גיל עומר לנתניהו: יש לפתור את סוגיית האירוויזיון תוך יומיים

בעוד יומיים עתיד לפוג מועד ההארכה שנתן איגוד השידור האירופאי לתאגיד השידור לצורך הפקדת ערבות בסך 12 מיליון יורו כדי להבטיח את קיום האירוויזיון בישראל •

800-גיל-עומר-צילום-יצחק-הררי-דוברות-הכנסת.jpg
800-גיל-עומר-צילום-יצחק-הררי-דוברות-הכנסת.jpg

נמשך הקרב על האחריות לאירוויזיון: יושב ראש מועצת התאגיד גיל עומר שלח היום מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מודיע לו כי אם לא יפתרו סוגיית הגדרת תקציב ההפקה לאירוויזיון והתחייבות למימונו והגדרה מחודשת לתנאי של חילוט הערבות שהתאגיד יפקיד לאיגוד השידור האירופאי במידה שמסיבה כלשהי - האירוויזיון לא יתקיים בישראל בסופו של דבר.

כזכור בעוד יומיים עתיד לפוג מועד ההארכה שנתן איגוד השידור האירופאי לתאגיד השידור לצורך הפקדת ערבות בסך 12 מיליון יורו כדי להבטיח את קיום האירוויזיון בישראל.

"בעוד יומיים" כותב עומר "נדרש התאגיד השידור הישראלי להעמיד ערבות בסך 12 מיליון יורו להבטחת קיומה של תחרות אירוויזיון 2019 בישראל. מדבר בנקודת האל חזור שלאחריה במידה ולא תועמד הערבות כנדרש ע"י איגוד השידור האירופאי לא ניתן יהיה לשנות את המצב שיתהווה ותחרות האירוויזיון 2019 לא תוכל להתקיים בישראל".

עומר מתייחס למכתב של מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד לפיו ככל שהערבות תחולט בנסיבות של כוח עליון בלד ואם יימצא ע"י האוצר כי חילוט זה צפוי להעמיד את התאגיד בפני קשיים כספיים שלא ניתן לתת להם מענה במסגרת התקציב הקיים שלו והכלים שעומדים לרשותו אז תיבחן האפשרות של הבאת הנושא לממשלה.

ע"פ עומר החלטה זו יוצרת מצב שאם המדינה לא תסכים לממן את התחרות או שתחליט על מימון חלקי בלבד שלא יאפשר המשך הפקה התאגיד יהיה חשוף לחילוט הערבות. בנוסף החלטה של הממשלה שתעמוד בניגוד לכללי ההפקה ועלולה לגרום לאיגוד השידור האירופאי לבטלה, חרם של ה-BDS או מצב חירום כמו מבצע צבאי עלולים לגרום לתאגיד למצב בו עליו להתמודד עם אבדן של 50 מיליון שקל לפחות שיצרו גירעון שלא ניתן לכסות - מצב הנוגד את החוק כי לתאגיד אסור להיות בגירעון.

עומר מבהיר כי התאגיד מוכן להיות אחראי על ביטוי שייגרם בגלל מחדליו שלו אך לא לקחת אחריות על גורמים שאינם תלויים בו.

עוד הוא טוען כי אין באפשרות התאגיד לאשר העמדת ערבות מבלי שהמדינה תודיע מהו התקציב שהיא מוכנה להעמיד לטובת ההפקה. "העמדת ערבות בלא שתהיה הסכמה כזו לגבי התקציב היא בבחינת לשים את כספי הציבור על קרן הצבי"

כאמור עומר מודיע כי במידה וסוגיות לה לא יפתרו התאגיד יאלץ להודיע לאיגוד בשידור האירופאי כי הוא נאלץ לוותר על הזכות לארח את התחרות בישראל.