35 , ת"א-125 , ת"א-טכנולוגיה  ות"א-נדלן  נסגרו בירידות. ת"א-בנקים  נסגר בעליות. מחזור המסחר עמד על 794.9 אלף שקל.

המניות הבולטות בעליות במדד ת"א-35 היו קבוצת דלק , בזק  והבינלאומי . בירידות בלטו מזור רובוטיקה , פתאל  ועזריאלי 

מניית בלוקצ'יין כריה  המשיכה לצנוח היום, והשלימה ירידה של יותר מ-90% מתחילת השנה. בשבוע הבא אמורה להתכנס אסיפת בעלי מניות לאישור שינוי שם החברה לביטפארמס - כשמה של פעילות כריית הביטקוין של בלוקצ׳יין כריה בקוויבק שבקנדה.  מחיר הביטקוין צנח בכמעט 70% מתחילת 2018.

שעה הדולר היציג עלה היום ל-3.693 שקלים - עלייה יומית של 0.05%. שער האירו היציג ירד היום ב-0.77% ל-4.181.

המסחר באירופה ובארה"ב מתנהל בשעה זו בירידות. 

15:00

המסחר בתל אביב בשעה זו מתנהל בירידות במדדים העיקריים, ת"א-35  ות"א-125 . מדדי הבנקים והפיננסים ממשיכים לעלות, בעוד מדד הטק  רושם ירידות קלות. תדיראן הולדינגס  ממשיכה להוביל את המניות העולות עם פרטנר  מאחוריה. בירידות הבולטות ניתן למצוא שוב את מזור רובוטיקה , זה היום השלישי ברציפות, וגם את אלקטרה צריכה .

חוקרים הגיעו היום (ד') למשרדי החברה-הבת SBI של שיכון ובינוי  בארה"ב לצורך איסוף חומר בנוגע לחקירה מקומית, כאשר המידע שנאסף מתייחס לפעילות עבר של החברה, כך מדווחת היום שיכון ובינוי. החברה הודיעה כי הסניף המקומי ממשיך בפעילותו הרגילה.

המסחר באירופה מתנהל בירידות בכל המדדים המובילים אך הלירה הטורקית מתייצבת והשלימה עלייה של 5% בימים האחרונים לאחר התרסקות של כ-20%.

12:30

שני המדדים העיקריים, מדד ת"א-35 ומדד ת"א-125 מתנהלים ביציבות. מדדי הבנקים והפיננסים מטפסים, מדד הנפט רושם ירידות. בולטות היום בעליות תדיראן הולדינגס , שיכון ובינוי, דקסיה ישראל , קמהדע , פרטנר  וטבע . בולטות בירידות אלקטרה צריכה , אודיוקודס , פתאל החזקות , אינרום  וקבוצת אשטרום .

השביתה שנמשכה כמעט חודש במפעל התרופות של חברת קמהדע בקיבוץ בית קמה, הגיעה היום לסיומה. הצדדים הגיעו להבנות לחידוש ההסכם הקיבוצי. מניית קמהדע עולה כעת והחברה נסחרת לפי שווי של 839 מיליון שקל, קרוב לשווייה לפני שהחלה השביתה. 

המסחר בבורסות באירופה מתנהל בעיקר בירידות.

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח הבוקר במגמה חיובית. מדדי הבנקים, התקשורת והפיננסים בולטים בעליות. המסחר באסיה מתנהל במגמה שלילית. הבולטים בירידות הם מדד ההנג סנג  ומדד שנחאי , שמראים ירידות חדות. 

בשיאה של עונת הדוחות, פרסמו הבוקר את הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה אל על , דיסקונט , בינלאומי , קבוצת עזריאלי  ופרטנר .

חברת פרטנר, בניהולו של איציק בנבנישתי, מסיימת את הרבעון השני של 2018 עם רווח של 2 מיליון שקל בלבד. לפי הדוחות שפורסמו הבוקר פרטנר  מציגה ירידה ברווחיות במגזר הסלולר, כאשר ההכנסות ממשיכות להישחק כתוצאה מהתחרות בשוק. ההכנסות ירדו ל-454 מיליון שקל ברבעון, לעומת 466 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-497 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת על 100 אלף מנויי טלוויזיה כיום, ואת הרבעון השני היא סיימה עם 83 אלף מנויים.

דיסקונט, בניהולה של לילך אשר-טופילסקי, הרוויח ברבעון השני 423 מיליון שקל, עלייה של 55.5% לעומת הרבעון המקביל. הבנק אף הצליח להגיע לתשואה דו-ספרתית של 11%, הישג הנחשב לנדיר עבורו.

במקביל לפרסום הדוח הודיע דיסקונט כי ייצא בתוכנית התייעלות חדשה, במסגרתה יאפשר לכ-200 עובדים לפרוש עד סוף שנת 2018. התכנית כוללת פיצויים מוגדלים של עד 260% ועלותה מוערכת בכ-230 מיליון שקל, כלומר עלות ממוצעת של 1.15 מיליון שקל לעובד.

עזריאלי סיכמה את הרבעון השני של 2018 עם רווח נקי נאה של 236 מיליון שקל - צניחה של יותר מ-60% ביחס לרבעון המקביל ב-2017, אז רווחיה הגיעו לכ-640 מיליון שקל והושפעו באופן ניכר משיערוכים רחבי היקף שביצעה לנכסיה, בעיקר מגדל המשרדים שרונה שבמרכז תל-אביב.

ביו ויו  מדווחת גם היא על תוצאותיה למחצית הראשונה של 2018: המכירות הסתכמו ב-11.94 מיליון שקל, וחל שיפור ברווח הגולמי. הכנסות החברה הסתכמו במחצית הראשונה של 2018 ב-11.94 מיליון שקל, עלייה לעומת הכנסות של 11.23 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד. ההפסד במחצית הראשונה הסתכם ב-1.03 מיליון שקל, קיטון לעומת הפסד של 2 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד. 

08:15

חברת התעופה אל-על פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2018 ולמחצית הראשונה של השנה. בשורה התחתונה, ההפסד הנקי לרבעון הסתכם ב-18.2 מיליון דולר.

ההכנסות של אל על  ברבעון השני השנה הסתכמו בכ-547 מיליון דולר, לעומת כ-541 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-1%. הרווח הגולמי הסתכם בכ-69 מיליון דולר, לעומת כ-107 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד מהפעלה הסתכם בכ-13.7 מיליון דולר, לעומת רווח הפעלה של כ-27 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

גם ברבעון השני של השנה המשיכה חברת ההשקעות ברקשייר הת'אוויי של המשקיע האגדי וורן באפט לרכוש מניות של טבע, אם כי בהיקף נמוך יותר בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים.

מדיווח שהעבירה ברקשייר הת'אוויי אמש (ג') ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) עולה כי בסוף הרבעון היא החזיקה בכ-43.2 מיליון מניות טבע , כלומר במהלך הרבעון היא רכשה כ-2.7 מיליון מניות נוספות (הגדלה של כ-6.7% בהשוואה להחזקתה בסוף הרבעון הראשון). במחיר הממוצע של מניית טבע ברבעון השני מדובר על השקעה בהיקף מוערך של כ-55 מיליון דולר.

קבוצת דיסקונט  דיווחה גם היא הבוקר ומציגה רווח נקי של 423 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2018, עלייה בשיעור של 55.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

 הבינלאומי  פרסמה גם היא דוחות הבוקר, ודיווחה על רווח נקי של 219 מיליון שקל ברבעון השני של 2018 וגידול של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

06:30

המסחר בבורסה בתל-אביב ייפתח היום (ד') על רקע הסגירה השלילית אתמול. המסחר בניו-יורק ננעל אמש במגמה חיובית. בורסות אסיה נסחרות היום בירידות בעיקר, כאשר הירידות המשמעותיות ביותר נרשמות בבורסת סין.

בשוקי אסיה, הניקיי היפני  ומדד שנחאי  רושמים ירידות, ומדד ההנג סנג  הסיני יורד בחדות.

בשיאה של עונת הדוחות, היום מתפרסמות תוצאות הרבעון השני של השנה של החברות הבאות: אל-על , הבנק הבינלאומי , דיסקונט , קבוצת עזריאלי , פוינטר  ופרטנר 

הדולר נחלש אתמול ב-0.49% אל מול השקל, ושערו היציג עומד על 3.691 שקלים. האירו נחלש ב-0.26% אל מול השקל, ושערו היציג הוא 4.2136 שקלים.