מחלבות גד מייקרת את מוצרי החלב שלה ב-2.2%

עליית המחירים תיכנס לתוקף החל מ-19 באוגוסט • גד העלתה את המחירים בשל "עלייה נמשכת במחירי החלב הגולמי והתשומות"

יוגורט עזים של מחלבות גד /צילום: אורן יצחקיאן
יוגורט עזים של מחלבות גד /צילום: אורן יצחקיאן

מחלבות גד, המחלבה הרביעית בגודלה בישראל, מצטרפת לתנובה ולטרה ומייקרת את מוצרי החלב שלה לקמעונאים. מדובר על התייקרות של חלק ממוצריה בשיעור ממוצע של כ-2.2%, וזאת אחרי שתנובה וטרה הודיעו בשבוע שעבר עלייתם מחירים ממוצעת בשיעור דומה ועד 4%. מנגד, שטראוס, המחלבה השנייה בגודלה, יידעה אתמול את הקמעונאים כי לא תעלה את מחירי המוצרים שלה. עליית המחירים של מחלבות גד תיכנס לתוקפה החל מ-19 באוגוסט.

בגד התייחסו היום (ב') להתייקרות ופירטו כי "בעקבות עלייה נמשכת במחירי החלב הגולמי והתשומות, אנו מודיעים על עליית מחירים בחלק ממוצרינו. החברה עשתה כמיטב יכולתה להימנע מעליית מחירים באופן גורף, ולכן רק בחלק מן המוצרים בוצעה עלייה, וגם היא בהגדרות המומלצות על-פי הוועדה". 

מחלבות גד מייקרת את  מוצרי החלב שלה ב-2.8%
 מחלבות גד מייקרת את מוצרי החלב שלה ב-2.8%

מאחר שגד היא מחלבה שמוטה לגמרי למוצרי פרימיום, היא לא מתחרה בכלל בשוק המוצרים המפוקחים. בהיבט זה יש לה יתרון מובנה בדומה לשטראוס ואף יותר ממנה, כשהיא נמצאת בשווקים שנהנים ממחירים עם שולי רווח נאותים, ולא מתחרה בשווקים שבהם יש פגיעה רבה בגלל השינויים במחיר המטרה לליטר חלב טרי למול מוצרים מפוקחים שלא ניתן להתאים את מחירם לצרכן.

לעומת שחקניות כמו תנובה, שבימים אלה משקיעות מאמצים אדירים לייצר בנוסף לזהות הבסיסית שלהן גם זהות מיתוגית חזקה בעולמות של פרימיום, גד כאמור נולדה לתוך עולמות הפרימיום והצמיחה של העולמות הללו משחקת לטובתה.

מחלבות גד נמצאת בבעלות משותפת של עזרא כהן ושל קרן ההשקעות גרין לנטרן, שרכשה 49% ממנה בשנת 2016. מעצם היותה בבעלות חלקית של קרן השקעות, שלא בדומה למתחרות שכולן בבעלות או בשליטת גורם אסטרטגי שנמצא שם לטווח ארוך, אפשר להניח כי לגד יש מטרות עסקיות שונות והרבה יותר קצרות בטווח הזמן להשגתן.

חברת מחלבות גד, בניהולו של ארז וולף, אוחזת בנתח שוק של כ-4% משוק החלב הקמעונאי ומעסיקה כ-300 עובדים. היא נחשבת למותג פרימיום בעולם הגבינות, כאשר חצי מפעילותה מתקיימת בשוק הקמעונאי ומחציתה בשוק המוסדי.