משפחת שטראוס הצטרפה למנהלים: מימשה מניות בכ-90 מ' ש'

המניות שמכרה בעלת השליטה בקבוצת המזון נמכרו עפ"י ההערכות לכמה גופים מוסדיים ובראשם קבוצת הביטוח מגדל

עפרה שטראוס / צילום: איל יצהר
עפרה שטראוס / צילום: איל יצהר

רמות השיא בהן נסחרות מניות שטראוס  הובילו את בעלת השליטה בחברה, משפחת שטראוס, לממש נתח של כ-1% מהון המניות שלה (1.15 מיליון מניות) תמורת כ-90 מיליון שקל. העסקה, שנעשתה היום (א') מחוץ לבורסה, בוצעה לפי מחיר מניה של 78 שקל - נמוך בכ-2% משוויה הבוקר.

את מניות משפחת שטראוס, שהופצו על-ידי אקסלנס ברוקראז' ונמכרו בכמה עסקאות מחוץ לבורסה, רכשו ככל הידוע גופים מוסדיים. על-פי ההערכות, חלק נכבד מהן נרכש על-ידי קבוצת הביטוח מגדל - הגוף המוסדי הבולט בשטראוס, עם החזקה שעמדה על קרוב ל-6% טרם העסקה הנוכחית. זאת לאחר שבאפריל וביוני 2017 הונפקו למגדל מניות שטראוס לפי מחירי מניה של 65-66 שקל. בעקבות המכירה, חלקה של משפחת שטראוס בחברת המזון והמשקאות עומד על כ-59%.

כאמור, את המימוש ביצעה משפחת שטראוס על רקע הרמות הגבוהות בהן נסחרת מניית החברה, שמשקפת לה כרגע שווי של קצת יותר מ-9 מיליארד שקל - מרחק אחוזים בודדים מרמת השיא שקבעה במהלך חודש מארס האחרון ושיקפה לחברה שווי של 9.4 מיליארד שקל, אז חצתה מנייתה רף של 80 שקל. בשנה האחרונה התחזקה מניית שטראוס בכ-20% ומתחילת השנה עלתה בכ-6%. 

עיקרי עסקת מכירת המניות של משפחת שטראוס
 עיקרי עסקת מכירת המניות של משפחת שטראוס

את הרמות הגבוהות של המניה מנצלים גם עובדיה הבכירים של שטראוס, ובשבוע האחרון כמה ממנהליה פעלו למימוש אופציות ומכירת מניות בסכום כולל של כמה מיליוני שקלים. מדובר במנכ"ל שטראוס קפה, ציון בלס; מנכ"ל שטראוס מים, רונן זהר; סמנכ"לית משאבי האנוש, נורית טל שמיר; וסמנכ"ל הכספים, שחר פלורנץ; שככל הידוע כל אחד מהם מכר מניות בתמורה שנעה סביב 1 מיליון שקל. 

בימים האחרונים סיכמה שטראוס את הרבעון השני של השנה בחיוב, עם עלייה של 3% בהכנסות שהגיעו ל-2.1 מיליארד שקל, לצד קפיצה של 14% ברווח הנקי שעמד על 112 מיליון שקל. התוצאות החיוביות ברבעון השני ממשיכות את הכיוון שבו צועדת שטראוס מתחילת 2018. בסיכום המחצית הראשונה הכנסותיה עלו ב-3.5% והתקרבו ל-4.3 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה טיפס ב-21% ל-258 מיליון שקל.

בלאומי שוקי הון התייחסו לתוצאות וציינו כי "מה שבלט לחיוב זו העובדה כי הגידול ברווחים בא משיפור בכל המגזרים, כאשר ברבעון הראשון מרבית השיפור נבע ממגזר הקפה". את מחיר היעד למניה העלו בלאומי שוקי הון מ-78 ל-81 שקל, וציינו כי "מחיר היעד החדש שלנו קרוב למחיר השוק, ולכן אנו ממשיכים להמליץ על החברה במשקל שוק".

עוד הוסיפו כי "רוב הווקטורים של החברה הינם חיוביים, ועם זאת יש לקחת בחשבון כי הרבעון השלישי צפוי להיות יחסית חלש בשל עונתיות שלילית בישראל (ריבוי ימי חופשה בספטמבר) והשפעת המטבעות, מה שלדעתנו יקשה על המניה להציג תשואה עודפת בחודשים הקרובים".