Minute.ly משיקה אלגוריתם שמנתח שידורים חיים בזמן אמת

החברה הישראלית חושפת היום את היכולות החדשות שפיתחה, בהן אלגוריתם בינה מלאכותית שמאפשר לנתח שידורים חיים בזמן אמת ולייצר תקצירים בעת השידור, שמגדילים משמעותית את שיעור הכניסה והצפייה • הטכנולוגיה נכנסה לשימוש במשחקי המונדיאל במוסקבה, ולדברי החברה הביאה לצמיחה דו-ספרתית בחשיפה לשידורים חיים

חברת Minute.ly הישראלית, מפתחת טכנולוגית ניתוח וידאו, חושפת היום (ב') את היכולות החדשות שפיתחה, בהן אלגוריתם  בינה מלאכותית שמאפשר לנתח שידורים חיים בזמן אמת ולייצר תקצירים בעת השידור, שמגדילים משמעותית את שיעור הכניסה והצפייה. הטכנולוגיה נכנסה לשימוש במשחקי המונדיאל במוסקבה, ולדברי החברה הביאה לצמיחה דו-ספרתית בחשיפה לשידורים חיים.

החברה, שהוקמה בשנת 2013, שמרה על אלמוניות בשנים האחרונות אך הצליחה לחדור לרבות מהחברות בתחומי השידור בישראל ובארה"ב. במהלך משחקי המונדיאל ברוסיה 2018 חתמה Minute.ly על מספר שיתופי-פעולה עם אתרי הספורט הגדולים בעולם. במהלך השידורים החיים של המשחקים נותחו מאות מיליוני צפיות, תוך גידול של 13% בכמות המשתמשים החדשים שצרכו את השידורים החיים בעקבות השימוש במוצרי החברה.

עמית גולן, מנכ"ל ואחד ממייסדי Minute, אומר בשיחה עם "גלובס" כי Minute חתמה על הסכמים עם כל החברות הגדולות וליגות הספורט בארה"ב, אם כי הוא אינו רשאי לחשוף את השמות: "הלוגו שלנו נמצא בכל השידורים שלהן. עכשיו אנחנו בפעם הראשונה עולים מעל פני הקרקע, עם סידרה של מוצרים חדשים שיחשפו בחודשים הקרובים. האסטרטגיה שלנו הייתה להמתין ולגדול למוצר שהוא מאסיבי, משמעותי, ובשלב הסקייל להתחיל טיפה יותר לספר יותר על המוצרים, ובקרוב על היועצים שמצטרפים לחברה".

הטכנולוגיה של Minute מאפשרת ליצור אינדקס אוטומטי של כל תוכן הווידאו באתרי הלקוחות ולבנות ארכיון סרטים מפולח המותאם לעניין הלקוחות. החברה מסוגלת לייצר טיזרים לתוך הווידאו המקורי ובכך להעלות את היקף הצפייה בווידאו וגם לבנות אוטומטית "סיכום עולמי" של כל הווידאו ששידרה הרשת בשבוע האחרון, בתחומי ספורט, חדשות, כלכלה ועוד.

המוצר החדש של החברה מסוגל לנתח את עניין הצופים בחומרים המשודרים: "אנחנו בצומת של טכנולוגיה, תוכן ופסיכולוגיה של האדם, לומדים למה אנשים מתייחסים ומגיבים ולפי זה מדרגים את עניין הצופים", אומר גולן. "אנחנו מבינים מה אנחנו רואים בכל שוט ופריים, משתמשים בלמידת מכונה ולמידה עמוקה ברמת עיבוד הווידאו, מבינים מה התוכן ועל מה מדובר ומתוך זה מייצרים עניין מאוד גבוה באותו וידאו".

ניתוח שידורים חיים הוא אחד ממספר מוצרים שהחברה מציעה, המבוססים על ליבה טכנולוגית ייחודית, המקשרת באופן אורגני בין בעלי אתרים וצרכני הקצה. מוצרי החברה מאפשרים להגדיל את מספר הצפיות הווידאו החודשית תוך יצירת מודל הכנסות חדש מבוסס וידאו. הטכנולוגיה של החברה פרוסה כיום בעשרות אתרי ספורט, חדשות ובידור, כולל במספר אתרים מהגדולים ביותר בארה"ב, ומציגה עלייה של 37% ברווחיות תכני הווידאו.

Minute השיקה בינתיים שני מוצרים, בהם "תצוגה מקדימה של וידאו חכם", אשר מייצר טיזרים אפקטיביים של 5 שניות להגדלת שיעורי ההקלקה (CTR) בשיעור ממוצע של 300%; ו"Top Videos", אשר באופן אוטומטי מראה את הביצועים הטובים ביותר בשידור הווידאו, מציג המלצות וידאו למשתמשים ומגדיל את פריסת הווידאו באתרי התוכן.

החברה מעסיקה 33 עובדים בתל-אביב ומקימה בימים אלה את הסניף האמריקאי שלה.