בכירים בשטראוס ניצלו את נסיקת המניה למימוש אופציות

שני סמנכ"לים בקבוצת המזון והמשקאות מימשו אופציות ומניות שניתנו להם במסגרת תוכנית האופציות לעובדים שאימצה הקבוצה • מניית שטראוס נסחרת במרחק נגיעה מהשיא שלה, לאחר עלייה של יותר מ-20% בשנה האחרונה, ומשקפת לחברה שווי שוק של יותר מ-9 מיליארד שקל

שחר פלורנץ, סמנכ"ל הכספים בקבוצת שטראוס / צילום: איל יצהר
שחר פלורנץ, סמנכ"ל הכספים בקבוצת שטראוס / צילום: איל יצהר

שני סמנכ"לים בקבוצת המזון והמשקאות שטראוס  נהנים מנסיקת מניית החברה, הקרובה לשווי השיא שלה, וימים ספורים לאחר פרסום דוחות חיוביים שהציגה שטראוס לרבעון השני של השנה, פעלו למימוש אופציות ומכירת מניות בהיקף כולל של כ-2 מיליון שקל. מדובר בסמנכ"לית משאבי האנוש של שטראוס, נורית טל שמיר, עם קצת יותר ממחצית הסכום המוזכר, ובסמנכ"ל הכספים, שחר פלורנץ, עם יתרת הסכום.

אופציות אלה ניתנו לשניים במסגרת תוכנית האופציות לעובדים שאימצה שטראוס, אשר אושרה על ידי הדירקטוריון ועודכנה "מעת לעת". מימוש האופציות כעת, כאמור, נעשה כשמניית שטראוס נסחרת ברמות גבוהות, המשקפות לחברה שווי נוכחי של יותר מ-9 מיליארד שקל - מרחק נגיעה מרמת השיא שקבעה מוקדם יותר השנה וזאת כששנה אחורה המניה מציגה נסיקה של יותר מ-20%. המהלך של שני הסמנכ"לים מגיע כשנה לאחר שכמה בכירים אחרים בשטראוס מימשו נתחים מהאופציות שלהם בתמורה כוללת של כמה מיליוני שקלים.

כאמור, מוקדם יותר השבוע סיכמה שטראוס את הרבעון השני של השנה בחיוב, עם עלייה של 3% בהכנסות שהגיעו ל-2.1 מיליארד שקל, לצד קפיצה של 14% ברווח הנקי שעמד על 112 מיליון שקל, ובכך המשיכה את הסנטימנט החיובי שלה מתחילתה של 2018. התוצאות החיוביות ברבעון השני ממשיכות את הכיוון שבו צועדת שטראוס מתחילת 2018, כך שבסיכום המחצית הראשונה הכנסותיה עלו ב-3.5% והתקרבו ל-4.3 מיליארד שקל, והרווח הנקי שלה טיפס ב-21% ל-258 מיליון שקל.