מרצדס S קלאס קבריולה: אין איפה להסתתר

גרסת הקבריו של הסופר-סאלון של מרצדס מפנקת את כל החושים במחיר של חשיפה ציבורית מוחלטת

S קלאס קבריולה. גרסת כביש ליאכטה
S קלאס קבריולה. גרסת כביש ליאכטה

עולם הפרסום נמצא בדרגת קיום עילאית, שאינה אמורה להיות מובנת לבני תמותה לא מוארים. כלומר, למי שאינו מהברנז'ה. אבל לעתים גם בלתי-ראויים שכמותנו נתקלים בפרסומת שגורמת לנו להרים גבה. כזו היא הפרסומת לדגמי העילית של מרצדס, שכך נכתב בה (בתרגום מחופשי מאנגלית): "הלקוחות שלך לא יאהבו אותה. השכנים שלך ישנאו אותה. החברים שלך יקנאו בך. אשתך תגרום לך לשלם. אז מה".

אז מה היה לנו שם? עצה עסקית לא נבונה (להרגיז את הלקוחות), התנהגות אנטי-חברתית ולקינוח קצת סקסיזם קלאסי נוסח שנות ה-50. ספק אם זו הדרך הנכונה למכור מכוניות במיליון שקל פלוס בשנת 2018, אבל מי שמתכוון לנהוג במרצדס S קלאס קבריולה על כבישי ישראל, בהחלט צריך להביא בחשבון את תגובות הסביבה.

מדובר ביאכטה לכביש, שנמתחת לאורך של קצת יותר מ-5 מטרים ולרוחב של כמעט 2 מטרים אבל גובהה 1.41 מ' בלבד. הפרופורציות האקזוטיות הללו, שנועדו לארבעה נוסעים בלבד, עטופות במרכב מרהיב שמטרתו להוציא את הנוסעים והצופים מאדישותם. חרטום אגרסיבי נוסח "מלתעות", פרופיל צד מלכותי עם קפלי מתכת שגורמים לרכב להיראות בתנועה גם בחניה וזנב מתריס בנוסח מכוניות הקופה של מרצדס. בניגוד להרבה מכוניות קבריו עם גג "רך" (בד סינתטי), ה-S מצליחה להיראות הרמונית גם כאשר הגג סגור בזכות קווי מתאר עדינים, צבעים נוגדים והיעדר מוחלט של עמודי תמיכה נראים לעין.

עם גג סגור, ובוודאי שבלעדיו, זו לא מכונית למצטנעים. היא תציב אתכם במרכז הפוקוס של אלפי מצלמות טלפונים ותהפוך אתכם לאושייה ברשת החברתית - אם תרצו בכך ואם לאו. היא תחייב אתכם לשמור על הופעה מוקפדת בכל יציאה מהבית ותיאלצו גם לפתח כישורים חברתיים של פוליטיקאי במסע בחירות. כלומר, לחייך לאנשים זרים, להתייחס בסלחנות לחדירה ציבורית בוטה לפרטיות ולהיעתר באצילות לבקשות שונות ומשונות. בקיצור, אם יש לכם פנטזיות בנוסח "כוכב נולד" - זו המכונית להגשים אותן.

הפעלת מנגנון "רובוטריק" אלקטרו-מכאני מחוכם לקיפול הגג חושפת תא נוסעים שמשלב הרבה אלמנטים שפגשנו כבר ב-S קופה וסדאן. מערך הפיקוד הוא על טהרת מסכי ה-LCD הדיגיטליים עם ממשק תפעול, שמרוכז על הקונסול המרכזי. הנהג והנוסעים מוקפים במעין מדף דיפון שמקיף את כל הרכב; יושבים על מושבי ספורט מחוררים בעלי ריפוד ייחודי שמקררים, תומכים ומעסים את הנהג והנוסעים; ונהנים מבידוד מרשים מהרוח כאשר הגג פתוח ומשאר מפגעי מזג האוויר (והרעש) כאשר הוא סגור.

כל דיפוני העץ, העור והמתכת המוכספת נראים כמו מיליון שקל (ולא עולים הרבה פחות) ונהנים מגימור מושלם. הכניסה למושב האחורי די קלה הודות לדלתות הצד הענקיות, אבל המרחב למבוגרים מאחור אינו נדיב כפי שהיה ניתן לצפות מרכב כה גדול. זה אולי לא מורגש כאשר הגג פתוח לעולם החיצון, אבל כאשר הגג היה סגור הנוסעים מאחור התלוננו על דוחק. עם תא מטען בנפח 350 ליטר תצטרכו גם לשלוח את סט מזוודות הלואי ויטון שלכם לשדה התעופה ברכב אחר.

אל החוויה הרב-חושית המפנקת של הישיבה ברכב מצטרף עם ההתנעה גם חוש השמיעה. הקבריו שייכת רשמית למשפחת מכוניות הספורט של מרצדס ורכב ההדגמה שלנו צויד במנוע V8 עם 455 כ"ס ו-70 קג"מ. הוא מאיץ מאפס ל-100 ב-4.6 שניות ודי בלחיצה קלה כדי להעיף את הכובעים שלכם לאזור חיוג אחר ולטפס למהירויות שיאתגרו את עורכי הדין שלכם. אבל הבונוס העיקרי הוא תזמורת מסעירה לשמונה צילינדרים וארבעה מפלטים שמגיעה לאזניים ישירות, בלי הפרעה של גג וחלונות.

כמקובל אצל מרצדס, את הכוח הברוטלי מרסנת שלדה "אלקטרונית" עם מתלי אוויר בכל הפינות ואיזון ממוחשב של הגוף בפניות הדוקות. נוחות הנסיעה אבסולוטית ובמצב הספורטיבי תגובות ההיגוי והשלדה זריזות וחדות באופן מפתיע,

מרצדס S560 קבריו עולה כ-1.5 מיליון שקל לפני תוספות "אישיות". יש הרבה מאוד סיבות רציונליות להתעלם ממנה, אבל בפועל אין כיום בשוק מתחרות ישירות (עד להגעת בנטלי), שמשלבות רמה כזו של נוכחות וסטטוס ביחד עם נוחות ועידון של סופר-סאלון. אז אם יש לכם אפשרות, פנקו את עצמכם באחת כזו. הלקוחות יפרגנו לכם. השכנים והחברים יבואו עם הילדים להצטלם לידה בסלפי. והאישה? היא כבר תקנה לעצמה אחת כזו מהבונוס השנתי כמנכ"לית במשרד פרסום.