עכשיו זה רשמי: איתמר מדיקל יוצאת לנאסד"ק

חברת המכשור הרפואי תירשם למסחר כנראה בחודשים הקרובים באמצעות איגרות ADR • פרסמה היום דוחות משופרים לרבעון השני

 

 

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל / צילום: איל יצהר
גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל / צילום: איל יצהר

חברת איתמר מדיקל, המפתחת מכשירים ביתיים לאבחון דום נשימה בשינה, הודיעה היום באופן רשמי על כוונתה להירשם למסחר בנאסד"ק, ועל כך שכבר הגישה ל-SEC, רשות ני"ע האמריקאית, את הבקשה לרישום. איתמר תירשם כנראה בחודשים הקרובים למסחר בנאסד"ק באמצעות ADR, איגרת הנסחרת בבורסה האמריקאית ועוקבת אחרי מניה בבורסה אחרת. בינתיים לא צפויה הנפקה בארה"ב.

בעקבות ההודעה ופרסום דוחות טובים היום, עולה מניית החברה 3.6%, והחברה נסחרת לפי שווי של כ-339 מיליון שקל. בשנה האחרונה שמרה מניית החברה על יציבות יחסית, וגם בהסתכלות של 5 שנים אחורה, התנועה בה מתונה יחסית.

דוחות החברה מעידים על המשך גידול יציב בהכנסות. החברה רשמה הכנסות של 6 מיליון דולר ברבעון, גידול של כ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ובהשוואת המחצית הראשונה של 2018, חלה צמיחה של 22% להיקף הכנסות של 11 מיליון דולר. אם ישמר קצב הכנסות זה תעבור החברה ב-2018 את רף ההכנסות של 20 מיליון דולר לשנה, אשר נחשב לרף הכנסות שהופך חברת מכשור רפואי למעניינת עבור שוק ההון האמריקאי.

שיעור הרווח הגולמי נשמר ברבעון על 76%, כמו זה שברבעון המקביל. בזכות ירידה קלה בשיעור ההוצאה על שיווק ומכירות מתוך ההכנסות, חל צמצום קל בהפסד התפעולי שעמד על כ-900 אלף דולר ברבעון. ההפסד הנקי ברבעון היה כ-400 אלף דולר, ובמחצית כולה כ-300 אלף דולר, כך שנראה כי החברה חותרת לאיזון.

לאיתמר מדיקל 8.5 מיליון דולר בקופת המזומנים וזאת לאחר שפרעה את האג"ח האחרונות שהייתה חייבת מהנפקתה ב-2007, ומנגד גייסה 6 מיליון דולר מבעלי המניותה עיקריים שלה.

ההכנסות מגיעות רובן ככולן ממכשיר ה-Watchpat לאבחון דום נשימה בשינה, בעוד ההכנסות ממכשיר ה-Endopat לאבחון בריאות כלי הדם, ירדו לכמה מאות אלפי דולרים בשנה, עקב מיקוד החברה בתחום השינה. החברה לא הצליחה למצוא מודל עסקי ונישה קלינית מתאימים למוצר זה.

לעומת זאת, החברה הצליחה מאוד בהחלטתה למקד את שיווק מוצר השינה לשוק הרופאים הקרדיולוגים, תוך ויתור, לפחות בינתיים, על שוק רופאי השינה אשר מעדיפים מתן בדיקת אבחון שינה מקיפה יותר (ולא רק דום נשימה בשינה), במעבדות השינה אליהן הם קשורים ביחסים כלכליים שונים.

איתמר מקווה לקבל עד אמצע השנה הבאה לערך, אישור לדור הבא של המוצר המוביל שלה לאבחון דום נשימה בשינה, שאמור להיות קטן יותר ונוח יותר לתפעול, כמו גם זול יותר לייצור.

בשנתיים האחרונות הפכה בורסת נאסד"ק פתוחה יותר לחברות מכשור רפואי צעירות, לאחר שבשנים קודמות העדיפה חברות תרופות. גל ההנפקות הנוכחי בנאסד"ק אף כלל כמה חברות מכשור רפואי, בעיקר כאלה אשר משלבות גם את פן הבינה המלאכותית או הטלה-רפואה.

חברת iRythm אשר מבצעת אבחון להפרעות קצב לב באמצעות מכשיר ניטור קטן ונייד, הונפקה בסוף 2016 לפי שווי של 100 מיליון דולר, והיום, בסך הכל שנתיים אחרי כן, כבר שווה כמעט 2 מיליארד דולר, על הכנסות רבעוניות של 35 מיליון דולר וצפי להכנסות שנתיות של כ-150 מיליון דולר, ועדיין ללא רווחיות.

איתמר רואה את עצמה דומה לחברה זו כי שתיהן ממוקדות במכשירי אבחון ביתיים המשווקים לשוק הקרדיולוגי, אם כי הבדל משמעותי בין השתיים הוא שאיתמר מציעה אבחון חד פעמי ואילו iRythm מציעה ניטור רציף.

עוד חברה לדוגמה בתחום משיק לזה של איתמר היא אינספייר מדיקל (Inspire Medical), אשר פיתחה מכשיר חדשני למניעת דום נשימה בשינה (אותו תחום בו איתמר מציעה שירותי אבחון לצד הפצת מוצר לטיפול קלאסי). מניית אינספייר עלתה 180% מאז הנפקתה, שחלה בסך הכל במאי האחרון. ההכנסות של אינספייר ברבעון האחרון עמדו על 10 מיליון דולר, לא מאוד רחוק מאלה של איתמר, וגם היא לא רווחית.

גם אם החברות הללו לא בהכרח בנות השוואה לאיתמר, הן מעידות על הפתיחות בשוק לחברות מכשור רפואי צעירות.