נחשף בגלובס: משרד התקשורת מסיר חסם נוסף לפריסת סיבים

מבטל ההוראה המחייבת מתחרות של בזק לחפור בור (גוב) תקשורת. יאפשר בנוסף גישה מרחוק למפות תעלות התקשורת של בזק

סיבים אופטים / צילום: שאטרסטוק
סיבים אופטים / צילום: שאטרסטוק

משרד התקשורת מפרסם היום שימוע המסדיר את השימוש של מתחרותיה של בזק בגוב אפס. גוב אפס הוא מונח מקצועי ומשמעותו היא בור התקשורת הקרוב ביותר לפתח הבית שנמצא בשטח ציבורי, שממנו מתקבלת התקשורת הביתית באמצעות כבלי התקשורת. חברות שרוצות להתחרות בבזק ולפרוס סיבים חייבות גישה לגוב אפס. בטעות משרד התקשורת חייב את המתחרות של בזק לבנות בור בסמוך לבור של בזק במקום להשתמש בבור שלה. הדבר יצר הכבדה וסירבול בעבודת הפריסה של המתחרות ובזק שסירבה לאפשר שימוש בגוב שלה, נהנתה מכך משום שזה הכביד מאד על התחרות.

כעת מבקש המשרד לשנות את תיק השירות ולאפשר שימוש בגוב אפס של בזק ופרסם שימוע בנוגע לכך. בנוסף מתכוון המשרד לאשר למתחרות גישה למרכז המיפוי של בזק - מרחוק. עד עתה חויבו המפעילות להגיע פיסית לבזק על מנת לקבל גישה על מיקום תעלות התקשורת שלה, על צמתי החיבור וכו'. הדבר סירבל והעיק על עבודת המתחרות משום שהן נאלצו לתאם מול בזק פתיחה של חדר המידע וכו'. השינוי מבחינה זו צפוי להקל עליהן מאד.

בנוסף, מתכוון המשרד לעדכן ממשקי API בין החברות, להסדיר שימוש בתשתיות פסיביות בשטחים פרטיים, לקבוע תשלום עבור ליווי ופיקוח של נציג בעל התשתית, ואחרון חביב, לאפשר ביצוע עבודות על ידי עובדי כל אחד מהמפעילים (נוסף על עובדי בעל התשתית ועל עובדי חברות קבלניות).