גוגל פלייטס, מנוע חיפוש הטיסות של גוגל, עלה בגרסה העברית

מדובר במנוע השוואת מחירים בין טיסות המספק גם מעקב אחר מחירים ונתוני המראות ונחיתות של טיסות בפועל

גוגל / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
גוגל / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מנוע חיפוש הטיסות של גוגל, גוגל פלייטס (גוגל טיסות), שהושק ב-2011, עלה בשפה העברית. מדובר במנוע השוואת מחירים בין טיסות המספק גם מעקב אחר מחירים ונתוני המראות ונחיתות של טיסות בפועל.

המנוע הושק אחרי שבגוגל הבינו שהדרך לחופשה או לטיסה העסקית לרוב מתחילה בגוגל, ולכן אין סיבה שגם ענקית החיפוש לא תשתתף בחגיגה. את המנוע העלתה גוגל אחרי שרכשה את התוכנה לחיפוש של חברת ITA.

גוגל פלייטס משמשת כאמור כמנוע השוואת מחירים, והיא אינה מוכרת לגולשים את הטיסות בעצמה. כדי לבצע הזמנה מועברים הגולשים לאתרי חברות התעופה. לצד מחירים, גוגל מספקת מידע חיוני דוגמת משך העיכוב האפשרי לטיסה על בסיס נתונים בפועל וניתוח סטטיסטי. פיצ'ר אחר מאפשר מעקב אחר מחיר הטיסה והתראות למייל בהתאם.

ההתחזקות של אתרי האונליין בעולמות התיירות באה לידי ביטוי בהרגלי קנייה שהשתנו עם השנים. לאחרונה הציגה אשת טורס ממצאי מחקר שערך עבורה מכון הגל החדש, ולפיהם 53% מהתיירים הישראלים מזמינים את הטיסות ואת המלון בנפרד, כאשר רוב ההזמנות הללו מתבצעות אונליין: 81% מהמפצלים מזמינים טיסה באינטרנט - אבל לא רק הם: גם 52% ממי שמזמין טיסה ומלון באותה ההזמנה דיווח כי הוא עושה את זה באינטרנט, מכאן ש-67% מהתיירים הישראלים שטסים לחו"ל מזמינים את טיסתם אונליין. 23%, אגב, מזמינים בשיחה טלפונית, ו-10% מעדיפים לפנות פיזית לסוכן הנסיעות.