דירק' טסלה צפוי לבחון בשבוע הבא את מחיקתה מהמסחר

לפי דיווחים, הדירקטוריון צפוי להיפגש עם יועצים פיננסיים כדי לבחון את הצעתו של מנכ"ל, יו"ר ומייסד החברה אילון מאסק • הדירקטוריון אף צפוי לבקש ממאסק לפסול את עצמו מעיסוק בנושא

אילון מאסק / צילום: סטפן לם, רויטרס
אילון מאסק / צילום: סטפן לם, רויטרס

דירקטוריון חברת טסלה מתכנן להיפגש עם יועצים פיננסיים בשבוע הבא כדי לבחון באופן פורמלי את הצעתו של מייסד ומנכ"ל החברה אילון מאסק למחוק את החברה מהמסחר. כך, לפי מקרובים לנושא שדיברו עם "CNBC". 

בנוסף, המקורבים מעריכים כי דירקטוריון טסלה יבקש ממאסק, שמכהן גם כיו"ר החברה, לפסול את עצמו מעיסוק בנושא. הדירקטוריון, לפי מקורב נוסף, אף אמר למאסק, שמחזיק ב-20% מטסלה, שהוא יצטרך להעסיק יועצים משלו. על פי הערכות, הדירקטוריון יגבש ועדה מיוחדת שמורכבת ממספר קטן של דירקטורים עצמאיים, והיא תבחן את עסקת רכישת המניות.

בקשתו של הדירקטוריון ממאסק לפסול את עצמו אינה יוצאת דופן. כך, גם כשמייקל דל ביקש להפוך את חברת המחשבים לפרטית ב-2012 וב-2013, דירקטוריון החברה ביקש ממנו לפסול את עצמו ולשכור יועצים משלו. 

המקורבים אמרו ל"CNBC" גם שמאסק פנה לקרן השקעות מערב הסעודית כדי להוציא את העסקה לפועל. הקרן כבר רכשה בעבר בין 3%-5% ממניות טסלה. לא ברור אם הקרן הסכימה להשקיע בעסקה הנוכחית. 

השבוע פרסם מאסק בחשבון הטוויטר הפרטי שלו ציוץ לפיו הוא שוקל להוציא את טסלה מהמסחר בבורסת נאסד"ק לפי שווי של 420 דולר למניה (כשהמסחר נע סביב 370 דולר למניה לפני פרסום הציוץ). שווי השוק של טסלה  עומד על כ-60 מיליארד דולר, אם מניות החברה אכן ימכרו ב-420 דולר למניה, שווייה יזנק ל-71 מיליארד דולר.

 

בהודעה לעובדי טסלה בעניין הפיכת החברה לפרטית, שפורסמה כמה שעות לאחר הציוץ, כתב מאסק שהחלטה סופית טרם התקבלה, אך ההיגיון שמאחורי הצעדים האלו הוא "רצון לייצר סביבת פעילות אידיאלית לטסלה". לטענתו, כחברה ציבורית טסלה כפופה להוראות שעשויות להפריע לפעילות השוטפת של החברה וכן לדיווח רבעוני שעשוי להכניס ללחץ את הנהלת החברה. אם הצעתו של מאסק אכן תתקבל, זו תהיה עסקת ה-buyout (קניית מניות מהציבור) הגדולה בהיסטוריה.