המסחר בוול סטריט ננעל בירידות קלות; מניית טוויטר עלתה

מניית דויטשה בנק ספגה הפסדים בעקבות היחלשות הלירה הטורקית • טראמפ שוב צייץ נגד חברת האופנועים הארלי דוידסון • אלון מאסק ספג אש בעקבות הציוץ שלו משבוע שעבר על הורדת טסלה ממסחר

בורסת ניו יורק / צילום: רויטרס
בורסת ניו יורק / צילום: רויטרס

יום המסחר הראשון של השבוע ננעל היום (ב') בארה"ב בירידות שערים קלות, זאת על רקע המשבר הכלכלי בטורקי. המדדים המובילים כולם ננעלו בירידות קלות. המסחר באירופה ננעל היום במגמה שלילית, והמסחר באסיה נסגר בירידות שערים.

 

בסוף השבוע ננעל המסחר בוול סטריט ננעל בירידות, ומדד דאו ג'ונס מחק את כל העליות שרשם החודש, על רקע התלקחות נוספת במתיחות הגיאופוליטית. נשיא ארה"ב צייץ ביום שישי כי הוא מכפיל את המכסים על יבוא מתכות מטורקיה. הציוץ שלח את הלירה הטורקית להתרסקות לשפל של כל הזמנים מול הדולר. הלירה הטורקית ירדה בכ-7% למול הדולר. הירידות הגיעו גם לבורסה הטורקית, שננעלה בירידות חדות. הבנקים צונחים במסחר: מניית Turkiye Is Bankasi, הבנק הגדול במדינה, התרסקה בכ-12.5%, מניית Yapi Kredi Bankasi צנחה ב-14% ומניית Garanti Bankasi איבדה כ-10%. 

המטבע הטורקי נפל קורבן למשבר המעמיק שנוצר כתוצאה מאג'נדת הצמיחה בכל מחיר של הממשלה והסכסוך המחריף עם ארה"ב, שמענישה את טורקיה בגין מעצרו של כומר אמריקאי. צניחת הלירה הכתה היום גלים בכל השווקים העולמיים, והפילה את אחד ממדדי השווקים המתעוררים לרמה הנמוכה ביותר בתקופה שעולה על שנה.

היום לא צפויים להתפרסם נתוני מאקרו בארה"ב.

סמנכ"ל הכספים של נטפליקס  דיוויד וולס הודיע כי יתפטר מתפקידו. 

הארלי דוידסון  שוב ספגה ביקורת מצידו של נשיא ארה"ב. אתמול צייץ הנשיא כי רבים מעובדי החברה מתכוונים להחרים את החברה, אם אכן תעביר את מפעליה למדינות מעבר לים.

 

טסלה  והמנכ"ל אילון מאסק נתבעו עלי ידי משקיעים, שטענו שהחברה ומאסק ניסו במרמה לפגוע במשקיעי השורט במניה. האשמות מתבססות על צייצו של מאסק בשבוע שעבר, שבו הוא הודיע כי הוא רוצה להפוך את טסלה לפרטית וכי המימון לכך מובטח. העילה לתביעה היא מעבר על חלק מהחוקים להודעה מוקדמת של רשות ניירות הערך האמריקאית.

סלקט ביוטכנולוגיה  הישראלית, שמפתחת טכנולוגיה לברירת תאי גזע, הודיעה היום כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם החברה הדרום קוריאנית Cell2in שיתמקד בשיפור איכות תאי גזע.

מניית דויטשה בנק  ירדה בעקבות המשבר הכלכלי בטורקיה.

מניית טוויטר  טיפסה בעקבות דיווח שוורי במיוחד על כך שמיקרובלוגינג בעידן הנשיא טראמפ רלוונטי מתמיד.