הנשיא הבא של אונ' בן גוריון: פרופ' דניאל חיימוביץ

חיימוביץ, כיום דיקן הפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת ת"א, יחליף בתפקיד את פרופ' רבקה כרמי, ששימשה נשיאה במשך 12 שנה

פרופ' דניאל חיימוביץ / צילום: דוברות אוניברסיטת בן גוריון
פרופ' דניאל חיימוביץ / צילום: דוברות אוניברסיטת בן גוריון

פרופ' דניאל חיימוביץ, דיקן הפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל אביב, נבחר לתפקיד נשיא אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע - כך אישר הוועד המנהל של האוניברסיטה. חיימוביץ ייכנס לתפקיד ב-1 בינואר 2019 ויחליף את הנשיאה היוצאת של האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי.

בחירתו של חיימוביץ מסיימת סאגה ארוכה סביב הנושא. בסוף השנה שעברה אישר הוועד המנהל את הארכת הכהונה של כרמי בשנתיים מכיוון שטרם נמצא מחליף. המהלך עורר ביקורת מכיוון שכרמי עמדה לקראת השלמת 12 שנים בתפקיד, הזמן המקסימלי שמותר לפי הנחיות המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), ולמרות התנגדות של סנאט האוניברסיטה שמייצג את חברי הסגל האקדמי הבכיר. לאחר פניית המל"ג, הודיע הוועד המנהל כי יבחר נשיא עד סוף 2018.

פרופ' חיימוביץ נולד בארה"ב ולמד באוניברסיטת קולומביה. את תואר הדוקטור שלו בגנטיקה קיבל באוניברסיטה העברית. במהלך הקריירה המדעית שלו, פרסם פרופ' חיימוביץ מאמרים בתחומי חקר הביולוגיה ההתפתחותית, ביולוגיה חישובית ומדעי הצמח. חיימוביץ נבחר לאחר שוועדת חיפוש בראשותו של עו"ד אשר חלד המליץ עליו.

בהודעה לעיתונות פורטו דבריו של חיימוביץ בפני הוועד המנהל: "אוניברסיטת בן-גוריון בנגב נמצאת היום בעמדה ייחודית לתפיסת תפקיד מוביל ברמה הלאומית והבינלאומית. האוניברסיטה כוללת זה מכבר תחומים אקדמיים מגוונים לאחר שפיתחה את תחום מדעי הטבע, מדעי הרוח והחברה והתוכניות המקצועיות כאחד והצליחה למשוך חוקרים מצוינים על מנת להתחיל בה את הקריירה האקדמית שלהם. הקמפוס המודרני שצפוי להתרחב לקמפוס הצפוני, ביחד עם פארק ההייטק החדש, פותחים הזדמנויות לחדשנות ולאינטראקציה עם חברות, שבעבר ניתן היה רק לחלום עליהם".

"במצוינות וחדשנות בשלושת עמודי התווך המגדירים את הוויית אוניברסיטת בן-גוריון: מחקר, אקדמיה ומעורבות חברתית. שלושת עמודי התווך הללו חייבים להיות מושפעים מהייעוד של האוניברסיטה, אשר לתפיסתי, טבוע בשמה של האוניברסיטה", הוסיף חיימוביץ.

נשיאת האוניברסיטה הנוכחית, פרופ' רבקה כרמי, מסרה: "הייתה לי זכות גדולה לכהן כנשיאה של המוסד הנפלא הזה במשך 12 שנים מאתגרות ואני גאה מאד בהישגים אליהם הגענו. אני סמוכה ובטוחה שפרופ' חיימוביץ ימשיך לקדם הישגים אלה ויוביל את האוניברסיטה להישגים מרשימים חדשים".