האירוויזיון בדרך: התאגיד והאוצר הגיעו להסכם למימון האירוע

(עדכון) - מועצת תאגיד השידור אישרה את ההסכם עם האוצר • מדובר בפשרה שהוצגה בשלבים ראשונים של הוויכוח, לפיה התאגיד ייקח הלוואה לצורך הפקדת הערבות הנדרשת, והאוצר יתחייב במכתב לשפות אותו במקרה שהאירוויזיון יבוטל • התאגיד יפקיד היום את הערבות בסך 12 מיליון אירו

נטע ברזילי זוכה באירוויזיון
נטע ברזילי זוכה באירוויזיון

אחרי שבועות של כיפוף ידיים איומים ומניפולציות, משרד האוצר ותאגיד השידור הגיעו היום (ג') להסכם שיאפשר את קיום האירוויזיון בישראל. בשעות אחר-הצהריים מועצת התאגיד אישרה את ההסכם עם האוצר. 

מדובר בפשרה שהוצגה בשלבים ראשונים של הוויכוח, עוד לפני תום פקיעת מועד הפקדת הערבות הראשון, לפיה התאגיד ייקח הלוואה לצורך הפקדת הערבות הנדרשת על-ידי איגוד השידור האירופי, והאוצר יתחייב במכתב לשפות אותו במקרה שהאירוויזיון יבוטל.

כזכור, עוד לפני פקיעת המועד הקודם בו נדרש התאגיד להפקיד ערבות של 12 מיליון אירו כדי להבטיח את קיום האירוויזיון בישראל, הוצע כי התאגיד ייקח הלוואה לצורך כך, והממשלה מצידה תתחייב לשפות אותו במקרה שהאירוויזיון יבוטל. 

מתאגיד השידור "כאן" נמסר בתגובה: "'כאן' רואה באירוח האירוויזיון בישראל חשיבות גדולה למדינה בחשיפה תדמיתית ובהיותו מנוף כלכלי לישראל. אחרי מגעים קדחניים התחייב האוצר כי במקרה שהאירוויזיון לא יתקיים בישראל בשל נסיבות שאינן תלויות בתאגיד, תובא לממשלה הצעה למתן פתרון לתאגיד באשר לסכום הערבות שיחולט. עקב כך התאגיד יפקיד היום את הערבות בסך 12 מיליון אירו. התאגיד מאמין כי ממשלת ישראל תעשה כל שביכולתה להבטיח קיום אירוויזיון ראוי ומכובד בישראל ותעמוד בהתחייבויות שריה, כפי שבאו לידי ביטוי בתקשורת, באשר לתקצוב התחרות. נושא מימון האירווזיון יידון בין התאגיד והצוותים המקצועיים באגף תקציבים. הצוותים המקצועיים יביאו את המלצתם בפני הגורמים המוסמכים".