נעילה מעורבת בוול סטריט; הנאסד"ק עלה ואמזון בשיא

לאחר שהאמריקאים שחררו רשימה סופית של כל הסחורות הסיניות שיספגו מכסים בסך 16 מיליארד דולר משרד המסחר הסיני הודיע אתמול כי יטיל מכס של 25% על סחורות מיובאות מארה"ב בשווי זהה • YELP מזנקת ב-26% לאחר דוחות טובים

סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס
סוחר בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס

המסחר בארה"ב ננעל היום (ה') במגמה שלילית בעיקרה לאחר שנפתח בעליות. מדד S&P 500 הגיע לשיא כל הזמנים, לאחר שהגיע לשיא הקודם בסוף ינואר. בנעילת המסחר רוב המדדים היו בטריטוריה שלילית, מלבד מדד הנאסד"ק שעלה, מובל על ידי מניות הטק הגדולות אפל  ואמזון , שהגיעה היום לשיא.

המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת. המסחר באסיה ננעל במגמה חיובית, למעט ניקיי היפני שירד. אתמול נסגר המסחר בארה"ב בנעילה מעורבת. 

 

משרד המסחר הסיני הודיע אתמול כי יטיל מכס של 25% על סחורות מיובאות מארה"ב בשווי של 16 מיליארד דולר. הסחורות כוללות בין השאר נפט ורכבים. הודעת הסינים מגיעה לאחר שהאמריקאים שיחררו רשימה סופית של כל הסחורות הסיניות שיספגו מכסים, גם בסך 16 מיליארד דולר. "מדובר בעין תחת עין", אומר אנליסט שוק בחברת B. Riley, "המכסים של סין הגיעו מיד אחרי האמריקאים".

מניית YELP זינקה ב-26% לאחר פרסום דוחותיה בסגירת המסחר אתמול. החברה הצליחה לעקוף את תחזיות השוק. כך, ההכנסות עמדו על 235 מיליון דולר לעומת ציפיות להכנסות בהיקף 232.8 מיליון דולר. הרווח למניה היה 0.12 דולר למניה, לעומת צפי ל-0.01 דולר למניה.

המעבר לתחום הענן מייצר לחברת הטכנולוגיה נייס  רבעון חיובי נוסף. נייס פרסמה היום את דוחות הרבעון השני שבו הכנסותיה צמחו ביחס לרבעון המקביל ב-9.8% ל-342 מיליון דולר והרווח הנקי שלה על בסיס Non-GAAP גדל ב-19.1% ל-66.7 מיליון דולר.

מייסד, בעל השליטה ומנכ"ל טסלה , אילון מאסק, צייץ השבוע כי הוא שוקל להוציא את חברת הרכב החשמלי מן המסחר בבורסה עבור 420 דולר למניה וטען כי "המימון מובטח". כשעתיים לאחר הציוץ של מאסק יצאה לראשונה הודעה רשמית מטעם החברה ולפיה טרם התקבלה החלטה סופית לגבי הוצאת החברה מהמסחר, אך עם זאת היא פרסה את ההליך שבה זה עשוי להתרחש. המניה הגיבה בזינוק חד.