בעל צימר: "אשתי בדיוק חזרה מאומן אז לא רשמנו הכנסות"

חוקרי מס הכנסה ערכו לאחרונה מבצע ביקורת בטבריה והסביבה ב-118 בתי הארחה כפריים וצימרים, אשר במהלכו התברר כי כ-13% מהעסקים לא רשמו הכנסות כדין

צימר עם המשפחה / צילום: Shutterstock
צימר עם המשפחה / צילום: Shutterstock

ימי חופשת הקיץ הנם ימי העומס בבתי המלון, הצימרים וחדרי הלינה השונים ברחבי הארץ, ובמיוחד בצפון. העלות ללילה בדרך-כלל עולה בתקופה הזאת, והנופשים נאלצים להיפרד מהון לא קטן כדי לבלות כמה לילות ב"בקתת עץ מפנקת" או ב"וילה עם ג'קוזי מול הנוף". וכידוע, איפה שיש כסף, אפשר למצוא במקרים רבים גם את רשות המסים, שמגיעה כדי לבדוק האם היא מקבלת את הנתח המגיע למדינה.

וכך קרה שבמקביל למבצעים של הרשות בענפי השירותים והמקצועות החופשיים, סימנו ברשות המסים בימים אלה עסקים שפעילותם והכנסותיהם עולים בחופשת הקיץ, וביניהם הצימרים וחדרי הלינה הכפריים. אנשי יחידת ניהול הספרים ערכו לאחרונה מבצע ביקורת בטבריה ובסביבה, בניהולו של פקיד שומה טבריה, ב-118 בתי הארחה כפריים וצימרים, אשר במהלכו התברר כי כ-13% מהעסקים לא רשמו הכנסות כדין.

בדומה לבעלי עסקים אחרים, גם לבעלי הצימרים היו שפע של תירוצים עבור המבקרים ממס הכנסה. כך, כאשר מבדיקת הספרים בווילת אירוח במושב כחל עלה כי ביום הביקורת קיבל בעל הווילה שני תשלומים בסך 14,900 שקל, שלא נמצא להם תיעוד כלשהו בספרי העסק, אמר בעל הווילה לעובדי רשות המסים: "אשתי מטפלת ברישום, והיא חזרה ביום שישי מאומן ועדיין לא התפנתה לרשום את התקבולים".

גם בעל צימרים אחר ממושב ליבנה שהשכיר את הצימרים שלו לשנה שלמה וקיבל בתמורה 86,635 שקל ב-12 צ'קים, שנוספו לצ'ק ביטחון בסך 15,000 שקל, אך אף אחד מהם לא נרשם בספרים, פנה אל האישה לישועה. זה תלה את האשמה במחלתה של רעייתו ואמר למבקרים: "אשתי הייתה חולה, ולא הזדמן לי עדין לרשום".

במקרה אחר, הפקדה בסך 10,000 שקל בחשבונה של בעלת צימר מחד-נס בעבור אירוח של שתי משפחות לא נרשמה, ובעלת הצימר הסבירה לעובדי רשות המסים כי היא פשוט עסוקה מדי מכדי לרשום הכנסות. "לא הספקתי לרשום, מה אני יכולה לעשות?", שאלה; במקביל, גם בביקורת בצימר בישוב מגדל סבר אמר בעל הצימר למבקרי מס הכנסה כי לא רשם סך של 6,400 שקל, אותם קיבל במזומן בעבור אירוח של שתי משפחות בצימר שלו, מפני שהיה עסוק מדי. "אני מודה שלא רשמתי, פשוט לא התפניתי לזה", אמר.

בביקורת אחרת שנערכה, מבדיקת ספר ההזמנות של צימרים בכפר זיתים, נמצא כי 4 משפחות ו-4 ילדים שהתארחו בצימרים למשך 5 ימים, שילמו 5,280 שקל בלבד. הסכום הנמוך יחסית הדליק אור אדום אצל המבקרים, שערכו מיד בירור טלפוני עם הלקוחות, במהלכו הסתבר כי הללו שילמו 13,000 שקל בעבור האירוח. בעלת הצימר עומתה עם המידע שהושג והודתה כי לא הוציאה קבלה על יתרת הסכום, בגלל ש"התפקשש" לה. "בדיוק הגיעה משפחה להתארח, וברח לי מהראש", אמרה, "פשוט התפקשש לי".

גם בצימרים בחד-נס, שם הופיעה המילה "בוטל" ליד אחת ההזמנות, עלה חשדם של המבקרים כי הרישום אינו משקף את המציאות, וההזמנה לא באמת בוטלה, היות שמדובר בתקופת שיא בתיירות. הם החליטו לאמת טלפונית את המידע מול האורח, והאורח אימת את חשדם כי הזמנתו לא בוטלה, וכי הגיע להתארח בתאריך המצוין ואף שילם 1,020 שקל בעד האירוח. בעל הצימר הסביר את חוסר ההתאמה בטעות ואמר: "בטעות ביטלתי את ההזמנה הזו במקום הזמנה אחרת שהייתי צריך לבטל".