ריט 1 רוכשת 51% במגדל היובל בתל אביב ב-120 מ' ש'

חברת הנדל"ן המניב חתמה על הסכם שבמסגרתו תרכוש חברות המחזיקות ב-51% ממניות חברת מחצית היובל, המחזיקה במגדל • המוכר בעסקה הוא גבי כתרי, שרכש את המניות מידי אפריקה ישראל לפני 9 שנים • רוב השטח במגדל מושכר למדינת ישראל עד סוף 2029, ויש לה זכות לרכוש את השטח המושכר לה עד 2025

שמואל סייד, מנכ"ל ריט 1 / צילום: תמר מצפי
שמואל סייד, מנכ"ל ריט 1 / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן המניב ריט 1  דיווחה כי חתמה על הסכם לרכישת כמה תאגידים המחזיקים בשרשור ב-51% ממניות חברת מחצית היובל, שמחזיקה בבעלות על מגדל היובל. המגדל נמצא בצומת הרחובות קפלן ודרך בגין בתל אביב. היום דיווחה ריט 1 כי המוכר בעסקה הוא גבי כתרי, שרכש את המניות מידי אפריקה ישראל לפני 9 שנים.

בהודעה לבורסה ציינה ריט 1, כי בתמורה לרכישת מלוא הזכויות בתאגידים, היא תשלם למוכר סכום של 120 מיליון שקל. מתוך סכום זה כבר שולמה מקדמה של 10 מיליון שקל במזומן, ובמועד השלמת העסקה תשלם ריט 1 עוד 90 מיליון שקל במזומן וכן תקצה למוכר מניות של עצמה בשווי של כ-20 מיליון שקל. השלמת העסקה מותנית בין השאר באישור הממונה על הגבלים עסקיים.

מחצית היובל מחזיקה כאמור ב"מגדל היובל" בת"א. מדובר במגדל משרדים בשטח של 67 אלף מ"ר עם חניון הכולל כ-1,300 מקומות חניה. לדברי ריט 1 המגדל מאוכלס בתפוסה קרוב למלאה, וכ-45 אלף מ"ר מושכרים למדינת ישראל עד סוף 2029, בתוספת 550 חניות. למדינה אף קיימת זכות לרכוש את השטח המושכר לה עד 1 בינואר 2025.

שמואל סייד, מנכ"ל ריט 1, ציין כי "בעסקה הזאת, לראשונה, מוכר הנכס ביקש שחלק מהתמורה תשולם לו באמצעות הקצאת מניות. הדבר מאפשר למוכר לשמור על חשיפה לעולם הנדל"ן המניב, מכוח היותו בעל מניות ריט 1, וליהנות מהחזקה בתיק נכסים מבוזר ומניהול מקצועי. אנחנו מאמינים שמודל התשלום באמצעות מניות יתפתח בעתיד בארץ, כפי שקרה בארה"ב".

בעקבות רכישת המניות תהפוך ריט 1 לשותפה בנכס של אפריקה ישראל נכסים (אפריקה נכסים ), שמחזיקה ביתר המניות (49%) ומנהלת את מגדל היובל. מנתונים שפרסמה אפריקה נכסים עולה, כי שווי המגדל עמד בסוף 2017 על 557 מיליון שקל, והוא הניב למחצית היובל רווח נקי שנתי של כ-44 מיליון שקל (כ-30 מיליון שקל בנטרול עלייה בשווי ההוגן של המגדל).

עם זאת, לחברת מחצית היובל גם חוב בעלים של 361 מיליון שקל לאפריקה נכסים, כך שיחס החוב לנכס (LTV) של מחצית היובל עומד על 65%. את מניות מחצית היובל שבידה (49%) רשמה אפריקה נכסים בסוף 2017 לפי שווי של כ-164 מיליון שקל.