המעבר לתחום הענן הקפיץ את הכנסות נייס ברבעון ב-9.8%

ההכנסות של חברת הטכנולוגיה ברבעון השני הסתכמו ב-342 מיליון דולר • נייס רשמה ברבעון רווח נקי חשבונאי של 34.2 מיליון דולר - עלייה של 67.5% מהרבעון המקביל • רכישת Mattersight האמריקאית ב-90 מיליון דולר צפויה להיסגר עד לסוף השנה

ברק עילם, מנכ"ל נייס/ צילום: CRC Media
ברק עילם, מנכ"ל נייס/ צילום: CRC Media

המעבר לתחום הענן מייצר לחברת הטכנולוגיה נייס רבעון חיובי נוסף. החברה פרסמה היום (ה') את דוחות הרבעון השני שבו הכנסותיה צמחו ביחס לרבעון המקביל ב-9.8% ל-342 מיליון דולר והרווח הנקי שלה על בסיס Non-GAAP גדל ב-19.1% ל-66.7 מיליון דולר.

נייס מספקת פתרונות עבור ניהול קשרי לקוחות וסיכונים. בין שלושת תחומי הפעילות של נייס, הצומח ביותר היה תחום הענן, שגדל ב-28.3% ברבעון ל-109 מיליון דולר ומתחילת השנה עלה ב-30% ל-212 מיליון דולר. לעומת זאת, ההכנסות משירותים גדלו ברבעון ב-16.4% ל-184 מיליון דולר, בעוד שמכירות המוצרים ירדו ב-28.1% ל-49.4 מיליון דולר. בניגוד להכנסות ממכירת מוצרים, שמוכרות כמעט מיידית, ההכנסות בתחום הענן מתפרסות על פני תקופת החוזה - כך שההכנסה מדי רבעון אמנם קטנה יותר, אבל מדובר גם בעסקאות גדולות יותר עבור נייס.

ברמת הרווחיות הגולמית, דווקא תחום הענן מציג כיום את הרווחיות הגולמית (לפי כללי החשבונאות GAAP) הנמוכה ביותר בין שלושת התחומים, כ-50% במחצית הראשונה, לעומת 86% במוצרים ו-67% בשירותים. אולם הרווחיות בענן כוללת גם את המוצר עצמו וגם את השירותים הנלווים לו, והציפייה היא שככל שנייס תגדל בתחום היא תשיג יתרונות לגודל שיובילו להגדלת הרווחיות.

תוצאות הרבעון של נייס
 תוצאות הרבעון של נייס

בשורה התחתונה, נייס רשמה ברבעון רווח נקי חשבונאי של 34.2 מיליון דולר, עלייה של 67.5% מהרבעון המקביל, ומתחילת השנה הרווח גדל ב-53.1% ל-57.8 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בניכוי הוצאות חשבונאיות שונות, הרווח צמח כאמור ב-19.1% ל-66.7 מיליון דולר והרווח הנקי במחצית גדל ב-18.1% לכ-131 מיליון דולר. הרווח הנקי הרבעוני למניה היה 1.06 דולר, גבוה מתחזיות השוק. החברה מעדכנת מעט כלפי מעלה את תחזית הרווח השנתית, שתגיע ל-4.46-4.66 דולר למניה (כ-280 מיליון דולר), עלייה של 3 סנט למניה מהתחזית הקודמת.

נייס  ייצרה במחצית תזרים של כ-201 מיליון דולר מפעילות, כמעט ללא שינוי ביחס לתקופה המקבילה, ובסוף המחצית היו לה 689 מיליון דולר בקופה. באחרונה הודיעה החברה על רכישת Mattersight מארה"ב תמורת כ-90 מיליון דולר, והעסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון השלישי או הרביעי.

"המשך מימוש התוכנית האסטרטגית שלנו ועמודי התווך שלה הכוללים ענן, אנליטיקס ובינה מלאכותית, הוביל לרבעון נוסף של צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווח למניה. אנו מאמינים שאנו נמצאים בשלבים המוקדמים של מימוש האסטרטגיה שלנו ובפנינו עומדות הזדמנויות צמיחה משמעותיות בעתיד. אנו עדים לתנועה הולכת וגוברת של מעבר ארגונים גדולים לענן, ואנו מנצלים הזדמנות זו בצורה המיטבית באמצעות CXone", אמר ברק עילם, מנכ"ל נייס. שווי השוק של נייס בנאסד"ק ובת"א הוא 6.8 מיליארד דולר.