רדהיל יוצאת לגייס בנאסד"ק 25 מיליון דולר בהנפקת ADS

מניית החברה ירדה 45% בנאסד"ק בשבוע שחלף מאז פרסום תוצאות הניסוי של החברה במוצר לקרוהן, אף שהיו מובהקות • ההנפקה תתבצע במחיר של 6 דולרים עבור כל ADS - איגרת הנסחרת בנאסד"ק ועוקבת אחר מניית החברה בתל אביב

מנכ"ל רדהיל דרור בן אשר / צילום: אריק סולטן
מנכ"ל רדהיל דרור בן אשר / צילום: אריק סולטן

חברת רדהיל הודיעה היום (ה') כי תפעל לגייס 25 מיליון דולר במחיר של 6 דולרים עבור כל ADS (איגרת הנסחרת בנאסד"ק ועוקבת אחרי מניית החברה בתל אביב). הגיוס אינו כולל אופציות. את ההנפקה מוביל בנק ההשקעות לדנבורג ת'למן.

מחיר המניה בהנפקה נמוך ב-8% לעומת מחיר המניה  בנאסד"ק אתמול טרם פרסום ההודעה על ההנפקה ומחירה, אולם בשעה זו מניית החברה דווקא עולה בכ-10%, ככל הנראה משום שהשוק ציפה להנפקה, ואולי אף חשש כי אם תתמהמה, תיערך בתנאים גרועים יותר, והחשש תומחר במניה. שוויה של רדהיל המגולם במחיר הנוכחי הוא 151 מיליון דולר.

רדהיל מתכננת להשתמש בסכום שיגויס וביתר המזומן בקופתה לקדם את ניסוי שלב III השני במוצר שלה למחלת קרוהן, אשר היא מקווה שיוביל לאישור המוצר, סיום ניסוי קליני מאשש במוצר לטיפול בחיידק ה.פילורי, בהנחה וניסוי זה יגמר בהצלחה - תחילת מסחור מוצר ה-ה. פילורי, רכישת מוצרים נוספים וכן לצרכים הכלליים של החברה.

הגיוס נערך היום כשבוע אחרי פרסום התוצאות של הניסוי הקליני במוצר של החברה לטיפול במחלת קרוהן, שהוא המוצר המוביל של החברה. בניסוי הצליחה החברה להשיג תוצאה מובהקת ביעד העיקרי ובכל היעדים המשניים למעט אחד - מספר החולים ללא התקף לאחר 52 שבועות. החברה ציינה כי מדד זה אינו משמעותי בקליניקה אך הוסיפה כי ניכרה מגמת יעילות אך במדד זה וייכן כי בניסוי גדול יותר ניתן היה אף להראות מובהקות גם במדד זה. אולם השוק בכל זאת שלח את המניה למטה, ועד היום לפני ההודעה על הגיוס, איבדה המניה 45% לעומת המחיר בו נסחרה בשיא, רגע לפני ההודעה על התוצאות.

רדהיל הצהירה מראש כי תבצע הנפקה רק לאחר פרסום תוצאות הניסוי. כאמור, ייתכן והציפייה להנפקה הובילה גם היא לירידה במחיר המניה, בנוסף לתפיסת השוק את תוצאות הניסוי.

הגיוס נערך עוד לפני פרסום הדו"ח הרבעוני של החברה, ונשאלת השאלה האם החברה מעריכה כי הדו"ח היה יכול לפגוע עוד יותר במחיר המניה והעדיפה לבצע את ההנפקה מוקדם יותר. עם זאת ייתכן גם הסבר אחר להנפקה לפני הדוחות, והוא שהחברה ראתה כי השוק חושש מן ההנפקה והעדיפה להוציא אותה לפועל כדי להוריד לחץ מן המניה.

השאלות העיקריות עליהן יענה הדו"ח הן התפתחות הפעילות המסחרית של החברה. רדהיל רכשה את זכויות השיווק למספר מוצרים בתחום הטיפול במערכת העיכול כדי לבנות על גביהם פלטפורמת שיווק למוצרים החדשים יותר שהיא מקווה להביא לשוק, מוצר הקרוהן ומוצר ה-ה. פילורי. בינתיים ברבעונים הקודמים, הכנסות המוצרים הללו היו נמוכות יחסית לציפיות שנוצרו על בסיס הפרסום של החברה לגבי הביצועים שלהם אצל בעליהם הקודמים, לפני שנרכשו על ידי רדהיל.